تکنولوژیهایی که ۱۰ سال قبل نبودند 1 بیتی

چراکه استفاده از اپلیکیشنها و بهطور کلی اینترنت بیشتر در میان این رده سنی رواج یافته است و اغلب مسنترها همچنان از روشهای سنتی استفاده میکنند. هوش مصنوعی (AI) در استخدام (به انگلیسی: Artificial intelligence (AI) in hiring) شامل استفاده از فناوری برای خودکارسازی جنبههای فرایند استخدام است. پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، وبینار کافه IoT را برگزار میکند. چه بخوایم محصولات یک کارخونه رو بهبود ببخشیم، یا به شهروندان اطلاعات لحظه به لحظه برای جاهایی که میتوانند پارک کنند بدهیم، یا نظارت بر سلامت فردیمان داشته باشد، این پلتفرم مشترک اینترنت اشیاء هست که به ما اجازه کنار هم آوردن این اطلاعات متنوع رو میدهد تا با یک زبان یکسان دستگاه ها و اپلیکیشن ها رو به یکدیگر ارتباط بدهیم. ما از طریق این نظام آموزش عالی نمیتوانیم به تکنولوژیهای علمی دست پیدا کنیم. اینجا شی ما یک سیستم آبیاری است که در زمان نیاز به طور خودکار روشن شده و زمین را آبیاری میکند.

«مصطفی رجبی مشهدی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: الزام بخش اداری به مدیریت مصرف سبب شد ۱۰ درصد در تامین برق موثر باشد. بر اساس گزارش سخنگوی برق، تا کنون از طریق سیاست سختگیرانه دولت مبنی بر صرفهجویی بخش اداری نزدیک به ۷۰۰ مگاوات صرفهجویی صورتگرفته و این آمار در حال اضافهشدن است. جستجوی فضایی حالت، سادهترین رویکرد برای برنامهریزی الگوریتم است، زیرا همه چیز را برای یافتن راهحل در نظر میگیرد. با ورود اینترنت به زندگی بشر کم کم همه چیز دستخوش تغییر شد و البته به کمک افراد هم آمد. در یک نگاه بدوی، تکنولوژی به مثابه کاربرد علم برای دخل و تصرف در طبیعت به منظور تحقق اهداف زندگی انسان قلمداد میشود. سال 1396، محمود واعضی وزیر وقت فناوری اطلاعات و ارتباطات از راهاندازی شبکه ملی اینترنت اشیا در ایران خبر داد که تا شهریور 98 این پروژه به طور کامل اجرایی میشود. در ۲۰۱۴، آمازون آلکسا را روانهی بازار کرد. این آهنگها در جاهای مختلفی در دنیا ذخیره شدهاند اما گوشی شما با ارسال اطلاعات (درخواست موسیقی موردنظر) و دریافت اطلاعات (استریم یا دانلود کردن آهنگ) شما را به یک آرشیو بزرگ متصل میکند. اینترنت اشیا در حال تغییر دنیای اطرافمان است، از رانندگی کردنمان گرفته تا خرید کردن.

سه سال بعد و در سال 1994 آقای Reza Raji درباره ارسال بستههای کوچک داده به نودهای بزرگ صحبت کرد و گفت میتوان با این تکنیک از منازل شخصی تا کارخانهها را خودکار کرد. این فناوری به طور گسترده در ساخت نرمافزارهای هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است. علوم زیستی: فناوری هوش مصنوعی میتواند از ظرفیتهای کامل دادهها برای غلبه بر چالشهای حوزه بهداشت استفاده کند. فکر کنید صاحب خانهای شدهاید که لامپهای آن با اینترنت روشن و خاموش میشوند و همینطور بر خلاف لامپهای معمولی انتخاب شدت روشنایی آن بر عهده شما است. داشتن چنین خانهای با اینترنت اشیا ممکن است. نتایج نشان میدهد که حفظ حریم خصوصی در تعامل با تامین کنندگان و همچنین مشتریان دارای بیشترین اهمیت میباشد و باید برای مواجهه با این خطرات تمهیدات موثری در نظر گرفته شود. چیپها و سنسورهای پیچیده در اشیا اطرافمون تعبیه شده که هرکدامشان در حال انتقال داده های ارزشمند هستند. برای مثال، IP برای این طراحی نشده بود که قابل اطمینان باشد و یکی از بهترین پروتکلهای پاسخگویdelivery است؛ و به این معنی است که به هر حال همه لایههای انتقال برای فراهم آوردن قابلیت اطمینان و درجه باید انتخاب شوند. بنابراین پیشبینی تکنولوژی این امکان را برای سازمانها (به ویژه سازمانهای تکنولوژی محور) فراهم میآورد که به صورتی هدفمند در مسیر آینده گام بردارند و اسیر حوادث آینده نشوند.

همانطور که میدانید بهبود ایمنی برای حفظ اعتماد به نفس مسافر و آرامش جامعه بسیار مهم است، به طوریکه یک پرواز تجاری نه تنها باید بسیار ایمن باشد، بلکه تا حد زیادی با وجود افزایش ترافیک هوایی امکان بروز حادثه را کاهش و بهرهوری را افزایش دهد. زیرا واقعا نه نیازی به همه آنها دارید و نه فضای کافی برای آن ها. نه فقط یک زمین. در نتیجه تا زمانی که بتوانیم یک هوش مصنوعی ادراکپذیر کامل طراحی کنیم، راه طولانی پیش رو داریم. قدم بعدی در سال 1991 توسط آقای Mark Weiser با نوشتن مقالهای تحت عنوان “کامپیوتر در قرن 21” برداشته شد.

بخوان  به چه دلیل نباید از صرافی کوینکس استفاده کرد؟ -ایران ارز دیجیتال

بلکه هزاران زمین. حالا با این اطلاعات گسترده الگوریتمها میتوانند بهتر عمل کنند و اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار ما قرار بدهند. مثلا سیستم آبیاری ما با اتصال به شبکه اینترنت وضعیت آب و هوا را به طور آنلاین تشخیص میدهد. طی چند سال گذشته، تشخیص تصویر به عنوان نوعی تکنولوژی برتر هوش مصنوعی سهم قابل توجهی در توسعه سیستمهای نظارتی داشته است. کثیری از کارشناسان معتقدند که در روزگارِ ما، خطر ازدیاد جمعیت از خطر انفجار تسلیحات هستهاى براى بشر بیشتر است. دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات را فراگرفته است و با راهکارهای هوشمند همه ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است. اما همه­ گیر شدن ماهواره و اینترنت را امکانیت بسیار قوی برای عصر پسامدرن، فرایند جهانی شدن و گسترش حقوق بشر در عرصه روابط بینالملل تحلیل می­کنند (سلیمی،1379: 379 ـ 395) . حالا دیگر خانههای هوشمند رو به گسترش هستند که البته نه در ایران ولی در کشورهای توسعهیافته شما ردپای اینترنت اشیا را در اغلب خانهها میتوانید ببینید.

دانشگاه Carnegie Mellon روی یک ماشین فروش (دستگاههایی که با انداختن پول داخل آنها میتوان جنس موردنظر را خرید) کار میکرد. چیزهایی که اطلاعات را دریافت کرده و روی آنها یک عمل (Act) انجام میدهد. این دو در ریودوژانیرو زیر نظر دکتر نور الاویس جیلانی، جراح اطفال تحت هفت عمل جراحی قرار گرفتند. در مورد اول، پرینتر اطلاعات مربوطه (دستور چاپ فایل) را دریافت کرده و روی آن یک عمل (پرینت فایل) انجام میدهد. در مرحله قبل توضیح دادیم که اشیا اطلاعات را دریافت کرده و میتوانند روی آن یک عمل انجام دهند. همچنین آنها میتوانند دادهها را برای گرفتن تصمیمات صحیح و به موقع نگهداری کنند. به طور خاص این فناوری در صنعت حملونقل هوایی میتواند به بهبود امنیت، خدمات و عملیات تعمیر و نگهداری کمک کند. از جمله این صنایع میتوان به صنعت هوانوردی و فرودگاهی، بانکداری و امنیت، ساختمانسازی، شهرسازی، پزشکی و …

در واقع Iot میتواند کمک زیادی به جامعه پزشکی بکند. برخی از صاحب نظران پایداری را نوعی نگرش به آینده میدانند که در واقع نقشهٔ مسیری میباشد که بر روی مجموعهای از ارزشها و اصول اخلاقی و معنوی متمرکزاست. بیشتر کارهای پژوهشی اولیه در هوش مصنوعی بر روی انجام ماشینی بازیها و نیز اثبات قضیههای ریاضی با کمک رایانهها بود. بهمنظور رتبهبندی این خطرات، از روش مدلسازی ریاضی غیرخطی استفاده شده است. در پیاده سازی یک سیستم شاید نیاز به بکارگیری روشهای آماری، ریاضی و تحلیلی… به عنوان مثال اگر اعتبار سیمکارت شما در حال حاضر صفر تومان است و شما قصد خرید یک بسته اینترنت به قیمت ۹,۱۷۵ تومان را دارید، باید مبلغ ۱۰,۰۰۰ تومان کارت شارژ خریداری کنید تا ۹,۱۷۵ تومان در حساب شما منظور شود. حال که دیدید اینترنت اشیا چیست، قصد داریم شما را با تاریخچه اینترنت اشیا آشنا کنیم. در ادامه قصد داریم تعریف واضح و روشنی از این پرسش ارائه دهیم و شما را با انواع ماشین لرنینگ و بهترین مسیر یادگیری آن آشنا کنیم. در ادامه مقاله مارا همراهی کنید تا با تمامی نکات در مورد سقف کشسان آشنا شویم.

لایه اینترنت نام خود را از عملیات شکلدهی اینترنت (با حرف آغازین کوچک) یا تسهیل بخشیدن در امر شبکه بندی شبکهها یا internetworking که به معنای مرتبط کردن چندین شبکه با استفاده از دروازهها میباشد، گرفتهاست. هتل ها و سایت های رزرو اینترنتی هتل برای تسهیل مراحل رزرو هتل از این سیستم استفاده می کنند. این کافه با پرداختن به موضوع اصلی توسعه محصول اینترنت اشیا، مراحل و چالشهای این حیطه، ابزارهای توسعه محصول اولیه اینترنت اشیا، توسعه MVP در حوزه اینترنت اشیا و… به گزارش زومیت، هفتههای اخیر شاید وضعیت اینترنت کشور در بدترین حالت خود از نظر سرعت و کیفیت بوده است. هنگامی که «علیاکبر محرابیان» بهعنوان وزیر نیروی دولت سیزدهم مطرح شد وی یکی از برنامههای خود را تلاش برای رفع نگرانی مردم در باره تأمین برق تابستان قرارداد و آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد. در ادامه و پس از محول شدن سکان وزارت نیرو به محرابیان وی از همان روزهای نخست تلاش بیوقفهای را برای جبران خاموشیها و رفع نگرانی مردم در باره تأمین برق تابستانی آغاز کرد و در نخستین جلسه به این منظور از تدوین یکصد برنامه عملیاتی برای تأمین برق تابستان خبردار.

بخوان  جالب ترین کاربردهای هوش مصنوعی 1 بیتی

این یکی از زیباترین کارهایی است که اینترنت اشیا سایت 1biti انجام میدهد. در سال ۱۹۹۹ بود که نام اینترنت اشیا توسط کوین اشتون (Kevin Ashton) ، یکی از بنیانگذاران گروه پژوهشی Auto-ID Labs در دانشگاه MIT، ابداع شد. علاوه بر اینها وام دهی برای خرید خودرو هم در برنامههایمان موجود است. به همین جهت، دانشمندان در صدد ساخت رباتهایی با سطح هوشمندی همتراز با انسانها هستند که علاوه بر افزایش توانایی آنها در انجام امور درخواستی، امنیت بیشتری نیز برای انسانهای محیط اطرافشان ایجاد کنند. علاوه بر این، آن ها همچنین بر اساس پیام هایی که دریافت می کنید پاسخ های هوشمندی ارائه می دهند تا به شما در پاسخ سریع به هر ایمیلی کمک کنند. کتابهای مرجع در حوزهی هوش مصنوعی، این علم را دانش مطالعهی کارگزارهای هوشمند میدانند که چنین تعریف میشوند: «هر دستگاهی که توانایی درک محیط و فعالیت با حداکثر شانس موفقیت را داشته باشد».

پیشتر محرابیان درباره این برنامه گفت: در زمانی که دولت مردمی شروع به کارکرد یعنی پیک سال ۱۴۰۰ ما با خاموشیهای گستردهای روبرو بودیم که علت آن این بود که سرمایهگذاری خوبی در زیرساختهای صنعت برق نشده بود و فاصله جدی بین تقاضای مصرف و تولید وجود داشت؛ بنابراین از همان زمان برنامههای وسیعی برای جبران این مشکلات در برنامههای وزارت نیرو قرار گرفت. این سنسورها با داشتن یک ارتباط مناسب، میتوانند به طور خودکار اطلاعات متنوعی از محیط جمعآوری کرده و برای ما ارسال کنند. ممکن است امواج رادیویی موجود در اطراف شما که میتوانند دستگاههای زیادی را پشتیبانی کنند، بسیار متراکم باشند، بهویژه اگر از بازه ۲.۴ گیگاهرتز به جای ۵ گیگاهرتز استفاده میکنید. اما راه درمان آن تنها فیلترینگ نیست بلکه راه آن ایجاد توازن با عرضه محتوای مناسب و کارآمد است؛ بنابراین حمایت از مجموعه هایی که محتوای مناسب تولید می کنند، باعث کاهش آسیب ها و استفاده بیشتر از ظرفیت ها و فرصت ها می شود. شرکتها همچنین میتوانند از دادههای تولید شده توسط این حسگرها برای کارآمدتر کردن سیستمها و زنجیرههای تامین خود استفاده کنند، زیرا دادههای بسیار دقیقتری در مورد آنچه واقعاً در حال وقوع است، خواهند داشت.

در وضعيت فعلی هوش مصنوعی، اين مطلب بايد درست باشد. به طور كلی وقتی بحث از تربیت نیروی انسانی چه در مقطع پیش از دانـشگاه و چه مقطع دانشگاه و آموزشهای ضمن خدمت كاركنان ادارات و ســازمـانهـای مختلـف میشود، سه حوزهء اصلی هدف تغییر است و از آنها تحت عنوان دانش، مهارت و عواطف یاد میشود و به ۳H معروف است. بنابراین با وجود فناوری اینترنت اشیاء و سیستمهای بیسیم پیشرفته شناسایی و تشخیص زودهنگام خرابیها امکانپذیر و آسانتر میشود. اخیرا اپل به دومین شرکت بزرگ فناوری در جهان از نظر سهم بازار تبدیل شده است. این شرکت ها معمولا با استفاده از شبکه تلفن عمومی مخابرات برای ارائه ارتباط به مشتریان خود ، اتصالات را به روش شماره گیری ارائه می دهند. مفهوم اینترنت اشیاء توسط یکی از اعضای انجمن شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) در سال 1999 ابداع شد و به تازگی به دلیل رشد دستگاه های تلفن همراه، فراگیر شدن ارتباطات و محاسبات و تجزیه و تحلیل داده ها بیشتر رو به اجرایی شدن رفت.

در این میان کسبوکارها نیز از این امر مستثنی نیستند و میکوشند تا با استفاده از این فناوری اینترنت اشیا در راستای هوشمند کردن کسبوکار استفاده نمایند. هدف از گرایش هوش مصنوعی در ارشد بالا بردن قابلیت دانشجویان در زمینههای ارائه مناسب اطلاعات، استدلال اتوماتیک، دسته بندی و تصمیم گیری ماشینی، روشهای یادگیری برای ماشینها، ارائه غیر دقیق اطلاعات و کار با آنها، شبیه سازی پردازشهای مطرح در موجودات زنده، هوشمند کردن رباتها، پردازش و تحلیل کامپیوتری تصاویر، پردازش و درک زبان و پردازش و شناسائی گفتار میباشد. در عین حال این فرصت را برای مشتریان فراهم میکند تا از تجربههای جدید و هیجانانگیز بهرهمند شوند. » خلاصه کرد. به این منظور که این فناوری با اتصال دستگاهها و دادهها فرصتهای جدیدی برای سازمانها فراهم میکند تا تحولی در خود ایجاد کنند و با ورود به بازارهای جدید، بهرهبرداری مفید از امکانات خود داشته باشند. اگر این تکنولوژی مثل برق و اینترنت وارد زندگی روزمره مردم شود میتواند تغییرات بسیار مفیدی در زندگی آنها ایجاد کند. این ها تنها مثال های ساده ای بودند تا درک بهتری از هوش مصنوعی داشته باشید و بدانید که تا حد زیادی در زندگی های روزمره انسان نقش قابل توجهی دارد.

بخوان  راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل شهریور ۱۴۰۱ از ۲ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان زومیت

اعتبار IP میتواند نقش مهم ایفا کند. تلاش نهایی برای ایجاد برنامه های رایانه ای این است که بتواند مشکلات و جهان و انسان ها را گردآوری کند و از طریق سیستم های AI، اقدام به رفع مشکل کند. بنابراین از هر روشی که برای خرید بسته اقدام کنید هزینه یکسانی پرداخت خواهید کرد. در نهایت میتوان با این کارها به مبارزه با گرسنگی و بهبود شرایط تغذیه جهان پرداخت. از آن جا که سیستم های هوش مصنوعی قادر هستند حجم وسیعی از داده ها را در زمانی کوتاه جمع آوری کرده و با بررسی الگوهای موجود در داده های قبلی به پیشگویی الگوی های آینده دست بزنند امروزه سازمان های مالی برای بهبود معاملات و افزایش سود و بهره وری خود به سمت هوش مصنوعی روی آورده اند.

اما آرشیو کامل موسیقی دنیا را در گوشی خود نگه نمیدارید. این کار نهتنها بهمنظور حفظ امنیت دادهها به مرحله اجرا درمیآید، بلکه به مدلها اجازه خواهد داد در مسیر یادگیری و بهرهمندی از دانش قبلی خود بهتر از قبل حرکت کنند. به عنوان مثال عینک های هوشمند، دستیارهای تخصصی به عنوان نمونه در زمینه های نظامی و پزشکی و … حتما این مدل را قبلا تجربه کردهاید، برای مثال وقتی دستور پرینت یک فایل را به پرینتر ارسال میکنید، آن فایل چاپ میشود. این پروسه با خود سیستم ها شروع میشود. بنابراین بلاکچین به قدرت محاسباتی و کدنویسی در سطح بسیار گستردهای نیاز دارد تا بتواند امورات خود را بدون دخالت انسان به انجام برساند. در سال ۱۹۵۰ آزمونی تحت عنوان آزمون Turing ایجاد شد که برای سنجش میزان توانایی ایجاد رفتارهای هوشمندانه توسط ماشینها در سطح رفتارهای انسانی ابداع شد؛ البته حوزه هوش ماشینی به شکلی که امروز شاهد آن هستیم، در سال ۱۹۵۶ بهصورت رسمی شکل گرفت و قبل از آن، در این حیطه پژوهشی وجود نداشت. دستیارهای هوشمند مانند سیری و الکسا، یک مثال خوب از هوش مصنوعی ضعیف هستند؛ چون در یک محدوده از پیش تعیین شده عمل میکنند و اگرچه سیستمهای پیچیده دارای هوش مصنوعی ضعیف هستند، در واقع هوشمندی حقیقی و خودآگاهی ندارند.

مغز ما این اطلاعات را پردازش کرده و با توجه به این ورودیها تصمیمات مختلفی میگیرد. یا در مثال دزدگیر اطلاعات اولیه (دستور باز شدن درب) توسط ریموت به مغز سیستم ارسال شده و آنجا یک عمل جدید (باز کردن دربهای خودرو) اتفاق میافتد. بین مغز انسان و هوش مصنوعی تفاوتهای وجود دارد: مغز انسان آنالوگ است در صورتیکه کامپیوتر دیجیتال است. همچنین فرآیند تصمیمگیری در مسائل مختلف با استفاده از قابلیتهای اینترنت اشیاء، بهبود پیدا میکنند. همینطور به کمک Iot میتوان محیط زیست را سالمتر نگه داشت مثلا سنسورهایی وجود دارند که کیفیت خاک یا هوا را زیر نظر داشته و متناسب با آن راهکارهایی برای بهبود شرایط پیشنهاد میکنند. گفتیم که سنسور میزان رطوبت خاک را به کشاورز گزارش داده و مشخص میکند که محصولات چه مقدار آب نیاز دارند. به زبان سادهتر، با این فناوری حسگرها و دستگاهها میتوانند داخل یک شبکه با یکدیگر و با کاربرانشان تعامل داشته باشند.