مرغ آزمایشگاهی برای اولین بار در رستوران سرو شد

سی‌ان‌ان گزارش داد که گود میت قرار است مرغ پرورشی خود را در رستوران «چاینا چیلکانو» (Chilcano) در واشنگتن دی‌سی برای سرو سرو کند.

«دومینیک کرن». کرن گفت: از سال 2018، این اولین باری است که گوشت به منوی بازمی‌گردد، زیرا مرغ آپساید فودز، اولین گوشتی است که از سرو کردن آن احساس خوبی دارم. کار آپساید فودز، گامی مهم به سوی یک سیستم غذایی پایدارتر و دلسوزانه‌تر است.

آزمایشگاهی مرغداری که به طور کامل از سلولهای حیوانی تولید می شود، روز شنبه برای اولین بار در آمریکا، در رستوران سرو می شود.

آپساید فودز و کرن گفت که مرغ پرورشی هنوز به منوی منظم رستوران بار نرسیده است، اما بخشی از رویدادهای ماهانه امسال خواهد بود.

آزمایشگاهی مرغوب آپساید فودز برای اولین بار در آمریکا، در رستورانی واقع در سن‌فرانسیسکو سرو شد. این شرکت‌ها اعلام کردند که برندگان یک مسابقه اجتماعی در رسانه‌ها برگزار می‌شوند، کسانی بودند که در رستوران «بار کرن» (Bar Crenn) امتحان کردند. آزمایشگاهی مرغ در خمیر تمپورا سرخ شد و به همراه فلفل قرمز برشته و سایر سبزی‌ها و گل‌های خوراکی، در یک ظرف سرامیکی سیاه‌رنگ قرار گرفت.

در آزمایشگاه، از نظر فنی گیاهی یا وگان گوشتی تولید می‌شود، و هنوز از سلول‌های حیوانات زنده ساخته می‌شود، اما می‌توان به برخی از نگرانی‌های اخلاقی کمک کند.

دکتر «اوما والتی» (Uma Valeti)، سیم‌کار و بنیان‌گذار شرکت آپساید فودز گفت: این نشان‌دهنده یک جهش بزرگ به سوی جهانی است که در آن مردم باید بین غذاهای مورد علاقه خود و یک سیاره پررونق، یکی را انتخاب کنند. من ملنهتونمن منتظر برتهم تایه بتریهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه این یک لحظه جادویی و الهامبخش یک جهان هیجان انگیز با امکانات جدید است.

بخوان  تعبیه "کد QR" درون مواد غذایی

انتهای پیام



منبع

بررسی می‌گویند مدتی طول می‌کشد تا تولید انبوه گوشت آزمایشگاهی امکان پذیر شود.

گود میت و آپساید فودز، از جمله‌های شرکت‌هایی هستند که با حمایت چهره‌های بانفوذی مانند «بیل گیتس» (بیل گیتس) سعی می‌کنند تا گوشت را در آزمایشگاه تولید کنند و دیگر مواد غذایی را بدون نیاز به کشتار حیوانات به بازار عرضه کنند. آنها می‌خواهند صنعت زیست‌محیطی تولید گوشت را کاهش دهند و به کسانی که به دلیل نگرانی‌های اخلاقی در مورد کشتار حیوانات گوشتی نمی‌خورند، گزینه دیگری را انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، شرکت‌های «گود میت» (گوشت خوب) و «آپساید فودز» (غذاهای صعودی) اخیراً داروی «سازمان غذا و آمریکا» (FDA) را دریافت کردند که آزمایشگاهی آنها را برای خوردن بی‌خطر دانست. همچنین، این دو شرکتیه «وزارت کشاورزی آمریکا» (USDA) را نیز دریافت کردند که به آنها اجازه داد تا محصولات خود را به فروش برسانند.