ماوراء الطبیعه در ذهن ماست!

با این حال، نویسندگان برخی گمانه‌زنی‌ها را می‌سازند. از آنجایی که فلج خواب می‌تواند شامل توهمات بینایی و شنوایی باشد و سندرم انفجار صدایی مهیب در سر ایجاد می‌کند، نتایج نشان می‌دهند که باور به موجودات فضایی می‌تواند با خواب‌های همراه با صداها یا تصاویر مرتبط باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت الرت، شب به طور طبیعی برای تصور و احساس فعالیت‌های ماوراء الطبیعه مناسب است، چرا که وجود نور و صدای کمتر به حرکت تخیل می‌شود.

آنها می‌گویند، برای پاسخ به سؤالات از این قبیل، تحقیقات بیشتر لازم است، از جمله مطالعاتی که عوامل دیگری مانند سلامت روان، تحصیلات، ویژگی‌های شخصیتی و باورهای مذهبی را به دلیل ارتباط آنها با خواب و باورهای ماوراء الطبیعه بررسی می‌کنند.

سندرم یا نشانگان انفجار سر(Exploding head syndrome) نیز نوعی بیماری شنیداری هیپناگوژیک نادر است. مبتلایان به این سندرم معمولاً صدای بسیار بلندی مانند بمب بمب، شلیک اسلحه، نواخت سنج، صدای زنگ یا صدای بلند و ناشناخته را در هنگام خواب می‌شنوند، به شکلی که احساس می‌شود منشأ این صدا در داخل سر است.

فلج خواب (Sleep Paralysis) که در میان عوام به «بختک» معروف است، نوعی خواب و حالتی است که معمولاً از چند دقیقه تا چند دقیقه طول می کشد و در این مدت شخص از بیدار شدن از خواب یا گاهی پیش از خوابیدن است. رفتن، خود انجام حرکات ارادی را ندارد و این حالت معمولاً با ترس همراه است. در این حالت احساس می‌کنم یک نیروی خارق‌العاده چشم‌های او را می‌بندد و بعد از خوابیدن، همه خانه و یا محیطی را می‌بیند و یا حتی می‌ترسد و جیغ می‌کشد، ولی کسی که صدای او را نمی‌شنود و حتی همه چیزهایی که می‌بینند دقیقاً درست است. .

در حالی که این مطالعه جدید می‌تواند باعث بهبود ما از ارتباط بین باورهای ماوراء الطبیعه و تغییرات خواب کمک کند، به عنوان یک مطالعه مقطعی، برای پاسخ به یک سوال بعدی که چرا این دو موضوع با هم مرتبط هستند، طراحی نشده است.

از سوی دیگر، محققان می‌گویند که برخی از ارتباط‌ها ممکن است مسیر دیگری را طی کنند و باورهای ماوراء الطبیعه باعث ایجاد بیماری می‌شوند که خواب را مختل کنند و باورهای ماوراء الطبیعه می‌توانند خواب شب را برای همه و نه فقط برای کودکان سخت کنند.

بخوان  مایکروسافت هوش مصنوعی بینگ و جستجوهای مبتنی بر چت را به ویندوز 11 آورده است

پژوهشگران احتمال می‌دهند که این ممکن است به این نکته اشاره شود که چرا به ارواح، یا موجودات فضایی با کیفیت پایین خواب مرتبط است، کمک کند، اما در باورهایی که حاوی عوامل تهدیدکننده خطر هستند، چه می‌توان گفت؟ آیا کیفیت خواب را تحت تأثیر قرار می دهد؟

آنها می‌کنند که این یافته‌ها را به طور کلی با پژوهش‌های قبلی مطابقت می‌دهند که همچنین ارتباط بین باورهای ماوراء الطبیعه و تغییرات خواب به ویژه فلج خواب را پیدا کرده است.

بیماران به طور معمول نوعی احساس ترس و نگرانی را قبل و بعد از حمله احساس می‌کنند که همراه با افزایش ضربان قلب است. معمولاً با مشاهده تابش‌های نور و مشکلات در دستگاه همراه است. مبتلایان ممکن است در هنگام حمله به سندرم دچار ناتوانی در ادراک صداهای اطراف و یک نمونه خفیف فلج خواب شوند.

این مطالعه در مجله Sleep Research منتشر شده است.

پژوهشگران بررسی می‌کنند که مطالعات بعدی برای کارگیری شرکت‌های بیشتر، در مورد باورهای ماوراء الطبیعه و خواب باید از معیارهای عینی‌های خواب برای استفاده بیشتر انجام شود.

انتهای پیام



منبع

پژوهشگران کیفیت علاوه بر اندازه گیری خواب خواب دریافتند که بیگانگان فرازمینی از زمین بازدید کرده اند با فلج خواب و سندرم انفجار سر -اختلالی که با احساس صدای بلند یا صدای تصادف درون جمجمه فرد مشخص می‌شود- مرتبط است.

با این وجود، نویسندگان این پژوهش می‌گویند که مطالعه آنها بینش‌های را در ارتباط بین خواب و باورهای ماوراء الطبیعه ارائه می‌دهد و در حالی که هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که ما نمی‌دانیم، می‌توانیم از ارتباط بین آنها، هم برای بیماران افزایش پیدا کنیم. و هم برای ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی کمک کند.

هدف این مطالعه جدید این است که با بررسی تعداد زیادی از تغییرات خواب با نمونه‌ها و گروه‌های بزرگ‌تر، این موضوع را بیشتر روشن کند.

بخوان  رصد اولین ستاره دوقلو با مرگ ترقه های!

در حالی که این موضوع هنوز مبهم است، پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که ارتباط جالبی بین باورهای ماوراء الطبیعه و یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های شبانه ما موجودات زمینی، یعنی خواب وجود دارد.

پژوهشگران می‌گویند، بنابراین یک توضیح برای این ارتباط است که صداها یا تصاویر مرتبط با خواب را می‌کند، می‌توان آن را به عنوان شواهدی مبنی بر وجود بیگانگان یا سایر موجودات ماوراء طبیعه تفسیر کند. آنها باید انجام دهند که هنوز برای آزمایش این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز دارند.

در حالی که این مطالعه جدید به روشن شدن پیوند میان این دو کمک می‌کند و ممکن است موضوعی از شکاف‌های دانش ما را در مورد آن کند، اما دارای محدودیت‌های قابل توجهی است. به‌عنوان مثال، گروه‌های بزرگ شرکت‌کنندگان، آنها برای پیوستن به این مطالعه اقدام کرده‌اند و در واقع انتخاب نشده‌اند و در نتیجه بعید است که نمایندگان عمومی باشند.

پژوهشگران این مطالعه را از طریق یک نظرسنجی آنلاین انجام دادند که از طریق رسانه‌های اجتماعی و مجله BBC Science Focus منتشر شد. آنها در نهایت با ۸۸۵۳ شرکت‌کننده که همگی کمتر از ۱۸ سال سن داشتند، به سؤالاتی در مورد موضوع ماوراء البیعه و تغییرات خواب پاسخ دادند.

سندرم انفجار سر برای اولین بار در سال ۱۹۲۰ توسط پزشک و روانشناس ولزی به نام رابرت آرمسترانگ جونز معرفی شد.

می‌گویند: گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های ماوراء الطبیعه یا باورهای غیرعادی ممکن است به عنوان شواهد برای مقابله با حملات شدیدتر اشتباه گرفته شوند. این مطالعه می‌تواند پزشکان را کند تا علاوه بر سایر مشکلات آسیب‌شناسی روانی، اختلالات و خواب‌پریشی را ارزیابی کنند.

نویسندگان این مطالعه گزارش می‌دهند که این کاهش کیفیت خواب شامل بازده کمتر خواب، طولانی‌تر در خوابیدن، مدت زمان خواب کوتاه‌تر و علائم بی‌خوابی است.

پژوهشگران در یک مطالعه جدید دریافتندهای ذهنی کیفیت خواب ضعیف‌تر با اعتقادات قوی‌تر به ارواح و اجنه و شیاطین و اشباح. مرتبط است.

حمله‌های خواب در ساعات بیداری را در خواب یا خواب‌تازش یا نارکولپسی می‌گویند. خواب‌تازش یکی از مشکلات خواب است و به میل می‌شود و مقاومت‌پذیر است به خواب گفته می‌شود. بیماران به حمله خواب، در پی هیجان‌های شدید گرفتگی ماهیچه می‌شوند. بسیاری از این بیماران به فلج خواب از مبتلا می شوند.

بخوان  فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی: فضا بوی عجیبی دارد!

پژوهشگران می‌گویند: تا جایی که ما می‌دانیم، این یک یافته جدید است که ارزش بیشتری دارد.

نویسندگان این مطالعه گزارش دادند: در مورد همه ارتباط‌ها مشخص شد که سطح بالاتری از باورهای ماوراء الطبیعه با کیفیت خواب ضعیف‌تر مرتبط است که ارتباطی به سن و جنسیت نیز ندارد.

پژوهشگران می‌گویند، برای مثال، تعداد افراد مبتلا به فلج خواب و سندرم انفجار سر می‌توانند این را نشان دهند که افراد مبتلا به این علائم بیشتر از علایق دیگران به شرکت در این مطالعه شده‌اند.

این مطالعه جدید نشان داد که فلج خواب که در آن فرد، آگاه و هوشیار است و در عین حال به حرکت نیست، بدون سایر علائم اختلال خواب مانند نارکولپسی(حمله خواب) با باور به تجربیات نزدیک به مرگ مرتبط است.

خواب‌پریشی یا کژخوابی از خواب‌های ناهنجاری است که شامل حرکات غیرعادی و ناهنجار، احساسات و رفتارهایی است که در رویا رخ می‌دهد. این رویاها ممکن است در حین به خواب رفتن، خواب، مراحل خواب یا در طول بیدار شدن از خواب رخ دهند.

هیچ درمان شناخته‌شده‌ای برای این سندرم وجود ندارد و نمی‌شود آن ناشناخته است، اما برخی از روانشناسان آن را به ربط می‌دهند. موارد این سندرم در میان تمامی سنین در زنان و مردان مشاهده شده است. اکثر زنان اندکی بیشتر از مردان به آن مبتلا می‌شوند و معمولاً در سنین بالای پنجاه سال رایج‌تر هستند.

نتایج یک پژوهش می‌گوید که همه چیز از جمله فعالیت‌های ماوراء الطبیعه در ذهن ما رقم می‌خورد و با مشکلات خواب مرتبط است و این مطالعه می‌تواند دلیل آن را توضیح دهد.

این صدا معمولاً در ساعات اولیه خواب احساس می‌شود و لزوماً به خواب ‌دیدن نیست. صدای شنیده شده بسیار بلند است، ولی معمولاً با دردی همراه نیست. تعداد بیماری‌های معمولی ثابت است ولی پس از حمله در طول یک دوره چند روزه یا چند هفته‌ای معمولاً یک دوره چند ماهه می‌شود.