بیل گیتس: نیروگاه‌های «ناتریومی» تا سال ۲۰۳۰ آماده می‌شوند

انتهای پیام



منبع

گیتس در این وبلاگ می‌گوید: جهان باید روی انرژی هسته‌ای شرطبندی کند. هیچ یک از منابع پاک دیگر به این اندازه قابل اعتماد است و هیچ یک از منابع معتبر به این اندازه پاک است.

به بیل گیتس، گفته می‌شود این شغل را بیش از 1000 می‌کند. وی در این وبلاگ چنین کرد: من در مورد پروژه به دلیل معنایی که برای آینده دارد، هیجان‌زده هستم. این چیزی است که به کمک می‌کند تا انرژی خود را حفظ کند.

در بیانیه مطبوعاتی این شرکت آمده است: الکتریک هیدروژن انتظار دارد که فناوری آن استاندارد را برای کاهش در سطح صنعتی ایجاد کند تا هیدروژن سبز را ارزان‌تر از جایگزین‌های فسیلی کند.

در همین حال، شرکت الکتریک هیدروژن (Electric Hydrogen)، استارتاپی که توسط بیل گیتس تامین مالی می‌شود، برنامه‌هایی برای توسعه یک کارخانه ۱.۲ گیگاواتی الکترولیز در ماساچوست دارد.

رفیع گارابدیان سازنده الکتریک هیدروژن در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: کارخانه‌های بسیاری در صنعت ما وجود دارد، اما توان بسیار زیادی در حال ساخت نیست. ما تعداد زیادی سفارش مشتری برای انجام داریم و به سرعت در حال ساخت و ارسال قوی‌ترین الکترولیزهای جهان هستیم.

به نظر می‌رسد این شرکت به جای حوزه‌هایی مانند حمل و نقل یا گرمایش است که جایگزین‌های الکتریکی به راحتی در دستیابی است، بر روی تولید هیدروژن برای استفاده در صنایع چالش برانگیز ساخته شده است.

بر اساس آنچه در وبلاگی که توسط این سرمایه‌گذار سرمایه‌گذار و یکی از بنیانگذاران شرکت بزرگ مایکروسافت منتشر شده است، استارتاپی موسوم به TerraPower که در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی کرد، در حال حاضر برنامه‌ریزی برای توسعه یک نیروگاه هسته‌ای نسل جدید به نام ناتریوم (Natrium) است. ممکن است تا سال ۲۰۳۰ عملیاتی شود.

بخوان  با مه‌گرفتگی عینک خداحافظی کنید!

این تا حد زیادی اتفاق بزرگی است و استارتاپ «الکتریک هیدروژن» معتقد است با این پیشرفت بزرگ می‌توان سیستم‌های تولید هیدروژن سبز ارزان‌تری را ارائه کرد.

الکتریک هیدروژن سال گذشته ۱۹۸ میلیون دلار بودجه از طرف حامیان با نفوذی مانند آمازون و میتسوبیشی دریافت کرد.

پروژه ناتریوم از سدیم مایع برای خنک کردن راکتور خود به جای آب خنک‌کننده معمولی استفاده می‌کند تا مشکلات و چالش‌های اصلی انرژی هسته‌ای را ایجاد کند. بدین ترتیب، احتمال کاهش می‌یابد، زیرا سدیم مایع می‌تواند بسیار گرم باشد و به همان میزان افزایش می‌یابد، زیرا اگر نیروگاه برق خود را از دست بدهد، به خنک شدن ادامه می‌دهد.

در حالی که یک استارتاپ با سرمایه‌گذاری بیل گیتس از برنامه‌هایی برای توسعه یک کارخانه 1.2 گیگاواتی الکترولیز در ماساچوست که قوی‌ترین الکترولیزهای جهان را تولید می‌کند، پیش‌آمده است، بیل گیت‌ها می‌گوید نیروگاه «ناتریوم» که همان پیشرفت‌های بعدی است، ممکن است. تا سال ۲۰۳۰ آماده شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، ادعا می‌شود دو پروژه مهمی که توسط شرکت‌های تحت حمایت بیل گیتس راه‌اندازی می‌شود، انقلابی در انرژی پاک در ایالات متحده آمریکا را راه‌اندازی می‌کند و می‌تواند از انرژی سبز را به طور کامل استفاده کند.

علاوه بر این، طراحی این نیروگاه ویژه دارای یک فناوری ذخیره انرژی است که ادغام با سیستم‌های قدرت موجود را می‌کند.

این شرکت مستقر در کالیفرنیا امیدوار است از طریق صرفه‌جویی در نتیجه انبوه و یک الکترولیز صد مگاواتی کم‌هزینه و کارآمد و غول‌پیکر، تولید هیدروژن سبز را کاهش دهد.

هیدروژن سبز یک صنعت رو به رشد است که با آزاد کردن پیوندهای شیمیایی که آب را همراه با انرژی پذیرنده انرژی می‌دارد، این پتانسیل را دارد که فوری بر بحران آب و هوای جهانی تأثیر می‌گذارد.

بخوان  مایکروسافت Copilot را به تسترهای ویندوز 11 بیشتری می آورد – اما به نظر نمی رسد از هوش مصنوعی مطمئن باشد.