تبریک سال نو چینی از فضا

دامپلینگ(Dummpling) یک گروه غذایی غذایی است که شامل قطعات خمیر(از مواد نااسته‌ای) است که به دور مواد خوراکی پیچیده می‌شود. خمیر می‌تواند بر پایه نان، آرد، یا سیب زمینی باشد و می‌تواند با گوشت، ماهی، پنیر، سبزیجات، میوه‌ها یا شیرینی‌های پر شود. ممکن است با استفاده از روش‌های دامپلینگ از جمله‌های پخت، جوش، سرخ کردن، یا بخارپز آماده شود و در بسیاری از غذاهای دنیا می‌شوند.

فی فرمانده این ماموریت نیز برای کشور و مردمش آرزوی صلح و آرامش می کند.

خدمه شنژو ۱۵ در طول شش ماه اقامت خود در مدار، بیش از ۴۰ آزمایش در زمینه‌های تحقیقات و کاربردهای علوم فضایی، پزشکی فضایی و فضای فضایی انجام خواهد داد و در سه تا چهار فعالیت نوبت‌های بیرون از سفینه (راهپیمایی فضایی) را انجام خواهند داد. .

در ویدئوی دیگری که شنبه توسط آژانس فضایی سرنشین‌دار چین منتشر شد، فضانوردان ۴۰ نقاشی از کودکان را در یک «نمایشگاه نقاشی فضایی» به عنوان هدیه سال نو به همه مردم چین به نمایش گذاشتند.

فضانوردان، فضای داخلی این ایستگاه فضایی در حال حاضر که در فاصله حدود 40 کیلومتری زمین قرار دارد را با دوبیتی‌های قرمز و گره‌های چینی تزئین کرده‌اند.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلی، فضانوردان ماموریت شنژو ۱۵(Shenzhou ۱۵) که شامل فرمانده فی جونلونگ(Fei Junlong) همراه با دنگ چینگ مینگ(Deng Qingming) و ژانگ لو(Zhang Lu) هستند در ویدئویی که توسط آژانس فضایی سرنشیندار چین(CMSA) در شب سال. نو چینی منتشر شد، جشنواره بهار خود را از ایستگاه فضایی تیانگونگ چین ارسال کردند.

بخوان  فیلمی از مونتاژ موشک پرتاب‌گر ماموریت «آرتمیس ۲»

دنگ گفت: من می‌دانم که در حال حاضر بسیاری از افراد ما سر کار هستند، که این نیز خوشحالی است. وی افزود که رویاها و تلاش‌های هر فرد می‌تواند با یک نیروی قوی در ارتقای نوسازی کشور همگرا شود.

علاوه بر این بر یک ایستگاه فضایی، چین نیز در حال حاضر برنامه‌ریزی برای ساخت پایگاهی در ماه است و سازمان فضای ملی این کشور اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۹ یک ماموریت سرنشین‌دار به ماه را پرتاب کند.

یکی از شهرهایی که چین به ساخت ایستگاه های فضایی می پردازد، این است که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ قدرت اصلی فضایی را با رقبای خود از ایالات متحده آمریکا، روسیه و آژانس فضایی اروپا، همگام و پیشرفته ترین ایستگاه فضایی تبدیل کند که به آن تبدیل شود. دور زمین میچرخد، ایجاد کند.

ژانگ گفت: پوشیدن لباس نو، خوردن دامپلینگ(Dummpling) و شکرگزاری کردن از آداب و رسوم این جشن هستند که ما در فضا از آن پیروی می‌کنیم.

در این ویدیو این سه نفر از لباس‌های آبی رنگ با طرح‌های قرمز تیره به تن دارند و هر یک کاغذی در دست دارند که با دست خط خود متنی روی آن نوشته شده است. در دو عدد از کاغذها حرف چینی “فو” به معنای خوش شانسی نوشته شده بود و برای تیانگونگ آرزوی موفقیت کرده بود.

فضانوردان ماموریت «شنژو ۱۵» چین از ایستگاه فضایی تیانگونگ تبریک جشنواره بهار(سال نو چینی) را از فضا ارسال کردند.

این نقاشی‌ها که همراه با مأموریت شانژو ۱۵ در ۲۹ نوامبر سال گذشته به فضا پرتاب شدند، برداشت‌ها و انتظارات کودکان را از توسعه سریع کشور، سنت‌های فرهنگی متنوع و کاوش‌های شجاعانه فضایی به تصویر می‌کشند. در ماموریت شانژو ۱۵، آخرین مراحل ساخت ایستگاه فضایی چین به پایان خواهد رسید و اولین مرحله در جهت کاربرد و استفاده کامل از آن آغاز خواهد شد.

بخوان  مرکز ملی سنجش صلاحیت حرفه‌ای راه و شهرسازی ایجاد می‌شود