تولید مخمرهایی ۲۰ هزار بار بزرگتر و ۱۰ هزار برابر سخت‌تر از چوب

این آزمایش هنوز به پایان نرسیده است، بنابراین به نظر می‌رسد باید منتظر پیشرفت‌های بیشتر باشیم.

ایده یک گمشده» در روند «حلقه‌ها، معمولاً تصاویری از یک انسان شبیه به یک میمون پشمالو را می‌کند، اما در حلقه‌های گمشده بسیار عمیق‌تری در این زنجیره وجود دارد. یکی از بزرگترین شکاف‌ها بین موجودات تک سلولی و چند سلولی قرار دارد که نشان دهنده گامی کلیدی در توسعه حیات پیچیده روی زمین است.

تحقیقات به بررسی دقیق‌تر آنها پرداختند تا بفهمند چه اتفاقی در سطح سلولی افتاده است تا چنین پیشرفت چشمگیری را به آنها بدهد. آنها دریافتند که همه سلول‌های مخمر کشیده‌شده و تراکم سلول‌ها در هر گروه کاهش یافته و به این ترتیب، فشاری که به آن وارد می‌شود، کاهش می‌یابد. این امر باعث می‌شود که خوشه‌ها مانند حالت عادی در یک چگالی خاص شکسته شوند و به آنها اجازه بزرگ‌تر شدن می‌دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، آزمایش در حال انجام یک آزمایش طولانی بر روی روند فرگشت در آزمایشگاه هستند تا بررسی کنند که چگونه سلول‌های تک سلولی می‌توانند به شکل‌های چند حیات سلولی توسعه یابند. اکنون پس از هزاران نسل، مخمر آنها ۲۰ هزار بار بزرگتر و ۱۰ هزار برابر کاهش یافته است.

آزمایش‌های توسعه‌ای هدایت‌شده چندین دهه است که انجام می‌شود و حتی برنده جایزه نوبل شیمی در سال ۲۰۱۸ انجام می‌شود، اما این آزمایش‌ها معمولاً بر روی ساخت داروهای جدید یا حل مشکلات منتشر شده‌اند، نه برای شکاف‌های درخت حیات.

این گروه پژوهشی می‌گوید این مکانیسم به تنهایی نباید به چنین افزایش چشمگیری منجر شود. بنابراین با استفاده از میکروسکوپ الکترونی با دقت به این مخمرها نگاه کردند.

بخوان  موشک ناسا به سمت ماه پرتاب شد

پژوهشکده موسسه فناوری جورجیا اولین نتایج آزمایش خود را گزارش کرده است که امیدوارند برای چند دهه به انجام آن با یک هدف بسیار عالی که تبدیل شکل‌های حیات تک سلولی به شکل‌های حیات چند سلولی کاملاً جدید است، ادامه دهند.

آنها این روند را هزاران بار تکرار می‌کنند و می‌توانند به تعریف بسیار خوبی از محیط‌های اطراف رسیدند که از ویژگی‌های ویژگی‌های طبیعی حمایت می‌کند.

یک آزمایش، مخمرهایی را ۲۰ هزار برابر بزرگتر و ۱۰ هزار برابر ‌سخت‌تر از تولید چوب ساخته است.

پژوهشگران در اولین مرحله از این آزمایش آزمایشی چند سلولی بلندمدت(MuLTEE) با گونه‌های به نام مخمر دانه برفی شروع کردند. این میکروب‌ها در انکوباتورها یا گرمخانه‌های آزمایشگاهی متحرک رشد می‌کنند و هر روز تیم در یک نقطه انتخاب طبیعی طبیعی قرار می‌گیرند و در نهایت کلونی‌هایی را می‌گیرند که سریع‌ترین رشد را داشته و به بزرگ‌ترین رشد رسیده‌اند، برای پرورش بیشتر انتخاب می‌شوند.

اوزان بوزداگ، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: ما کشف کردیم که یک مکانیسم کاملاً جدید است که به گروه‌ها اجازه می‌دهد تا به این اندازه رشد کنند. شاخه‌های مخمر در هم پیچیده بودند و سلول‌های خوشه‌ای رفتاری انگور مانند و دور پیچیده بودند و کل ساختار را تقویت کرده بودند.

در حالی که این‌مرحله‌ها یافته‌های بسیاری از ویژگی‌های بیولوژیکی موجودات چند سلولی واقعی را ندارند، به نظر می‌رسد این درهم‌تنیدگی سلولی نقطه عطفی در مسیر رسیدن به این هدف باشد.

این پژوهش در مجله Nature منتشر شده است.

پس از 300 نسل، این مخمر کشف شده به خوشه‌هایی متشکل از بیش از 500 هزار سلول رسیده است که بیش از 2000 برابر بزرگ‌تر از سویه اصلی ابتدایی بود. آنها در این آزمایش با چشم غیرمسلح قابل مشاهده بودند و تقریباً 10 هزار برابر از چوب شده بودند.

بخوان  لبخند مصنوعی باعث احساس شادی واقعی می شود

تولید مخمرهایی ۲۰ هزار بار بزرگتر و ۱۰ هزار برابر سخت‌تر از چوب

انتهای پیام



منبع