تاثیر پارک علم و فناوری در کاهش نرخ مهاجرت و افزایش نرخ بازگشت به کشور



پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت پذیری محور اجتماعی اصلی همه برنامه‌ها و فعالیت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است، گفت: منطقه نوآوری تهران با شعار زندگی پایدار، سبز و هوشمند، جلوه‌ای از رفتار اخلاقی و حرفه‌ای دارد. مسئولیت پذیری اجتماعی است.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اسدی، رئیس پارک علم و دانشگاه تهران در آستانه دهمین همایش ملی و دومین همایش بین‌المللی اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت پذیر اجتماعی که اول بهمن ماه در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، گفت: اخلاق حرفه‌ای. اصول و استانداردی است که تعیین کننده رفتار افراد به شمار می رود و از طریق اخلاق حرفه ای می توان به سبک زندگی و تفکر افراد در تمام جنبه های زندگی پی برد.

وی افزود: اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت پذیر اجتماعی دارای ارتباط مستقیم هستند و می‌توان گفت که از اخلاق حرفه‌ای نیاز است اما برای تکمیل این موضوع، باید اخلاق حرفه‌ای در رفتار و بینش افراد نیز ظاهر شود و اخلاق حرفه‌ای را می‌توان در مسئولیت اجتماعی مشاهده کرد. . بنابراین مسئولیت پذیری اجتماعی، آیینه اخلاق حرفه‌ای به شماره می‌رود.

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه سازمان‌ها در رقابت‌های گوناگون و با فعالیت‌های متفاوت بدون رعایت اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت پذیر اجتماعی، موفق نخواهند شد. اظهار داشت: با توجه به ارتباط مستقیمی که از میان اجزای یک جامعه و منابع یک کشور و سازمان‌ها وجود دارد، این انتظار می‌رود که سازمان‌های یک سازمان به موارد مثبتی مانند حفظ محیط زیست، کاهش مصرف، رفع فقر و…. بیانجامد.

بخوان  بررسی چگونگی سازگاری مردم با بیماری سایبری ناشی از واقعیت مجازی

دکتر اسدی، یکی از مسائل اساسی جوامع بشری در دنیای امروز را موضوع اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت پذیری اجتماعی خواند و افزود: رشد پرشتاب علم و فناوری به این موضوعات اضافه شده است. پارک علم و فناوری دانشگاه در یکی از مهمترین نهادهای کشور و پیشتاز در حمایت از صاحبان ایده، افراد با استعداد، واحدهای فناور و شرکت دانش‌بنیان است و به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطبان مختلف از فرد تا تیم‌های فناور و شرکت‌ها و … از دامنه تاثیرگذار است.

وی‌ای‌آفرینی در قالب ایجاد بستری برای خلق ثروت، توجه به محیط زیست، کاهش نرخ مهاجرت و همچنین کمک به افزایش بازگشت به کشور و … را از جمله مجموعه‌های ارزشمند پارک علم و فناوری برای جامعه و کشور دانسته و بیان کرده است. : به همین دلیل بنای تفکرات و رفتار و همچنین برنامه‌های اجرایی در این مجموعه بر اساس اصول اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت پذیری اجتماعی شکل گرفته است.

دکتر اسدی با اشاره به یکی از برنامه‌های اساسی پارک علم و فناوری تهران، راه‌اندازی منطقه دانشگاه نوآوری تهران با هدف گسترش فضای بازیگران زیست‌بوم نوآوری و جلب مشارکت تمام کنشگران منطقه نوآوری تهران است. مدیران کرد: منطقه نوآوری تهران با شعار زندگی پایدار، سبز و هوشمند، از رعایت اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت پذیر اجتماعی است که در خرداد سال جاری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شهرداری و. دانشگاه تهران افتتاح شد.

وی در ادامه توضیح داد: توجه به اعضای جامعه از جمله استعدادها، کارآفرینان، استارتاپ‌ها، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، سازمان‌های مختلف و… و همچنین بر موضوعاتی مانند بهره‌مندی از منابع انرژی پذیرنده انرژی، به حداقل ضایعات، مدیریت در سه اشاره می‌شود. بخش آب، انرژی و پسماند، بهره‌وری و استفاده از منابع برای حال عمومی و آتی شهر و کشور، امکان ایجاد خدمات هوشمند از جمله سلامت هوشمند، حمل و نقل هوشمند و تولید هوشمند و … در سیر تحول پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است.

بخوان  اولین داروهای ضد پیری تا ۵ سال آینده به بازار می‌آیند

استاد دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران به توضیح برنامه دیگری از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و افزودن: برنامه حمایت از متخصصان ایرانی خارج از کشور از جمله برنامه های مبتنی بر اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری اجتماعی است که با حمایت از پارک علم و فناوری اجرا می شود. می‌شود و به استفاده از دانش تخصصی شبکه حرفه‌ای متخصصان و صاحبنظران ایرانی خارج از کشور به جامعه ایران اسلامی منتج می‌شود.

دکتر اسدی از پروژه راهبری راه اندازی و بهره برداری پردیس علم و فناوری شهیدچمران دانشگاه تهران توسط پارک علم و فناوری سخن گفت و بیان کرد: این پروژه از جمله فعالیت های پارک علم و فناوری است که با محوریت ایجاد دانشگاه کارآفرین و ایجاد مسئولیت پذیری اجتماعی در سال های ۱۴۰۱ انجام می شود. و ۱۴۰۲ توسط پارک علم و فناوری صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی ادامه داد: پردیس علم و فناوری شهید چمران بستری برای ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت به شمار می رود و با ایجاد فرصت های متعدد به توسعه تفکر خلاق، کار تیمی، حل مسائل و… پرداخته و امید. در آینده شاهد حل مسائل شرکتهای فعال در منطقه اشتهارد و سراسر کشور به دست پرورشیافتگان این پردیس می باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در تدوین و اجرای تمامی برنامه‌های حمایتی، خدمات و فعالیت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، بیانیه رفتار اخلاقی و مسئولیت پذیری اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام



منبع