بهبود بلع در بیماری سرطانی با یک فناوری جدید

ری‌گوید: شما می‌توانید آن را روی هر عضله‌ای در بدن خود قرار دهید و این دستگاه انقباض عضله، مدت زمان آن و میزان آن را متوجه شوید.

ریگر به سی‌بی‌سی نیوز گفته است: این یک مشکل بسیار آزاردهنده از نظر احساس و بررسی است.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، این اختراع جدید متعلق به شرکت «True Angle» در شهر «ادمونتون» است و موبیلی-‌تی(Mobili-T) نام دارد که مخفف «Mobile Therapist» است. این فناوری به بیماران مبتلا به دیسفاژی کمک می‌کند تا راحت‌تر باشد. دیسفاژی یک اصطلاح پزشکی برای کسانی است که در غذا خوردن و بلع با مشکل مواجه هستند.

این فناوری جدید با «دیسفاژی» حتی در شدیدترین اشکال آن را می‌کند.

جیمیسون به سی‌بی‌سی نیوز گفت که این اپلیکیشن به‌عنوان یک محرک خوب عمل کرده و بیمار را می‌کند تا حتی زمانی که می‌خواهد تسلیم شود، به جستجوش ادامه دهد.

این دستگاه دارای اپلیکیشنی است که تمرینی دقیق بیمار را ردیابی می‌کند و فرد را با پزشک در ارتباط نگاه می‌دارد.

در این عمل جراحی که به آن پایه زبان می‌گویند که در پشت گلو قرار دارد و غذا را به سمت پایین هل می‌دهد، برداشته می‌شود.

دیوید جیمیسون(David Jamieson) پس از اینکه حدود دو سال قبل از سرطان سر و گردن گرفت و پزشکان را برای بیرون آوردن یک تومور سه سانتی‌متری و سایر غدد لنفاوی، حفره‌ای از گوش تا گردن در سمت چپ صورتش ایجاد کردند با دیسفاژی دست و پنجه. نرم می کند.

بخوان  یک فناوری که شبیه به هیچ چیز دیگری در صنعت هوافضا نیست

دستگاه موبیلی‌تی با قرار گرفتن در زیر چانه و استفاده از حسگرهای کوچک برای نظارت بر فعالیت‌های ماهیچه‌های گلو به کمک می‌کند.

او گفت: اگر یک تکه غذا خیلی بزرگ باشد، در گلوی من گیر می‌کند و این اتفاق افتاده و ترسناک است.

جانا ریگر (Jana Rieger)، مدیر عامل شرکت «True Angle»، زمانی که به عنوان یک دانشمند بالینی کار می‌کند و به بیمارانی که سرطان سر و می‌کشد و در نتیجه در خوردن و بلع مشکل می‌تواند، کمک می‌کند، این ایده را به ذهنش برساند. رسید.

این خبرگزاری داستان یکی از بیماران را روایت کرده است که توسط موبیلی-‌تی به او کمک شده است.

جیمیسون می‌گوید: بلع فعال برای یک انسان بسیار پیچیده است. این چیزی نیست که فقط به گلو محدود شود بلکه ماهیچه های گردن و شانه را نیز درگیر می کند.

حتی شنیدنش هم وحشتناک است وقتی به این فکر می کنم که غذا برای ما انسانها چه معنایی دارد و خوردن غذای چه لذتی به همراه دارد.