تکنولوژی چیست؟ تکنولوژی و نوآوری | 1biti

نگاه به انتقال باید به‌عنوان فرایندی باشد که از طریق آن تکنولوژی وارداتی به گونه‌ای کسب شود که نه تنها برای تولید محصول به‌کار گرفته شود، بلکه زمینه‌ای برای خلق تکنولوژی جدید باشد. در سال های پیش از دهه ۱۷۶۰ میلادی که تحولات صنعتی انگلستان نقطه عطفی را طی می کرد و تغییر کمی تکنولوژیک به کیفی بدل می شدند، سالانه بیش از ده اختراع به ثبت نمی رسید. حتی در کشاورزی زهکشی ها و امور دام و صنعت ریخته گری ها و مسائل فلزی و خدمات مولد و پیدایش شرکت ها نیز نوآوری هایی به وقوع پیوست. اثرات اجتماعی انقلاب صنعتی بیش از هر تکنیک و تکنولوژی قابل لمس بود.

  • در آن زمان آسیب وارد شد، و سردرگمی مفهومی به این معنی بود که این اصطلاح می‌تواند در معنای وسیع یا محدود به کار رود، گاهی اوقات شامل اجزای فرهنگی یا اجتماعی می‌شود، گاهی اوقات به ابزار صرف یا عقلانیت ابزار به هدف تقلیل می‌یابد.
  • شاتزبرگ در طول دو هزار ساله تاریخ خود، مفسران را در یکی از اردوگاه‌ها قرار می‌دهد.
  • و روشهای به کار گرفته شده در ایجاد محصولات و خدمات مرتبط با فناوری برای برآوردن نیازهای مشتری یا کسب و کار را فراهم می سازد.
  • در نهایت، استفاده از فلزات منجر به کشف آلیاژ هایی مانند برنز و برنج شد( حدود ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد).

در این مرحله انتقال دادن تحقیقات و توسعه اطلاعات فنی، و همچنین یافته‌های تحقیقات کاربردی به توسعه و طراحی مهندسی انجام شده است و با رسیدن تکنولوژی به مرحله تجاری، فرآیند تولید شکل می‌گیرد. تحقیق، اختراع، توسعه و غیره از مهم‌ترین مجله خبری 1 بیتی مسائلی است که باعث پیشرفت در راه و روش مدیریت تکنولوژی می‌شود. این مدیریت آنچنان فراگیر است که همه ابعاد فناروی از جمله سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، انتقال و توسعه فناوری، تحقیق و توسعه، آموزش، گزینش و ارزشیابی را در برمی‌گیرد.

بخوان  شاتل؛ شاهراه اینترنت و تلفن 1 بیتی

فناوری

برخی افراد، مانند Stephen Monsma این ایده ها را به کنار گذاشته شدن دین به عنوان یک اقتدار اخلاقی مرتبط می کند. روش ها و سازمان های پیچیده تولید و ساخت برای ابداع و حفظ این تکنولوژی های جدید ضروری هستند و به این ترتیب، صنایع جدیدی برای پشتیبانی و توسعه نسل های متوالی از ابزار های مختلف، که روز به روز پیچیده تر نیز می شوند، به وجود آمده اند. طراحان، سازندگان، افراد پشتیبان و کاربران آن اغلب به تمرین های پیچیده عمومی و خاص نیاز دارند. علاوه بر این، این تکنولوژی ها به حدی پیچیده شده اند که زمینه هایی جدید، از قبیل مهندسی، پزشکی و علوم کامپیوتر برای پشتیبانی از آن ها ابداع شده اند و سایر زمینه ها مانند ساخت و ساز، حمل و نقل و معماری را نیز پیچیده تر کرده اند. شاید برایتان عجیب باشد اما فناوری می‌تواند همان توانایی بشریت در ایجاد ابزارهای اساسی باشد، مانند استفاده از یک چوب بلند برای چیدن میوه از شاخه‌های دور از دسترس، درست کردن سنگ تیز برای برش و شکار، و کنترل آتش . این‌ها به نوبه خود نقش پر رنگی در توسعه و پیشرفت نسل بشری داشته‌اند.

سواد رسانه ای در مقابل سواد فناوری

چند هويت تکنولوژيک ديگر غير از سخت افزار وجود دارد که از جمله به نرم افزار و مهارت هاي انساني مي توان اشاره کرد. عمومی شدن نهاد آموزش و همگانی شدن آن، نظام زندگی اجتماع را متحول ساخت و ساختار آموزشی جامعه تکانی جدی خورد و باعث انقلابی در فرهنگ عامه و علوم شد. کشف ساعت در قرون دوازده و سیزده به عنوان نمونه و مظهری از ماشین بوده است. کشفیات هویگنس در زمینه پیدایش آونگ و فنر کوک در سال های ۷۵۱ـ۶۵۶ میلادی، انقلابی در کار ساعت سازی به وجود آورد. مراحل مذکور باعث شد که برخی محققان چون «ما مفورد» بیندیشند که ماشین اصلی دوران صنعتی امروز ساعت است و نه بخار.

بخوان  ادامه تحصیل رادیولوژی در خارج می‌تواند آینده‌ی کاری شما را تضمین کند نکست ابرود | 1biti

اما به راستی این واژه چه معنایی دارد و چگونه اولین بار سر از کتاب‌های ما در آورد؟ در این مطلب بیشتر به این مورد می پردازیم. نانو تکنولوژی، فرایندی است که طی آن انواع و اقسام مواد به ذرات کاملاً ریزی تبدیل می‌شوند که با چشم قابل مشاهده نیستند. در این فناوری پیشرفته ذرات به قدری کوچک می‌شوند که برای دیدن آن‌ها می‌بایست از میکروسکوپ‌هایی مخصوص و متفاوت از میکروسکوپ‌های معمولی استفاده کنید. در حال حاضر با استفاده از این تکنولوژی ابداع شده به دست بشر، رشته‌ها و صنعت‌های گوناگونی فرایند فعالیت‌های خود را بسیار سهل و در عین حال بهتر و پر بازده‌تر کرده‌اند. در واقع لازم به گفتن است بلافاصله پس از پیدایش این تکنولوژیِ پیشرفته انواع و اقسام رشته‌ها و صنایع در صدد بهره مندی و استفاده از آن بر آمدند، چرا که نانو تکنولوژی منجر به کسب سود بالا و قابل توجهی برای آن‌ها می‌شود.

http://118amoozesh.ir