پیش بینی آینده تکنولوژی در جهان با مدیر فنی گوگل 1 بیتی

چنین دستگاههایی تنها میتوانند وظایفی را انجام دهند که برای آن برنامهریزی شدهاند و هیچ کاری فراتر از این وظایف نمیتوانند انجام دهند؛ بنابراین این نوع هوش مصنوعی توانمندیهای بسیار محدودی دارد. اما با گذشت زمان، همین فرد شدیداً از این وضعیت خسته میشود زیرا هر چقدر هم که با دوستانش چت کند، آنها نمیتوانند نیازهای اصلی و اساسی او را برآورده کنند؛ نیاز او به یک رابطه واقعی با تماس انسانی واقعی. امکاناتی مانند رفتن به یک کنسرت مجازی، سفر آنلاین و خرید و امتحان لباس آن هم به شکل دیجیتال، امکاناتی است که متاورس در اختیار کاربران قرار میدهد. هدفون های نسل جدید می توانند ضربان قلب و فعالیت های فیزیکی کاربران را تحت کنترل قرار دهند و امکان گوش دادن به موسیقی مورد علاقه را برای آنها فراهم کنند. گره های DAI می توانند به طور مستقل عمل کنند و راه حل های جزئی با ارتباط بین گره ها ، غالباً به صورت غیرهم زمان ، تلفیق می شوند. معنای دقیق شهر هوشمند به شرایط و محیطی که در آن تعریف میشود، بستگی فراوانی دارد اما به طور کلی میتوان گفت که شهرهای هوشمند بهمنظور افزایش بهرهوری در امور شهری و تسریع روند رشد اقتصادی و افزایش کیفیت زندگی شهروندان از طریق تکنولوژی ایجاد و توسعه داده خواهند شد.

باوجود این واقعیت که تکنولوژی امروز به ما این امکان را میدهد که با آدمهای مختلف در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید اما در واقعیت هر چه تعداد دوست هم که در شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک داشته باشید، همه آنها به یک نتیجه میرسند؛ حبابی تکنولوژیکی که شما را از روابط انسانی واقعی جدا میکند. درنتیجه این، هرچه ارتباط رودررو کمتری با دیگران داشته باشید، مهارتهای ارتباطیتان ضعیفتر میشود. درنتیجه این پیشرفتها، انسانها به طور متوسط در معرض تعداد زیادی انسانهای دیگر قرار میگیرند. این مقاله قصد ندارد این فعالیتها را محکوم کند بلکه نکتهای که قصد داریم به آن اشاره کنیم خطرات احتمالی این فعالیتهاست، چه برای شما و چه برای جامعه به طور کل. مراقبتهای امنیتی: چک کردن چندین نمایشگر که به دوربینهای کنترلکننده امنیتی متصل هستند کار خستهکنندهای است به نحوی که فرد پس از مدتی دقت اولیهٔ خود را عملاً از دست میدهد و از همین روی آموزش دادن کامپیوترها در این زمینه کار بسیار معقولی به نظر میرسد و این در حالی است که امروزه کامپیوترها قادرند تا خطرات امنیتی را تشخیص داده و در صورت نیاز به مراجع ذیربط اطلاع دهند.

برای اکثر افراد مدتی آشنایی اینترنتی جالب به نظر میرسد اما در آخر این نوع رابطه برایشان راضیکننده نیست. تازه این برای زمانی است که خوششانس باشید، در اکثر موارد همدیگر را با یک «هیس! با استفاده از این سیستم میتوانید حتی در صورت سفر به یک کشور دیگر، زمین کشاورزی خود را مدیریت کنید. حتی واتسون ، ابر رایانه رسانه ای IBM که می تواند متخصصان انسانی را مغلوب خود کند فقط نمونه ای از هوش مصنوعی محدود می باشد. و همه این پیشرفتها فقط آغاز هستند، چیزهای بیشتری در راه است. اما برخلاف گذشته که این ارتباطات به صورت رودررو بود، در جامعه امروز اکثر این ارتباطات از طریق صفحه تلویزیون، کامپیوتر یا تلفنهمراه صورت میگیرد. اینترنت اشیا و شهرهای هوشمند دو واژه بهم وابستهای است که این روزها زیاد به گوش میخورد چرا که امروزه شرکتهای فعال در زمینه علم و تکنولوژی با همکاری اپراتورهای مخابراتی میخواهند، رؤیای شهر هوشمندی را که تمامی اشیا و وسایل آن به اینترنت مجهزند و کارها با سرعت بسیاری قابل انجام خواهد بود، محقق کنند. زمینه تحقیقات هوش مصنوعی در کارگاهی در دانشگاه کالج دارتموث در تابستان 1956 برگزار شد. دستیارهای صوتی به کار رفته در گوشیهای هوشمند نیز سالهاست با تکامل و پیشرفت هرچه بیشتر توانستهاند نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب کنند و این طور که به نظر میرسد در سالهای آینده نیز با شکوفایی و تکامل بیشتری مواجه خواهد شد.

از آنجا که ارز دیجیتالی بیتکوین در سال ۲۰۱۵ بالغ بر یک میلیارد دلار گردش مالی داشته است، این پتانسیل را دارد که در بازار و اقتصاد تحولاتی ایجاد کند. غولهای تکنولوژی و اپراتورهای بزرگ همچون نوکیا، هواوی، ورایزن و سیسکو، مدیریت و راهبری شهرهای هوشمند را هدف اصلی خود قرار داده و رقابت تنگاتنگی را با یکدیگر آغاز کردهاند، بهگونهای که مؤسسه IDC برآورد کرده است این پیشگامان تا سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۱۳۵ میلیارد دلار در زمینه ساخت شهرهای هوشمند در جهان هزینه خواهند کرد. ROSS می تواند داده های مربوط به حدود یک میلیارد اسناد متنی را استخراج کند ، اطلاعات را تجزیه و تحلیل کند و پاسخ های دقیقی را برای سؤالات پیچیده در کمتر از سه ثانیه ارائه دهد. موسسه تکنولوژی ماساچوست: بزرگترین و برترین دانشگاه دنیا در زمینه تکنولوژی و علوم مربوط به آن در حقیقت یک دانشگاه کاملا خصوصی است. شرکتهای سازنده بازیهای ویدئویی نیز نقشی پیشرو را در این زمینه ایفا میکنند. SAT Solving شامل یافتن مدلهای ممکنی است که توالیهای اعمال آیندهای را مشخص میکنند که به هدف میرسند. آنچه که طی چند سال آینده این چشمانداز را جالبتر خواهد کرد، نقش فزایندهای است که غولهای اینترنتی نظیر گوگل، فیسبوک و لینکدین در ارائه نرمافزار برای بازاریابها و رقابت با مدلهای تجاری شرکتهای سنتی نرمافزاری دارند.

بخوان  فناوری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | 1biti

انسانها به طور ژنتیکی از روابط معنادار با انسانهای واقعی ارضا میشوند و درنتیجه از طریق این روابط فواید بسیاری به دست میآورند. ازاینرو، روباتهای جدید برای انجام کارهای تکراری با حداکثر سرعت و دقت طراحی میشوند. نسل پنجم و بعد از ششم اینترنت همراه بدون شک مهمترین و بارزترین چیزی که برای کاربران در سراسر جهان به ارمغان میآورد، سرعت بسیار بالای انتقال داده است که عملکرد بسیاری از وسایل، اشیا و سازمانها را بهبود میبخشد و از بسیاری دیگر از مشکلات جلوگیری به عمل خواهد آورد. امروزه با استفاده از دوربین های پلیس، دیگر کسی جرعت عبور از سرعت قانونی در بزرگ راه ها را ندارد. البته اگر با کسی صحبت میکنید که معنای این را میداند مشکلی نیست اما اگر اینطور نباشد، این یعنی به زبانی متفاوت صحبت میکنید زیرا آنها نخواهند توانست حرف شما را بفهمند. این مفهوم چند روز قبل توسط مارک زاکربرگ، مدیرعامل غول شبکههای اجتماعی یعنی فیسبوک مطرح شد. استارتاپهای زیادی وجود دارند که میتوانند رقبای بالقوه فیسبوک در بحث متاورس باشند. نمونه دیگر را در کسانی میتوانیم ببینیم که دوستان زیادی دور و اطراف خود دارند.

تا چه اندازه از هوش مصنوعی عمومی دور هستیم؟ با این حال قیمت 700 دلاری این ابزار برای استفاده عموم بسیار گران بود و از سویی دیگر کمدین ها و برنامه های تلویزیونی به خاطر دقیق نبودن فناوری شناسایی دست خط آن، این گوشی را مورد یورش انتقادی و استهزا قرار دادند تا در نهایت در سال 1998 این گوشی از دور تولید و مصرف خارج شد. اساساً، متاورس دنیایی از جوامع مجازی بی پایان و به هم پیوسته است که در آن افراد میتوانند با استفاده از هدستهای واقعیت مجازی، عینکهای واقعیت افزوده، برنامههای گوشی هوشمند یا دستگاههای دیگر باهم ملاقات داشته باشند یا بازی کنند. چنین عباراتی در اپلیکیشنی که اپل برای انتقال اطلاعات از گوشی آندرویدی به آیفون منتشر کرده نیز وجود دارد که در پایان عملیات از کاربر میخواهد که گوشی خود را به یک مرکز بازیافت ببرد. او انتظار دارد که مردم در سالهای آینده به فیسبوک به عنوان یک شرکت فراسویه نگاه کنند تا یک شرکت رسانههای اجتماعی. در همین راستا، فیسبوک نرمافزار جلساتی را برای شرکتها به نام Horizon Workrooms راهاندازی کرده است تا با هدستهای واقعیت مجازی Oculus این شرکت از آن استفاده کنند، اگرچه که کاربران از آن راضی نبوند.

دلیل این عدم رضایت این است که افراد از تکنولوژی به عنوان راهی برای پرت کردن حواس خودشان از احساساتشان استفاده میکنند. بعنوان مثال، تصور کنید کسی احساس تنهایی میکند اما به جای اینکه به ندای احساسش گوش دهد، حواس خود را از تنهاییاش با چت کردن آنلاین پرت میکند. البته گفته میشود که این تغییر نام تلاشی برای منحرف کردن توجهات از بحرانهای این شرکت، از جمله سرکوب ضدانحصار، شهادت با افشای کارمندان سابق و نگرانیها در مورد مدیریت اطلاعات نادرست است. البته اینترنت اشیا این کار را در مقیاسی بزرگتر انجام می دهد که باعث تولید حجم بیشتر غذا و مصرف آب کمتر می شود. ویژگی هایی زیادی وجود دارد که باعث استفاده از این تکنولوژی در پزشکی شده که تعدادی را بررسی می کنیم. با پیشرفت تکنولوژی در کشاورزی و رشد ابزارهای مدرن، میتوان گفت که این صنعت رشد بسیار زیادی را در طی دو دهه آینده تجربه خواهدکرد. SIE همچنین بر استودیوی جهانی نظارت دارد که مسئولیت توسعه بازی های انحصاری و در سطح جهانی برای پلی استیشن را بر عهده دارد. مهم­ترین و بزرگ­ترین مجموعه رویداد جهانی در حوزه موبایل به صورت سالانه در بزرگ­ترین کلان­شهر اروپا در کنار دریای مدیترانه برگزار می­شود. » ساکت میکنند. خیلی از خانوادهها هم که اصلاً کنار هم نمینشینند، زیرا غذاهای فوری به این معنی است که میتوانند هر جا که باشند و هر زمانی که خواستند غذایشان را بخورند.

این رباتها همه جوانب خاک را بررسی کرده و بهترین نقطه را برای کاشت دانه انتخاب میکنند. به گفته کارشناسان فعال در حوزه فناوری بلاک چین در خصوص کاربردهای آن، بلاک چین علاوه بر کاربردهایی که در نظام اقتصادی و تبادلات مالی دارد، در واقع یک سیستم جدید برای نگهداری اطلاعات و فایلهای موردنیاز کاربران نیز به شمار میرود بدین ترتیب که کاربران در سیستمهای کنونی برای انتقال اطلاعات و فایلهای خود باید از یک دستگاه الکترونیکی متصل به اینترنت دادههای خود را آپلود و بارگذاری کرده تا بتوانند آن را برای مخاطبان موردنظر خود ارسال کرده و آنها نیز بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. در اوایل شیوع بیماری کووید ۱۹، دانشمندان در چین توالی ژنتیکی این ویروس و طرح تولید آن را در پایگاه دادههای ژنتیکی بارگذاری کردند. واضح است که فیسبوک میخواهد مدل کسب و کار خود را که مبتنی بر استفاده از دادههای شخصی برای فروش تبلیغات هدفمند است، به دنیای متاورس منتقل کند. اکنون و در سال ۲۰۲۱، فیسبوک دوباره جانی تازه به این مفهوم بخشیده و اعلام کرده است که تولید محصولات متاورس ۱۰ تا ۱۵ سال به طول خواهد انجامید. از آنجایی که این روزها فناوری خودروهای خودران از استقبال بینظیری از سوی شهروندان و شرکتهای فعال در صنعت خودروسازی برخوردار شدهاند، حالا به نظر میرسد شرکتهای بیشتری درصدد ورود به عرصه فناوری تولید و توسعه خودروهای خودران هستند و در این خصوص اعلام آمادگی کردهاند.

بخوان  ماژول چیست و چه کابردی دارد؟ معرفی انواع ماژول الکترونیکی | asilight

درست به همین دلیل هم هست که این روزها اغلب شرکتهای تکنولوژی فعال در دنیا شرکتهایی سودآور، با ارزش مالی بالا و گردش اقتصادی قابل سایت 1biti قبولی هستند. یک پلتفرم اساسا یک شبکه (دیجیتال یا فیزیکی) است که برای مشارکت کنندگان از طریق تسهیل ارتباطات و مبادلات بین افراد در خدمات، محصولات یا اطلاعات ارزش ایجاد می کند. وی در همان سال1964، انتظار یک حرکت یا شتاب در استمرار فردیت ما داشت زیرا ما مطابق اصول علم سایبرنتیک21ـ فرمان شناسی ـ و بر اساس «گسترش و رشد موجودیت بدنی ـ روانی خویش کار میکنیم.»در هر حال ملاحظة زیر تا حدودی روشنتر است: تاکنون تفکر در علم فیزیک از نسبت دوری ـ چرخشی ـ فکر و آزمایش، معنای شیء ـ متعلق شناخت ـ را به عنوان طبیعت فی نفسه انتزاع کرده است؛ به این ترتیب رخنة مشهور معرفت شناختی بین فاعل ـ سوژه ـ و متعلق ـ ابژة ـ شناخت افتتاح شد؛ رخنه ای که در زندگی ماقبل علمیما همواره در درجة اول از طریق تبدیل کردن جهان خارجی به یک داستان زبانی مستقر بوده است.

نتیجه این حباب تکنولوژی این است که مردم ارتباط رودرروی کمتری پیدا کرده و ارتباطات آنها معمولاً غیرحضوری از طریق وسایلی مثل کامپیوتر و تلفن میشود. Buolamwini در خط مقدم یک جنبش در حال پیشرفت برای شناسایی و رسیدگی به پیامدهای اجتماعی فناوری هوش مصنوعی ایستاده است، و این جنبشی است که او از طریق سازمان غیر انتفاعی عدالت الگوریتمی خود پیش میگیرد. برای اینکه با مباحث و فناوریهای این حوزه در حد عناوین آشنا شوید بد نیست به چند مورد از فناوریهای مهم این شاخه از AI اشاره کنیم: حوزههای پردازش گفتار مانند سیستم تشخیص گفتار، سنتز گفتار، شناسایی گوینده، چت بات، تحلیل معنایی متون، تحلیل احساسات، جستوجوگر معنایی. در واقع به زبان ساده میتوان این چنین بیان کرد که بلاکچین یک پایگاه توزیع داده مبتنی بر اجتماع میلیونها نقطه اشتراک است که به صورت هم زمان دادههایی در آن ثبت و اصلاح میشود که میتوان با بهرهگیری از این پلتفرم باز، آزاد و در عین حال پیچیده، به تبادلات مالی، علمی و اطلاعاتی پرداخت که از مهمترین فناوریهای مبتنی بر پلتفرم بلاک چین میتوان به ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت کوین اشاره کرد.

این تکنولوژی شاید سال ها تا تولید انبوه فاصله داشته باشد، اما روزی که از در وارد شود، همه چیز را تغییر خواهد داد. و اگر اینطور باشد، چنین روابطی چه مدت طول خواهند کشید؟ این باعث میشود در کوتاه مدت احساس شادی کنند اما در آخر این وسیله موجب خستگی آنها میشود زیرا نیازهای واقعی آنها را به طور کافی برآورده نمیکند. درمقابل، یاد بگیرید به پیامهایی که احساساتتان برایتان میفرستند، گوش دهید و به طور مناسب به آنها پاسخ دهید. برخی از افراد تصور میکنند که هوش مصنوعی تنها نیازمند برنامه نویسی است و بدون داشتن مهارت در مباحث دیگر، میتوان هوش مصنوعی را فقط با برنامه نویسی یاد گرفت. آیا متاورس فقط یک پروژه فیسبوکی است؟ این بدان معناست که اطلاعات رد و بدل شده در شبکه اینترنت عادی به صورت متمرکز در یک سرور اصلی ذخیره میشوند که توسط هکرها و نهادهای ذیربط قابل دسترسی و ردیابی هستند این در حالیست که اطلاعات منتقل شده در شبکه بلاک چین امکان دسترسی، نفوذ و ردیابی را به هیچ نهاد و یا فرد حقیقی و حقوقی نمیدهند. در بازاریابی، نرخ تبدیل به معنای درصد بازدیدکنندگان وبسایت است که تبدیل به مشتری میشوند یا پس از ورود به وبسایت شما، همان کاری را انجام میدهند که شما میخواهید (مانند ثبت شماره تماس یا ایمیل).

بخوان  مروری بر فناوری نانو نانو تکنولوژی به زبان ساده اختصاصی | 1biti

از جمله شاخصهای مهم، خدمات و زیرساختهایی که با هوشمندسازی شهر نیز هوشمند میشوند، میتوان به ساختمان هوشمند، جمعآوری هوشمند زباله، حفظ محیط زیست، دیجیتالی شدن تمامی امور دولت و کارهای اداری، دسترسی کامل، راحت و همگانی به اینترنت ۴G و LTE، فراوانی دسترسی به هات اسپات اینترنت وای فای، استفاده همهگیر از گوشیهای هوشمند و دستگاههای الکترونیکی، استانداردهای زندگی، چگونگی توسعه فرآیند هوشمند شدن شهرها، سرویس به اشتراک گذاری خودرو و تاکسی آنلاین، هوشمندسازی سیستم ترافیک، برنامهریزی شهری، آموزش، مشارکت شهروندان، اکوسیستم اقتصادی، پارکینگ هوشمند، انرژی پاک، بهینهسازی در مصرف برق، آب و انرژی، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برقی و الکتریکی، کنترل و مدیریت کیفیت هوا و کاهش آلودگی هوا، سرعت بالای اینترنت و حمل و نقل عمومی هوشمند اشاره کرد. گرفتن پول از تولیدکنندهها به نظر راحت میرسد، اما حقیقت این است که برای دانشمندان واقعاً سخت است که به شیوهای نظاممند این کار را انجام دهند. در چند سال اخیر ارزهای دیجیتال رمزنگاریشده بسیاری همچون بیتکوین، مونرو، ریپل و اتریوم از محبوبیت و استقبال بینظیری برخوردار شده و کاربران بسیاری در جهان به دنبال استخراج و تبدیل پولهای خود به ارزهای دیجیتال هستند؛ چراکه این روزها بسیاری از افراد با خرید و استخراج این ارز توانستهاند به پول زیادی دست پیدا کنند.

این نوع هوش مصنوعی دارای آگاهی در سطح انسانی است و وجود خود در جهان و همچنین حضور و وضعیت عاطفی دیگران را درک می کند. محدودیت اصلی هوش مصنوعی این است که از داده ها درس می گیرد. در این مقاله به این میپردازیم که این نوع کورکورانه از ارتباط یکی از دلایل اصلی احساس تنهایی انسان، باوجود شلوغ بودن دورشان از آدمهای مختلف است. با اینکه این نمونهای کوچک و غیرمتداول بود اما نشان میدهد چطور ارتباط کورکورانه میتواند به ارتباط انسانی نزدیک در دنیای واقعی کشیده شود. ورود رباتها به صنعت کشاورزی میتواند سرعت کاشت و برداشت محصولات را افزایش داده و باعث رشد بهتر آنها شود.

خودروهای خودران با بهرهگیری از فناوریهای نوین و پیشرفتهای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جادهها تردد و سرنشینان خود را جابجا کنند. آنها با انتشار فهرستی سعی دارند این فناوریهای جدید را به شهروندان و دولتها معرفی کنند تا از تأثیرات آن آگاه باشند و به توسعه زیرساختهای مربوط به آنها اقدام کنند تا در سالهای آتی، از تکنولوژیهای سایر کشورها عقب نیفتند. با وجود این خطرات احتمالی ، مقررات کمی در مورد ابزارهای استفاده از AI وجود دارد ، و در آنجا که قوانینی وجود داشته باشد ، معمولاً فقط به طور غیر مستقیم به هوش مصنوعی مربوط می شود. به طور کلی باید گفت هر تغییری در دنیای تکنولوژی، موجب از دست رفتن شغل های سنتی و روی کار آمدن شغل های جدید می شود. در واقع این سلول ها، سلول هایی هستند که بدن به کمک آنها می تواند بلوک های ساختمانی سلول های مغز را به وجود بیاورد. علاوه بر عناصر شناختی، درک احساسات انسانی را شامل می شود که در تصمیم گیری آنها را در نظر می گیرد. آیا تا به حال سعی کرده اید بفهمید که چگونه هوش مصنوعی سعی می کند داده های جمع آوری شده از فعالیت های آنلاین کاربران را از دیدگاه اخلاقی و روانشناختی درک کند؟

در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بهدنبال برقراری و راهاندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از تواناییها و برنامههای خود در این زمینه رونمایی میکنند. این مفهوم عجیب و گسترده اکنون توسط مارک زاکربرگ مطرح شده و قرار است سبک زندگی ساکنان کره خاکی را تغییر دهد. حالا به تازگی جمعی از کارشناسان و پژوهشگران با تحقیقات و نظرسنجیهای جدید خود دریافته و اعلام کردهاند که برخی از این فناوریها بسیار تاثیرگذارتر و پایدارتر از سایرین خواهند بود به گونهای که با معرفی آنها در کشورهای مختلف، قادر خواهیم بود نحوه عملکرد و سازوکار بسیاری از سازمانها، نهادها و همچنین شهروندان را تغییر دهیم و زندگی انسان را به گونهای جدید رقم بزنیم.