تاریخ برگزاری نشست سالانه «انسانها به مریخ» اعلام شد

تاریخ برگزاری نشست سالانه «انسانها به مریخ» اعلام شد

علاقمندان به فضا که شخصا در نشست شرکت نمی‌کنند، می‌توانند از آن‌ها بسازند. آنها می‌توانند نشست را به صورت زنده در بیاورند وب‌سایت «اکسپلور مارس» (ExploreMars) دنبال کنند. پس از پایان نشست نیز گفتگوها در کانال یوتیوب اکسپلور مارس قابل مشاهده خواهد بود.

کریس کاربری (Chris Carberry), سازمان غیرانتفاعی اکسپلور مارس (Explore Mars) که این رویداد سالانه را می‌دهد، گفت: در ماه مه امسال (اردیبهشت ماه)، فضای اجتماعی در واشنگتن دیسی گرد هم می‌آید تا در نشست انسان‌ها به مریخ ۲۰۲۳ (اردیبهشت ماه) H2M 2023) شرکت کننده. این نشست از ۱۶ ماه (۲۶ اردیبهشت) آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت. هدف از نشست (فرستادن) انسان‌ها به مریخ، جامعه فضایی و تزریق حس فوریت برای رسیدن به هدف مشترک، یعنی فرستادن انسان به مریخ است.

همچنین، اولین پرتاب موفقیت آمیز موشک «سامانه پرتاب فضایی» (SLS) ناسا در نوامبر 2222، نوعی فناوری را بررسی کرد که پس از ظهر بعدی مأموریت‌های فضایی سرنشین‌دار را تشکیل می‌دهد و نهایتا اولین زن و اولین رنگین‌پوست را با خود حمل می‌کند. از برنامه آرتمیس (Artemis) ناسا، روی ماه قدم بگذارند. هدف برنامه آرتمیس، استفاده از ماه به عنوان یک پله است تا به مهارت‌های لازم برای رسیدن به بشریت به هدف عالی بعدی که سیاره سرخ، کمک کند.

انتهای پیام



منبع

علاقه مندان چگونه نشستن را تماشا کنند؟

دستور کار نشست انسانها به مریخ ۲۰۲۳

خطرات ناشی از این موضوع از فضای طبیعی، در روز پایانی اجلاس در دستور کار قرار خواهد گرفت تا نیک بناردینی (Nick Benardini)، پژوهشگر برنامه حفاظت از سیاره (Planetary Protection) ناسا و دیگران در صحبت کردن که سیاست معقول حفاظت از سیاره چگونه است. خواهد بود.

بخوان  اگر اپل سریع حرکت نکند، ChatGPT سیری را برای همیشه دفن خواهد کرد

به هر عنوان نشست انسانها به مریخ، همه چیز درباره سفر انسان به سیاره سرخ نیست. این نشست در پایان یک دوره ۱۲ ماهه برگزار می شود که به طور کلی برای علوم فضایی بسیار مهم است. به عنوان مثال، آزمایش تغییر جهت سیارک دوگانه (DART) ناسا در سپتامبر ۲۰۲۲ با موفقیت به سیارک مورد نظر برخورد کرد و تمرکز زیادی را بر موضوع مهم دفاع سیاره‌ای به ارمغان آورد.

جای تعجب نیست که در مورد این ماموریت ها و موضوعات پیرامون آنها صحبت می کند، به یک دستور کار برای نشست (فرستادن) انسان ها به مریخ ۲۰۲۳ تبدیل شده است. موضوعات مورد بحث در این نشست، به شرح زیر خواهند بود:

  • نوآوری‌هایی که اکنون می‌توانند به نفع زمین باشند.
  • تنوع و فراگیری در جستجوهای فضای آینده؛
  • توسعه معماری و سیاست برای اکتشاف ماه و مریخ؛
  • پیشرفت به سوی ماموریت‌های فضای پایدار بلندتر؛
  • ایجاد هیجان انگیزه های مریخ با استفاده از سرگرمی و هنر

برای دریافت گلچینی از انواع گفتگوها، ویدیوهای نشست سال پیش که بین ۱۷ تا ۱۹ مه ۲۰۲۲ در دانشگاه جرج واشنگتن (GWU) برگزار می‌شود، در کانالی برای تماشا در دسترس هستند و گفتگوهایی از رویدادهای برگزار شده در سال‌های دیگر نیز در کانال وجود دارند.

نشست (فرستادن) انسان‌ها به مریخ ۲۰۲۳، یک فرصت عالی را برای شنیدن در مورد ماموریت فضایی هیجان‌انگیز آینده با مقاصدی از جمله ماه و مریخ ارائه می‌دهد. برنامه های آرتمیس نیز به صورت برجسته در این نشست ظاهر خواهند شد.

در اولین روز این رویداد، ماساکی فوجیموتو (Masaki Fujimoto)، معاون موسسه علوم فضایی و فضاینوردی (ISAS) آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن و شاتل باکتا (Shatel Bhakta)، سرپرست گروه معماری ماه ناسا، به گروهی می‌پیوندند تا در مورد ماموریت آرتمیس ۳ ناسا. که هدف آن اعزام خدمه به منطقه قطب جنوبی ماه در سال 2025 است، صحبت می کنند. این گروه، راه‌هایی را نشان می‌دهند که این مأموریت با کمک آنها، زمینه را برای یک ماموریت سرنشین‌دار به مریخ فراهم می‌کند.

بخوان  مایکروسافت سرانجام Edge را به مکانی امن تر برای وب گردی تبدیل می کند

هزینه ثبت نام برای هر سه روز نشست، ۵۵۰ دلار به اضافه هزینه ۳۳.۱۴ دلار و برای یک روز، ۲۰۰ دلار به علاوه هزینه ۱۳.۷۲ دلار خواهد بود. این قیمتها برای دانشجویان تفاوت دارد. هزینه ثبت نام برای دانشجویانی که در اجلاس سه روزه شرکت می‌کنند، ۷۵ دلار به اضافه هزینه ۶.۷۸ دلار و برای دانشجویانی که فقط یک روز شرکت دارند، ۳۰ دلار با هزینه ۴.۲۸ دلار خواهد بود.

نشست سالانه «انسان‌ها به مریخ» که هدف آن، تلاش برای فرستادن انسان به سیاره سرخ است، امسال از ۱۶ تا ۱۸ ماه برگزار می‌شود.

از سخنرانان برجسته این نشست نیز شامل این افراد هستند:

  • رابرت کابانا (Robert Cabana)، معاون ناسا که در اولین صبح صحبت خواهد کرد
  • ونسا وایچ» (Vanessa Wyche), مدیر مرکز فضایی جانسون (JSC) ناسا که در روز سوم با سیان پروکتور (Sian Proctor)، فضانورد و خلبان ماموریت اینسپیریشن ۴ (Inspiration4) درباره فراگیری و تنوع جستجو خواهد کرد.
  • «یروشی ساساکی (هیروشی ساساکی)، معاون آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA)

گزارش وب‌سایت این رویداد نشان می‌دهد، علاوه بر این برای سازمان‌ها، مبتکران، متخصصان علم، فناوری، مهندسی و ریاضی، هنرمندان، نوازندگان و سایر اعضای جامعه سرگرمی نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

نشست انسان‌ها به مریخ ۲۰۲۳، اجرای برنامه آینده‌نگر پیش‌ران هسته‌ای برای فضاپیما را نیز برجسته خواهد کرد که می‌تواند یک پیشرفت مهم در اکتشاف باشد. برناه «درهکو» (دراكو) کah قarar یک memuشک م حarthahahaی addarthahaی rhare addarthahahahahahn ynemaیش bhahahare bhahahard قمله تمیتا ددسون (tabitha dodson) ، medیer benanameh adarahah memhard bحث قararah tharahd گerفt.

بخوان  درمان با نوشابه رژیمی!

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، در ماه مه 2023، جامعه فضایی بین‌المللی در واشنگتن دی‌سی برای نشست سالانه (فرستادن) انسان‌ها به مریخ (Humans to Mars Summit) هم می‌آیند. این نشست به دنبال ایجاد حس فوریت در زمینه فرستادن انسان به سیاره سرخ تا اواسط دهه ۲۰۳۰ می‌شود.

تاریخ برگزاری نشست سالانه «انسانها به مریخ» اعلام شد

نشست انسان‌ها به مریخ ۲۰۲۳ که در ساختمان آکادمی ملی علوم آمریکا (NAS) برگزار می‌شود، مراحلی را نشان می‌دهد که ناسا، صنعت فضایی، کنگره آمریکا، ریاست جمهوری و شرکای بین‌المللی باید طی کنند تا اطمینان حاصل شود که هدف “قرار گرفتن انسان”. روی سیاره سرخ» تا اواسط دهه ۲۰۳۰ می‌یابد.

شرکت‌کنندگان نشست انسان‌ها به مریخ ۲۰۲۳ درباره برخی از چالش‌های مرتبط با مأموریت‌های سرنشین‌دار به مریخ خواهند شنید. به عنوان مثال، برایان بارتلو (Brian Bartelo)، دانش‌آموز علاقه‌مند به فضای فضایی، طی یک ارائه در مورد خطراتی توضیح خواهد داد که فضایی می‌تواند برای چنین پروژه‌هایی ایجاد کند.