برگزاری رویداد ملی برای ساخت میکرو تراشه‌ها



اولین رویداد ملی ساخت تراشه میکروالکترومکانیکی(MEMS) به همت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد بنیان ریاست‌جمهوری دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، اولین رویداد ملی ساخت تراشه میکروالکترومکانیکی(MEMS) به همت برنامه ملی میکروالکترونیک و ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان جمهوری جمهوری و با همکاری مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی شریف و حمایت از صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود و شامل مسابقه ساخت فشارسنج (Pressure Sensor) و مسابقه ساخت سنسور شتاب‌سنج تک‌محوره (Uniaxial Accelerometer) است.

کاربردهای فشارسنج در خودرو، دستگاه‌های لوازم خانگی، مانیتورینگ پزشکی، تجهیزات ورزشی و لوازم پوشیدنی و سنسور شتاب‌سنج تک‌محوره در پایش سازه‌ها، راه‌آهن، خودرو، گام‌شمار و رباتیک است.

مهلت ارسال طرح‌های پیشنهادی، ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲، زمان اعلام نتایج فروردین ماه ۱۴۰۳ و زمان شروع به کار تیم‌های برگزیده، اردیبهشت ماه سال آینده اعلام شده است.

تیم‌های اول هر رویداد یک میلیون تومان و تیم‌های دوم هر رویداد ۵۰ میلیون تومان خواهند کرد. ارسال کننده شرکت در این رویداد می‌تواند مشخصات فنی و ارسال‌های پیشنهادی خود را به نشانی الکترونیکی [email protected] کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، برگزاری کارگاه های آموزشی و مشاوره فنی ساخت به طرح های برگزیده، ارائه خدمات ساخت تراشه، خدمات زیرساخت آزمون و بسته بندی تراشه ها، حمایت از تجاری سازی محصول با اولویت خودرویی، تجهیزات پزشکی و لوازم خانگی و فضای اختصاصی جهت طراحی و ساختن از حمایت‌هایی است که شرکت‌کننده‌ها از آن بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام



منبع

بخوان  اولین تصادف سایبرتراک رقم خورد