پیش‌بینی نوع ۱ قبل از وقوع احتمالی ممکن است

«پروتئومیکس» در مطالعه‌های بزرگ روی توسعه‌ها یا به طور خاص، مجموعه کاملی از پرورش‌ها به نام پروتئوم است که توسط یک موجود زنده بیان می‌شود. پروتئومیکس همراه با برخی از عملکردهای دیگر، برای بررسی زمان و مکان و بیان برنامه ها و نحوه عملکرد آنها در مسیرهای متابولیک استفاده می شود. تجزیه و تحلیل این‌ها می‌تواند ابزاری را برای شناسایی نشانگرهای زیستی ارائه کند.

توماس متز، نویسنده این مطالعه می‌گوید: چیزی که در مورد این کار هیجان انگیز است، این است که دری را روی تشخیص خودایمنی زودتر از آنچه اکنون می‌توانم، باز می‌کند. این مطالعه به ما فرصتی می دهد تا در عواملی که باعث ایجاد سیستم ایمنی بدن می شود، بیشتر بدانیم. این می‌تواند به ما کمک کند مکانیسم‌های موجود در پژوهش ایجاد شود، بهتر است آنچه را که در حال حاضر انجام می‌دهیم، تشخیص دهیم و بالقوه‌ای را برای مداخله ارائه کنیم.

دسته‌های خودایمنی از اختلالات دستگاه ایمنی است که در آن برخی از سلول‌ها و مولکول‌های درون بدن، بیگانه تلقی شده و به اشتباه در دستگاه ایمنی بدن می‌گیرند. به این ترتیب سلول‌های خودی پاسخ ایمنی ایجاد می‌شود و دستگاه ایمنی برای مقابله با آن‌ها می‌پردازد.

مطالعه حاضر در دو مرحله انجام شد. در طول مرحله کشف، پژوهشگران 2252 نمونه خون را به طور منظم از 184 کودک از تولد تا 6 کودک که در مطالعه عوامل محیطی تعیین کننده در جوانان(TEDDY) شرکت کردند، مورد مطالعه قرار گرفتند.

گران می‌گویند این مطالعه تازه شروع کار است و امید می‌رود پیش‌بینی کند چه کسی به بررسی نوع ۱ بیمار مبتلا می‌شود.

بخوان  زمانی که یادگیری عمیق با یادگیری فعال در عصر مدل های بنیادی روبرو می شود

علاوه بر این، این ماه‌ها قبل از شروع علائم بیماری شناسایی شدند.

آنها قصد دارند به تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل نمونه‌های خون گرفته شده از کودکان در مطالعه TEDDY تا ۱۵ سالگی ادامه دهند.

انتهای پیام



منبع

تحقیقات بیشتر برای نتایج بهتر و بررسی اینکه آیا این یافته‌ها برای همه صدق می‌کند، نه فقط کودکانی که از مطالعه TEDD با استعداد تیکی برای دریافت ژنتیکی لازم برای دریافت ژن‌ها، استفاده می‌کنند. اما پژوهشگران می‌گویند که داشتن یک نشانگر زیستی که خودایمنی را تشخیص می‌دهد، این پتانسیل را دارد که نظارت بر بیمار را می‌تواند کند و به مراقبت‌های پزشکی سریع‌تر بپردازد، حتی قبل از ظاهر شدن علائم می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، خون کودکانی را که از نظر ژنتیکی مستعد برای تحقیق بر روی انواع 1 تحقیق می‌کنند، تجزیه و تحلیل کرده و مجموعه‌ای از پرورش‌دهنده‌ها را شناسایی کرده‌اند که ماه‌ها قبل از بروز علائم، آن‌ها خودایمنی را که منجر به بیماری می‌شود، پیش‌بینی می‌کنند.

ارنستو ناکایاسو، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: در این مرحله، ما در تلاشیم تا بفهمیم چگونه می‌توانیم را پیش بینی کنیم. در نهایت، هدف، جلوگیری از مرگ سلولهای حیاتی تولید انسولین و جلوگیری از خروج به طور کلی است.

جزایر لانگرهانس در لوزالمعده انسان دارای سه نوع عامل مهم است که یکی از آنها سلولهای بتا است. در حال حاضر، هیچ راهی برای تعیین اینکه آیا یک فرد مستعد ژنی به سلول‌های جزایر لانگرهانسی می‌شود که باعث می‌شود از بین رفتن آن‌ها و تبدیل به نوع بهتری شود، خودایمنی ایجاد می‌کند یا این که چه زمانی این موضوع پیش می‌آید، وجود ندارد. تشخیص معمولا انجام می‌شود که فرد با علائم بالا بودن قند(گلوکز) خون به بیمارستان یا پزشک مراجعه کند.

بخوان   اپلیکیشنی که کووید را تشخیص می‌دهد

پژوهشگران در کودکانی که بعداً به خودایمنی جزایر لانگرهانس یا نوع ۱ مبتلا شدند، ۳۷۶ تغییریافته را شناسایی کردند.

علل بروز این اختلال در دستگاه ایمنی بدن هنوز مشخص نیست، با این حال، این واکنش ممکن است در اثر تولید نابه جا و نامتناسب پادتن‌هایی باشد که بر روی سلول‌های بدن به وجود می‌آیند.

این مطالعه در مجله Cell Reports Medicine منتشر شده است.

در نوع ۱، سیستم ایمنی بدن به سلول‌های بتای خطرناک‌کننده انسولین پانکراس (لوز المعده) حمله می‌کند و آنها را از بین می‌برد. این یک بیماری لاعلاج و مزمن است که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهند، اما محرک‌ها و مکانیسم‌های زیربنایی پاسخ خودایمنی است که باعث می‌شود، به خوبی شناخته نشده است.

پژوهشگران آزمایشگاه ملی شمال غرب اقیانوس آرام(PNNL) در واشنگتن، به دنبال آن نشانگرهای بودند که می‌توان زیست خودایمنی را قادر ساخت که به نوع 1 می‌تواند شناسایی شود.

سپس در مرحله اعتبارسنجی، ۶۴۲۶ نمونه پلاسمای خون ۹۹۰ کودک را بررسی کردند. با استفاده از یک الگوریتم ماشینی برای کمک به پردازش تعداد زیادی نمونه، مجموعه‌ای از ۸۳ نفر را می‌توان تشخیص داد که از تغییرات آن‌ها پیش‌بینی می‌شود که کدام یک از کودکان خودایمنی جزایر لانگرهانس یا نوعی می‌شوند.

مطالعه TEDDY به بررسی این موضوع می‌پردازد که چرا برخی از کودکان مستعد ژنتیکی به انواع ۱عدد مبتلا می‌شوند، در حالی که برخی دیگر نمی‌شوند.

پژوهشگران زیست‌نشانگرهای پرورشی را شناسایی کرده‌اند که پیش‌تر از بروز علائم، خودایمنی به نظر می‌رسد به نوعی می‌شود.

بیماری خودایمنی در کودکان به مجموعه‌ای از بیماری‌هایی گفته می‌شود که در برابر بافت‌های خودی، تولید می‌کنند، این عمل باعث تخریب و اختلال در ساختار بافتی می‌شود.

بخوان  مایکروسافت به کاربران ویندوز 10 یک طناب حیاتی هوش مصنوعی می اندازد و در CoPilot می ریزد