آیا آنچه به عنوان “فناوری” بیان می شود همان “تکنولوژی” است؟ 1 بیتی

اما اکنون در بخشی از بازار، روند افزایش بیچون و چرای مگاپیکسل، کاهش یافته است. اکنون مدلهای پیشرفته میتوانند به دقتی در حدود ۹۰٪ برسند، بنابراین به نظر میرسد که پردازش زبان طبیعی (NLP) به هدف خود خیلی نزدیک شده است اما نباید خیلی هیجان زده شد. از ترکیبی از دید رایانه ای ، تشخیص تصویر و یادگیری عمیق برای ایجاد مهارت کنترل خودکار وسیله نقلیه در حالی که در یک خط مشخص قرار دارند و رویارویی با موانع غیرمنتظره مانند عابر پیاده استفاده می کنند. ترکیب این دو فناوری به ایجاد یک بازار آنلاین کمک میکند. تفاوت این دو در چیست؟ شاخص آمادگی شبکهای از سال 2002 در گزارش اجلاس جهانی اقتصاد از وضعیت ICT کشورهای جهان مورد ارزیابی قرار گرفته است. این رفتار برای هزاران سال در جهان ما تداوم داشته و در دنیای امروزی نیز برخی از رایجترین باورهای غلط درباره تکنولوژی از سوی مردم خلق شدهاند. اگرچه وزیر ارتباطات سعی کرد دلیل اختلال گسترده و چندباره اینترنت در ماه جاری آن هم در تهران، تبریز، شیراز، اصفهان، هرمزگان و مشهد را به یک سهلانگاری ساده تقلیل دهد، اما برخی بر این باورند که ارتباط جدی میان اتفاق رخداده با سفر وزیر ارتباطات به روسیه وجود دارد.

تکنولوژی ابری (Cloud) روشی برای ارائه خدمات فناوری اطلاعات است که در آن منابع و اطلاعات از طریق ابزارهای مبتنی بر وب و اپلیکیشن از اینترنت به کاربر ارائه میشوند. بنابراین در حالیکه احتمالا تعداد کمتری از افراد به عنوان صندوقدار یا مشاغل تکراری کارخانهای کار خواهند کرد، میتوانند در عرصههای جدیدتری که شاید فکرش را هم نمیکردیم، کارهای جدیدتر و متنوعتری را تجربه کنند. هاست های اینترنتی از دامنه به عنوان کد شناسایی خود استفاده می کنند که به آن آدرس هاست (Hostname) هم گفته می شود. برای اینکه بازدیدکنندگان وبسایت ها امکان دسترسی به اطلاعات و فایلها را در دنیای اینترنت داشته باشند، نیاز به قرارگیری این فایلها بر روی رایانهای که در شبکه اینترنت به عنوان یک هاست (Host) شناخته شده است، میباشد. این باور از استدلالی ناشی شده که استفاده از انرژی فرکانس رادیویی توسط تلفنهای همراه را در هنگام قرارگیری در نزدیک گوش، خطرناک ارزیابی میکند. معمولا این باور وجود داشته که قرارگیری مداوم در مجاورت گوشیهای موبایل میتواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. 79 درصد تحلیلگرانی که در نظرسنجی یاد شده شرکت کرده بودند باور دارند که در سال ۲۰۲۴، بیشتر مردم جهان به اینترنت دسترسی خواهند داشت. و تأثیرات بالقوه آنها بر اقتصاد جهانی و همچنین گمانه زنی در مورد سناریوهای مختلف پایان جهان.

هر چند انتظارمی رود تکنولوژی ابزاری برای افزایش و تقویت مشارکت اجتماعی زنان باشد. به کمک آنالیز دادهها (تجزیه و تحلیل دادههای بسیار پیشرفته، که اغلب با استفاده از تکنیکهای هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ تقویت میشود) ما میتوانیم دادههای بدون ساختار و پیچیده و بسیاری از مسائل غیر ممکن را درک کرده و حل کنیم. اگر فناوری نبود، فرآیندهای پیچیده صنعتی چگونه انجام میشد؟ یا نانوتکنولوژی (به انگلیسی: Nanotechnology) به استفاده از مواد در ابعاد اتمی، مولکولی و فرامولکولی در کاربردهای صنعتی گفته میشود. ماهیت فناوری نانو توانایی کار کردن در تراز اتمی، مولکولی و فراتر از آن در ابعاد بین ۱ تا ۱۰۰ نانومتر، با هدف ساخت و دخل و تصرف در چگونگی آرایش اتمها یا مولکولها با استفاده از مواد، وسایل و سیستمهایی با تواناییهای جدید و با تغییر این ساختارها و رسیدن به بازدهی بیشتر مواد میباشد. حذف سریع اکنون تنظیمات پیشفرض رایانههای ویندوزی است، اما همچنان میتوان با تغییر به گزینه «عملکرد بهتر» از طریق منوی مدیریت دیسک، به روش قدیمی عمل کرد.

درآمد سالانه این دانشگاه تا پایان ماه آگوست سال ۲۰۰۷ برابر ۵/۳میلیارد دلار بوده و تعداد فارغالتحصیلان و دانشجویان آن به ترتیب به ۱۰۰۷۶ و ۲۳۴۸۲ نفر میرسد. همین موضوع به معنای آن است که صرفا کارمندان کم درآمد نیستند که شغل آنها از سوی ربات ها در خطر است، بلکه ربات های مجهز به هوش مصنوعی می توانند در قالب یک تصمیم گیرنده عالی در هيئت مدیره یک سازمان نیز به بهترین شکل ایفای نقش کنند. این در حالی است که درآمد سالانه ۱۵ مدیر زنی که در فهرست سال گذشته قرار داشتند بهطور متوسط ۶/ ۱۸ میلیون دلار بوده است. اگر بهطور تصادفی دادهای را حذف کردهاید و نیاز به بازیابی آن دارید، این مزیت بسیار بزرگی برای شما خواهد بود. برای سالها، هر بار که یک گوشی جدید عرضه میشد، به رقم بالاتری از مگاپیکسل دوربین مجهز شده بود. اگرچه برخی از این الگوریتمها میتوانند هر مسئله حل شدنی را حل کنند، هیچ یک از آنها نمیتوانند این کار را به صورت بهینه انجام دهند.

بخوان  اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست؟ تاج اسکیپ روم | allescape

اگر میخواهید از عدم دسترسی دیگران به اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید، راههایی خلاقانه وجود دارند که میتوانید از یک هارد دیسک قدیمی مجددا استفاده کرده و آن را از دست افراد حقهباز دور نگه دارید. سیستم های مدیریت ریسک بزرگ، با آنالیزهای پیش بینی کننده و سناریو ساز، میتوانند به سازمان ها در استقرار و نگه داشتن استاندارد ها و الزامات قوانین مختلف کمک کنند. پیش از این در مورد دستیاران صوتی هوشمند که برای کنترل این دستگاه های خانگی هوشمند استفاده می کنیم ، صحبت کرده ایم و همانطور که می دانیم ، آن ها نمونه اصلی تأثیر هوش مصنوعی بر زندگی مان هستند. به این ترتیب، ML ما را قادر میسازد تا مجموعهای از وظایف را برای دستهبندی، رمزگشایی و برآورد دادهها به یک ماشین هوشمند واگذار کنیم. با اینکه در این باور، ردی از واقعیت نهفته است، اما دانش پشت پرده آن، منسوخ و قابل تعمیم به تکنولوژی جدید باتریها نیست. مشاهدات مربوط به فعالیت هایی است که در آینده نه چندان دور اتفاق می افتد، مانند خودروهای تغییر خط.

موسسه McKinsey باور دارد که حتی کارمندان عالی رتبه ای نظیر مدیران مالی، فیزیکدان ها و مدیران ارشد سازمان ها نظیر یک مدیر عامل، می توانند توسط هوش مصنوعی به دست فراموشی سپرده شوند. در ظاهر، این باور بسیار معنادار و حقیقی بهنظر میرسد. اگر در حال تعویض هارد دیسک خود هستید و قصد دارید از امنیت اطلاعات قدیمی خود مطمئن شوید، این موضوع احتمالا نگرانکننده خواهد بود. با توجه به آن چه از نظر گذشت به نظر می رسد، پژوهش های وسیع تر در زمینه ی جایگزینی واژه ای مناسب برای تکنولوژی ارزشمند خواهد بود. برای مثال، الگوریتم جستجوی پیشبینیکننده گوگل از دادههای کاربر گذشته برای پیشبینی این که کاربر بعدی در نوار جستجو تایپ میکند، استفاده میکند. اعتقاد اکثر ما بر این است که میلههای آنتن کم برابر با خدمات ضعیف و میلههای کامل نشاندهنده پوشش کامل است، زیرا نماد نوار سیگنال، تنها راه مشخص برای تشخیص کیفیت اتصال به سرویس مخابراتی است.

اما از سوی دیگر، برخی دیگر از باورها از پایه و اساس غلط هستند و نوعی افسانه وابسته به تکنولوژی هستند که همچنان در دنیای امروز نیز به قوت خود باقیاند. در برخی از مجتمعهای مسکونی و تجاری هم با نصب کابینت و استقرار تجهیزات ارایهی سرویس VDSL در قسمتی از فضای مجتمع، ارایه خدمات VDSL امکانپذیر میشود. در چانگان آواتار 11 با دو موتور الکتریکی مجزا در محورهای جلو و عقب طرف هستیم که در مجموع میتوانند 425 کیلو وات (578 اسب بخار ) قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهند. موتور عقب و جلو به ترتیب 195 کیلو وات (265 اسب بخار) و 230 کیلو وات (313 اسب بخار) توان دارند.

هایدگر این موضوع را مطرح میکند که تکنولوژی همان یک شیوه خاص ارتباط با چیزهاست. همچنین می تواند برای برنامه ریزی فعالیت های تعمیر و نگهداری در شیوه ای کارآمد، با هماهنگی وظایف بین ارائه دهندگان خدمات مختلف و کاربران این امکانات استفاده شود. بنابراین بر خلاف نظریه کارشناسان مذکور در آینده هم مسئولیت تعیین نحوه به کارگیری کدها، تشخیص پتانسیل آنها برای بهبود عملکرد و تصمیم گیری در موارد چالش برانگیز بر عهده نیروی ماهر انسانی قرار خواهد داشت. همانگونه که پیش از این نیز گفتیم، سال های آینده رنگ و بوی اینترنت اشیا می دهند. با کمک آنچه ما برنامههای کاربردی اینترنت اشیا مینامیم، ارائه تجربیات شخصی شده به پایگاه مشتریان، خودکارسازی فرآیندهای پرداخت، انجام تعمیر و نگهداری بدون دردسر و موارد دیگر آسانتر میشود. اگر از قربانیان این نوع حمله هستید، اقداماتی نظیر راهاندازی مجدد در Safe Mode (حالت امن)، حذف برنامههای مشکوک و نصب یک برنامه امنیتی تلفن همراه از جمله راهکارهای مقابله با بدافزارها است.

بخوان  تکنولوژی پزشکی و نگرانی دور شدن از اصل پزشکی ماهنامه علمی پ‍ژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد | 1biti

کارخانهجات مدتی طولاتی است که از ماشینهایی پیچیده برای سادهسازی مشاغل استفاده میکنند. در واقع نگرانی اصلی در مورد این نسل از باتریها، کاملا برعکس نمونه نیکل است. هایدگر، 1977) نیروگاه برق آبی مدرن که در کنار رودخانه راین قرار دارد، مثال اصلی هایدگر در این مقاله است. تاریخچه هوش مصنوعی برای افرادی که تخصص چندانی در علوم کامپیوتر و زیرمجموعههای آن ندارند، موضوعی گسترده و غیرقابل درک به نظر میرسد. گزارش می شود که در سال ۲۰۱۴، تعداد ۱۳۳ هزار پرینتر سه بعدی در سراسر جهان به فروش رفته اند که این آمار نسبت به سال ۲۰۱۳، شامل ۶۸ درصد افزایش می شود. غولهای تکنولوژی چین یعنی هواوی، چانگان و CATL (بزرگترین سازنده باتری خودروهای برقی در جهان) دست به دست یکدیگر دادهاند تا یکی از عجیبترین شاسی بلندهای چینی یعنی Avatar 11 را روانه بازار کنند.

امنیت بالاتر، ترافیک کمتر، کاهش هزینه ها و تغییر کلی نحوه رفت و آمد، همه از مشخصه هایی هستند که پس از فراگیر شدن خودروهای بدون راننده، به ارمغان خواهند آمد. زیرا هرزنامهنویسان به طور مداوم شگردهای خود را تغییر میدهند. یعنی اگر گوشی خود را از 50% درصد ظرفیت باتری، به طور کامل شارژ کنید، این فقط نیمچرخه به حساب میآید. این بدان معنی است که مگاپیکسل بیشتر لزوما مشخصه بدی نیست، اما تا زمانیکه گوشی هوشمند از زیرساخت پشتیبانی لازم برای استفاده از آنها برخوردار باشد. زیرساخت های شهری نیز در آینده نزدیک به شبکه اینترنت متصل خواهند بود و شهر های هوشمند را تشکیل خواهند داد. به گفته محمدزاده لاجوری، ظرفیت ترانزیت ترافیک داده تا مرداد 1400 به 1.3 ترابیت بر ثانیه رسیده بود و اکنون در آستانه یک سالگی دولت با رشد حدود 77 درصدی به 2.3 ترابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است. تکنولوژی هایی که اکنون چشم انسان را به عنوان دستور دهنده می شناسند هم پیشرفت بسیار بیشتری خواهند داشت و کاربر قادر خواهد بود با استفاده از حرکت چشمان خود، به راحتی رابط کاربری را کنترل نماید. از پیاده روها گرفته تا خیابان ها و حتی ساختمان ها، همه به اینترنت متصل خواهند بود.

از لایه هستهی زیرساخت شبکه ملی اطلاعات به عنوان شبکه مادر مخابراتی نیز تعبیر میشود، شبکهای که بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری در بندهای «الف» و «ج» سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و نیز گروه سوم ماده ۲ و بند ج ماده ۳ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، از موضوع آزادسازی و خصوصیسازی مستثنا و بر عهدهی دولت گذاشتهشده و از سال ۱۳۸۶ سرمایهگذاری، مالکیت و مدیریت آن در قالب شرکت ارتباطات زیرساخت احیاء گردید. علاوه بر این، نوارها اتصال به شبکه موجود را نشان میدهند، بدون آنکه کیفیت شبکه را طول زمان مشخص کنند. این روزها ولی پرینترهای سه بعدی ارزان تر و قوی تر شده اند؛ از طرفی راحتی استفاده از آنها نیز بالاتر رفته و به همین دلایل، کاربران و کسب و کارها نیز علاقه بیشتری به استفاده از پرینترهای سه بعدی نشان می دهند. تکنولوژی مدرن با میل به سروری بر چیزها رخصت عیان شدن آنها -آن گونه که هستند- را از آنها سلب میکند؛ لذا استیلای تکنولوژی بر چیزها باعث خروجشان از آنچه هستند و نه خروج آنها از خفا شدهاست. با اینکه مرور وب در حالت خصوصی باعث میشود تا پیش از ورود به وبسایت، هویت پنهانی داشته باشید، اما پس ورود، آدرس IP شما قابل رویت خواهد بود.

نسخه های جدید این دستگاه به دلیل سادگی در استفاده مورد تحسین قرار دارند اما جامعه تکنولوژی جهان هرگز آنچه در ابتدا به عنوان اولین نمونه از Zune ارائه شد را فراموش نخواهد کرد. بنابراین ابتدا آموزش مدل با دورههای کمتری آغاز میشود و میتوان بعداً برای بالا بردن دقت مدل تعداد دورهها را افزایش داد. حال پس از طراحی مدلی که دقت مطلوبی دارد و کار مفیدی را انجام میدهد، میتوان مدل را ذخیره کرد تا در بخشهای دیگر نیز آن را مورد استفاده قرار داد. شاید تعجبآور نباشد که نگرانیهای عمومی مشابهی در مورد افزایش استفاده از تلفن همراه نیز به وجود آمده است.

بخوان  طراحی و دکوراسیون داخلی منزل و مغازه

همین موضوع حتی باعث آن گشته تا فعالان صنعت خودرو سازی، در طرح ریزی های تجاری خود تجدید نظر نمایند. این باور نسبتا رایج که برنامههایی برای بستن اپلیکیشنهای پسزمینه و آزادکننده فضای رم مانند انواع تسک کیلر، مفید و باعث افزایش سرعت گوشی میشوند، ناشی از عدم درک صحیح از نحوه عملکرد رم در یک دستگاه اندرویدی است. این موتورهای الکتریکی به صورت کامل از دل خط تولید هواوی بیرون میآیند و میتوانند در کمتر از 3.98 ثانیه، سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را به راننده هدیه کنند اما به علت مسائل ایمنی و جلوگیری از استهلاک گرمایی، حداکثر سرعت آنها به 200 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. با رسیدن به این هدف میتوان انتخابهایی انجام داد که از حداکثر سودمندی برخوردارند. اکوسیستم اندروید وظایف را بر اساس طراحی برنامه اجرا میکند تا مطمئن شوند که در سرعت اجرا و نحوه عملکرد آن خللی وارد نباشد. اما برخلاف قیمت – جایی که می توانید به راحتی به هزینه ماهانه توجه کنید و بگویید “این متناسب با بودجه من است” یا “این یک پرداخت جدید ماشین است” – سرعت نت می تواند کمی سخت ترو پیچیده تر باشد.

کمپانی هایی نظیر فیسبوک و گوگل اکنون در حال به جلو راندن همین ایده ها هستند و هر کدام با استفاده از تکنولوژی های متفاوتی، تصمیم بر سهولت پذیری بیشتر دسترسی به شبکه های آنلاین در مناطق دور افتاده سایت 1biti دارند. اما در سال 1970 آرپانت صاحب نخستین Node ایست کوست در بالت، برانک و نیومن در کمبریج شد و سال 1972 ری تاملینسون با انتخاب نماد @ بهعنوان راهی برای مشخص کردن آدرس ایمیل متعلق به سیستمهای دیگر، ایمیل را به شبکه آورد و سال 1973 نیز آرپانت در انگلیس و نروژ صاحب نخستین Nodeهای بینالمللی شد. در وهله اول باید گفت که این داستان نیز مانند همه موارد مشابه دیگر، یک نیرنگ تبلیغاتی و بازی با تفکر عوام است، زیرا پرچمداران آندرویدی امروز، کارکردی روان تر یا حداقل برابر با آیفون دارند. در ابتدا میتوان با گریزی به گذشته، از بابت دزدیده نشدن شغل خود توسط یک ربات، اطمینان کسب کنید زیرا اتوماسیون فناوری جدیدی نیست.

از نظر جزری درواقع حیله تبدیل اصول نظری به کاربردهای عملی بود. به گفتۀ هایدگر، این نیروگاه رودخانه را به «تامین کنندۀ انرژی آب» تبدیل میکند، برخلاف پُلِ چوبی قدیمی روی رودخانۀ راین که به رودخانه اجازه میدهد یک رودخانه باشد و نه فقط یک منبع انرژی. دنیای اقتصاد : عرصه تکنولوژی در سالهای اخیر به یکی از پر رونقترین و به روزترین صنعتهای دنیا تبدیل شده است. هوش مصنوعی نقش بسیار پر رنگی در دنیای تجاری آینده ای نه چندان دور خواهد داشت. طراحان، می توانند با استفاده از آن نمونه های اولیه طرح خود را به شکل واقعی ببینند در حالی که در گذشته ای نه چندان دور همین امر مستلزم پرداخت هزینه های زیادی می شد. این امر نگرانیهایی را در مورد آزادی بیان، آزادی اطلاعات و اینکه چگونه یک رژیم اقتدارگرا میتواند اطلاعات و تواناییهای ارتباطی را از شهروندان خود بگیرد، ایجاد کرده است. دونالد هب در کتاب خود با عنوان “سازمان رفتار: یک نظریه عصب روانشناختی” این نظریه را ارائه میدهد که مسیرهای عصبی از تجربیات ایجاد میشوند و ارتباطات بین سلولهای عصبی هرچه بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند، تقویت میشوند.