تولید انبوه کامیون برقی ۷.۵ تنی انگلیسی آغاز شد

در حال حاضر نسخه ۱۹ این کامیون دارای موتوری با ۲ کیلووات قدرت و ۵۹۶ نیوتن‌متر گشتاور است و حدود ۱۰۵ مایل (۱۷۰ کیلومتر) ذکر شده است.

ماموریت شرکت Tevva برای کربن زدایی از صنعت حمل و نقل و انتقال به دنبال جستجوهای تولید کننده دیگر مانند تسلا و ولو است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت انگلیسی Tevva تولید تجاری تجاری‌های برقی متوسط ​​خود را پس از تاییدیه ECWVTA آغاز کرد.

یک شرکت انگلیسی تولید انبوه کامیون‌های برقی ۷.۵ تنی خود را آغاز کرد. این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۳ به نقطه عطف فروش ۱۰۰۰ کامیون برقی دست داشته باشد.

انتهای پیام



منبع

آشر بنت، بنیان‌گذار و عامل تووا می‌گوید: ما ماموریت داریم تا ماشین‌های پایدار را در انبوه در دستیابی و شناسایی فناوری ما به حمل و نقل و انتقال دولت‌های اروپا قدرت می‌دهد تا به خالص انتشار کربن صفر خود برسند.

این بریتانیایی اکنون می‌توان تولید و فروش انبوه خودروهای الکتریکی خود موسوم به TEV75 که حمل بار ۷.۵ تنی دارد، آغاز می‌شود.

شرکت Tevva همچنین قصد دارد علاوه بر سیستم الکتریکی، نسخه هیبریدی این کامیون را با افزایش برد هیدروژنی نیز معرفی کند. انتظار می‌رود این مدل، بُردی معادل ۳۵۴ مایل (۵۷۰ کیلومتر) باشد و مسیرهای بین شهری و مسافت‌های طولانی را می‌کند.

آشر می‌گوید: با استفاده از منابع سوخت هیدروژن و الکتریکی، می‌توانیم ترکیب انرژی در حمل‌ونقل را بازنگری کنیم، فشار بر شبکه برق خود را کاهش دهیم و پذیرش کامیون‌های الکتریکی را تسریع کنیم.

تاییدیه‌های نظارتی که توسط مجوز گواهینامه خودرو(VCA) و آژانس حمل و نقل سوئد(STA) صادر شده است، شرکت Tevva را قادر می‌سازد تا محصولات خود را در سراسر بریتانیا و اروپا به فروش برساند.

بخوان  آلیاژهای جدید امیدبخش کاهش هزینه های اندام های مصنوعی

کامیون برقی TEV75 با یک بار شارژ مسافت ۱۴۰ مایلی (۲۲۷ کیلومتری) را با باتری ۱۰۵ کیلووات‌ساعتی خود راه می‌رود. این کامیون برای ناوگان حمل و نقل شهری در نظر گرفته شده است.

نسخه هیبریدی این کامیون نیز قرار است با یک مخزن هیدروژنی ۹ پیشنهادی شود و معادل ۲۶۶ مایل (۴۲۸ کیلومتر) را بخرد. این مدل دارای یک باتری بسته ۱۱۲ کیلوواتی است، اما قدرت و گشتاور آن با نسخه الکتریکی یکسان است.

حدود پنج ساعت طول می‌کشد تا این کامیون تا ۹۰ درصد شارژ شود، در حالی که از فناوری شارژ سریع ۲۲ کیلو واتی پشتیبانی می‌کند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: اولین کامیون‌های الکتریکی تولید می‌کنند از پایگاه ما در بریتانیا تحویل داده می‌شوند و توسط مشتریان خواهند شد. شرکت ما امیدوار است در سال 2023 به فروش 1000 ماشین برقی دستی.

به گفته این شرکت، سوخت هیدروژنی، گزینه‌هایی را برای طولانی‌تر کردن، محموله‌های سنگین‌تر و سوخت‌گیری سریع‌تر باز می‌کند که باعث می‌شود زمان کار بیشتر شود. این مهم بر اساس چگالی انرژی بالاتر هیدروژن در مقایسه با باتری لیتیومی به دست می‌آید. این شرکت بر این باور است که چنین ترکیبی باعث رقابتی شدن محصولات می‌شود و کمترین هزینه‌ها و گازهای گلخانه‌ای را ممکن می‌سازد.