ثبت تصاویر سه بعدی از سلولهای پوست با میکروسکوپ

پزشک چینی اعلام کرد یک میکروسکوپ دو فوتونی کوچک قادر به ثبت تصاویر سلولی فضانوردان در مدار است.

این رویداد، اولین رویداد در نوع خود در سرتاسر جهان است و این آزمایش موفقیت آمیز را نشان داد که این دستگاه، ابزاری سازنده برای نظارت بر سلامت فضانوردان در مدار است.

این میکروسکوپ مینیاتوری دو فوتونی با یک کاوشگر با وزن تنها ۲.۲ گرم در سال ۲۰۱۷ توسط چنگ هپینگ، مدیر مرکز ملی تصویربرداری زیست پزشکی در دانشگاه پکن و رئیس این تیم تحقیقاتی ساخته شد.

انتهای پیام



منبع

وانگ جونجی، یکی از اعضای این تیم از کالج فناوری آینده در دانشگاه پکن، گفت که فضانوردان این ماموریت اخیراً قبل از گرفتن تصاویر ساختاری سه بعدی از اپیدرم پوست و درم سطحی آن را روی صورت و ساعد خود نصب کردند.

نوامبر گذشته، این میکروسکوپ دو فوتونی مورد استفاده فضانوردان شنژو۱۵ توسط فضایپیما باری تیانژو۵ به ایستگاه فضایی چین در فضا فرستاده شد.

این میکروسکوپ دو فوتونی با کامل بودن به یک فناوری تصویربرداری نوری غیرخطی بر جذب دو عکس و حرکت فلورسانس می‌تواند عمیقاً در بافت‌های زنده نفوذ کند و با وضوح بالا، تصویربرداری و توموگرافی سه‌بعدی را از اعماق بافت‌ها انجام دهد.

تصاویر ساختارهای سه بعدی لایه شفاف لایه‌های پوست از جمله لایه شاخی، لایه گرانولوزوم، لایه خاردار، لایه پایه و درم سطحی را نشان می‌دهند که نشان‌دهنده موفقیت آزمایش‌های میکروسکوپ دو فوتونی در مدار است. این موفقیت روش‌های اقتصادی را برای پایش سلامت فضانوردان در مدار در سطح سلولی و مولکولی ارائه می‌کند.

بخوان  طرح پس انداز جدید اپل اساسا آیفون شما را به یک بانک تبدیل می کند

این میکروسکوپ دو فوتونی قابل حمل است که برای فضانوردان در ایستگاه فضایی چین ساخته شده است، توسط یک تیم تحقیقاتی مشترک از محققان دانشگاه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های چینی از جمله دانشگاه پکن، مرکز فضای چین و دانشگاه بی‌هنگ و پشتیبانی اداره سرنشینان چین ساخته شده است. .

ثبت تصاویر سه بعدی از سلولهای پوست با میکروسکوپ

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلی، روز دوشنبه بزرگ چینی اعلام کردند فضانوردان ماموریت شنژو۱۵ چین در مدار با موفقیت تصاویر ساختاری سه بعدی سلول‌های پوست را با میکروسکوپ دو فوتونی از این کشور ثبت کردند.