تاریخ اولین پرواز گردشگری خصوصی «ویرجین گلک» اعلام شد

مسافران با هواپیمای فضایی «وی‌اس‌اس یونیتی» (VSS Unity) پرواز خواهند کرد که توسط هواگرد «وی‌ام‌اس اوه» (VMS Eve) به ارتفاع حدود ۵۰ هزار فوت منتقل می‌شود. سپس ویام‌اس اوه، وی‌اس‌یونیتی را آزاد می‌کند. ویاس‌اس‌یونیتی موشک موشکی خود را روشن می‌کند و آن را به ارتفاع حدود ۸۶ کیلومتر می‌فرستد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، پنجره پرواز ماموریت «گلکتیک ۰۲»(Galactic ۰۲) روز پنجشنبه ۱۰ اوت باز می‌شود و شرکت «ویرجین گلکتیک»(Virgin Galactic) این ماموریت را به صورت زنده پخش خواهد کرد.

به نظر می‌رسد ویرجین گلکتیک پس از عقب افتادن از رقیب گردشگری فضایی خود یعنی شرکت «بلو اوریجین» (Blue Origin) در راه‌اندازی یک سرویس تجاری، اکنون در حال پیشرفت است. بلو اوریجین سال گذشته پس از منفجر شدن موشک زیرمداری خود در حین پرواز بدون سرنشین در غرب تگزاس، خدمات خود را انجام داد. کپسول خالی از خدمه بدون حادثه فرود آمد و کارآیی روش ایمنی را ثابت کرد. بلو اوریجین امیدوار است که در ماه‌های آینده پروازهای سرنشیندار خود را از سر گرفتن.

ویرجین گلکتیک مایل به صدها نفری است که هزینه‌های کلان را برای سفر پرداخت می‌کند، یک سواری می‌دهد. این شرکت سال‌ها پیش، فروش صندلی‌ها را با قیمت ۲۵۰ هزار دلار برای هر نفر آغاز کرد، اما در سال ۲۰۲۱، قیمت آن به ۴۵۰ هزار دلار افزایش یافت.

انتهای پیام



منبع

ماموریت گلکتیک 02، سه مسافر اول غیرنظامی خود را با هواپیما به نقطه‌های نزدیک به بالاتر از یک هواپیمای مسافربری هشتبری می‌برد و در آنجا از چند لحظه بی‌وزنی و مناظر خیره‌کننده لذت خواهند برد. با برخاستن و فرود آمدن هواپیما در فرودگاه «اسپیس‌پورت آمریکا» (Spaceport America) در نیومکزیکو، کل این تجربه حدود ۷۰ دقیقه طول خواهد کشید.

بخوان  کشف قرص برافزایشی فراکهکشانی

این شرکت گفت که جزئیات ماموریت گلکتیک 02، از جمله اسامی خدمه و خلبان‌ها، نزدیک به تاریخ پرواز منتشر خواهد شد.

این ماموریت به دنبال اولین پرواز تجاری تجاری ویرجین گلکتیک انجام می شود که ماه گذشته با حضور دو خلبان نیروی هوایی ایتالیا و یکی از مقامات شورای ملی تحقیقات ایتالیا صورت گرفت.

شرکت «ویرجین گلکتیک» برنامه‌های خود را برای اولین پرواز گردشگری خصوصی به لبه فضا اعلام کرده است.