جایزه هالیوودی‌ها «مرزهای نو مریم میرزاخانی» را اهدا کردند

امانوئل میگنوت (Emmanuel Mignot) از دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد و ماساشی یاناگیساوا (Masashi Yanagisawa) از دانشگاه تسوکوبا (Tsukuba) همچنین برای کشف این خواب خواب به دلیل دست دادن جمعیت کوچکی از سلول‌های مغزی که مواد تحریک کننده بیداری را می‌سازند رخ می‌دهند. . کشف آنها را برای توسعه درمان‌های جدید برای رفع مشکلات خواب هموار می‌کند.

جایزه علمی در حوزه علوم زیستی

جایزه افق های نو

ستاره‌های اصلی این صحنه صحنه‌ای مانند درو وایزمن(Drew Weissman) و کاتالین کاریکو(Katalin Karikó) بودند که قدم‌نشان روی صحنه با همراهی همراه شد. آن‌ها تحقیقاتی اساسی برای توسعه واکسن‌های مبتنی بر آران‌ای پیام‌رسان کوید-۱۹ انجام شد و در سال ۲۰۲۲ موفق به دریافت جایزه‌ای علمی در بخش علوم زیستی شد.

جایزه علمی در حوزه ریاضی

جایزه هالیوودی‌ها «مرزهای نو مریم میرزاخانی» را اهدا کردند

هدف از این جایزه جایزه دانش بنیادی، جشن گرفتن‌های علمی و استفاده از نوآوری‌های علمی و فناوری برای بهبود زندگی مردم و الهام بخشیدن به نسل‌های آینده است.

این جایزه که به «اسکار علم» می‌رسد، می‌شود، عنوانهای تحقیقاتی پژوهشی برتر جهان را به رسمیت می‌شناسد و سالانه حدود ۱۵ میلیون دلار جوایز اعطا می‌کند. اهدای این جایزه از سال ۲۰۱۲ آغاز شد و مراسم سال ۲۰۲۳ نهمین مراسم اهدای این جایزه بود.

مراسم جوایز «دستاورد علمی» که در آن دانش‌آموزی که در حال متحول کردن جهان هستند، تقدیر می‌شوند و جوایز نقدی قابل توجه است، در هالیوود در حالی برگزار می‌شود که این نوان توسط ستاره‌های هالیوودی احاطه شده بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبسایت رسمی جایزه علمی، در روز 15 آوریل سال جاری، مشاهیر هالیوود و رهبران برجسته جامعه‌ی تجاری و دانشگاهی با تمام قوا گردهم آمدند تا دستیابی به علوم و آثار علمی را در نهمین مراسم «جایزه علمی علمی» (Breakthrough Prize) جشن می‌گیرند. این مراسم که پیش از این همیشه در سانفرانسیسکو برگزار می‌شود برای اولین بار در هالیوود اجرا شد.

بخوان  انقلاب در منطقه پیوند عضو با حضور هوش مصنوعی

جایزه جایزه علم در حوزه ریاضیات به دنیل ای اسپیلمن(Daniel A. Spielman) از دانشگاه ییل برای مشارکت در علوم نظری رایانه و ریاضیات از جمله نظریه گرافی، موضوعی کادیسون سینگر(Problem Kadison–Singer)، جبر خطی عددی و نظریه کدگذاری اهدایی شد.

دمیس (Demis Hassabis) و جان جامپر(John Jumper) از دیپ مایند(DeepMind) نیز این جایزه را برای توسعه روش هایی که با استفاده از هوش مصنوعی به سرعت و با توجه به میزان استفاده از هوش مصنوعی به سرعت انجام می شود و با توجه به این که از اسیدهای آمینه بعدی استفاده می شود را به دقت ارزیابی می کنند. می‌کند این جایزه را دریافت کرد.

جوایز مرزهای نو مریم میرزاخانی

انتهای پیام



منبع

جایزه جایزه علمی در حوزه فیزیک بنیادی

در این رویداد ویژه، ستارگان صحنه‌ی نمایش و ورزش گردهم آمدند تا از تحقیقات برجسته جهان که فعالیت‌هایشان به آثار علمی امروزی منجر شود، تجلیل شوند. جایزه جایزه علمی از تحقیقات تحقیقاتی برتر جهان تقدیر و سالانه بیش از ۱۵ میلیون دلار جواز به برندگان اعطا می‌کند. هر جایزه سه میلیون دلاری است و در زمینه های علوم زیستی، فیزیک بنیادی و ریاضیات ارائه می شود.

جایزه علمی در حوزه فیزیک بنیادی به چهار نفر برای فعالیت در زمینه اطلاعات کوانتومی اهدا شد. این جایزه به چارلز آچ. بنت(Charles H. Bennett) از مرکز تحقیقات توماس جی واتسون، ژیل براسارد(Gilles Brassard) از دانشگاه مونترال، دیوید دویچ(David Deutsch) از دانشگاه آکسفورد و پیتر دبلیو شُر(Peter W. Shor) از موسسه فناوری ماساچوست اهدا شد.

علاوه بر آن جایزه‌های افق‌های نو هر کدام به ارزش صد هزار دلار به ۱۱ دانش‌مند و ریاضیدان تازه کار اهدا شد. دیوید سیمونز دافین(David Simmons-Duffin) از موسسه فناوری کالیفرنیا، ‌ آنا گراسلینو(Anna Grassellino) از آزمایشگاه فرمی اهدا شد. شش دانشمند دیگر این جایزه را به طور مشترک برای توسعه‌ی آرایه‌های انبرک نوری برای استفاده در علم اطلاعات کوانتومی، اوزان و داخلی و فیزیک مولکولی دریافت کردند. این شش دانشمند شامل هانس برنین(Hannes Bernien) از دانشگاه شیکاگو، مانوئل اندرس(Manuel Endres) از موسسه فناوری کالیفرنیا، آدام کافمن(Adam M. Kaufman) از موسسه ملی استاندارد و فناوری و دانشگاه کلرادو، کانگ کوئن نی(Kang-Kuen) Ni) از دانشگاه هاروارد، ‌هانس پیچلر(Hannes Pichler) از دانشگاه اینسبروک و آکادمی علوم اتریش و جف تامپسون(Jeff Thompson) از دانشگاه پرینستون بودند.

بخوان  آموزش استفاده مفید از گوشی همراه به کودکان

اجرای مراسم جایزه علمی سال ۲۰۱۹ و با شروع همه‌گیری کوید-۱۹ برگزار شد و در آن گروهی از برندگان این جایزه که نمایندگان برندگان سه سال قبل یعنی ۲۰۲۱، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ هستند، تجلیل شد.

درباره جایزه علمی بیشتر بدانیم

علاوه بر این، هر سال جوایز افق‌های نو(New Horizons) در حوزه فیزیک و ریاضیات به مبلغ ۱۰۰ هزار دلار به ارزش تازه کار و همچنین جایزه مرزهای نو مریم میرزاخانی (aryam Mirzakhani New Frontiers) به مبلغ ۵۰ هزار دلار به زنان ریاضیدانی می رسد. تازه دکترای خود را به پایان می رساند و نتایج مهمی را به دست آورده، می شود.

این جایزه به کلیفورد پی. برانگوین(Clifford P. Brangwynne) از دانشگاه پرینستون، موسسه پزشکی هوارد هیوز(Howard Hughes) و آزمایشگاه زیست شناسی دریایی و آنتونی هایمن(Anthony A. Hyman) از موسسه زیست شناسی سلولی مولکولی و ژنتیک ماکس پلانک برای کشف یک مکانیسم بنیادی سازماندهی سلولی با جداسازی فازی پرورش‌ها و آران‌ای به قطرات مایع بدون غشاء اهدا شد.

در سال جاری ۱۵.۷۵ میلیون دلار به برگزیدگان اهدا شد.

هر جایزه سه میلیون دلاری است که در رشته های علوم زیستی، فیزیک بنیادی و ریاضیات ارائه می شود. علاوه بر این، هر رشته سال جایزه افق نو در فیزیک و ریاضیات و سه جایزه مرزهای نوی مریم میرزاخانی به استاد اعطا می‌شود.

برندگان جایزه مریم میرزاخانی در سال ۲۰۲۳ مگی میلر(Maggie Miller) از دانشگاه استفورد و موسسه ریاضیات کِلی، جین یانگ پارک(Jinyoung Park) از دانشگاه استفورد و ورا تراب(Vera Traub) از دانشگاه بُن بودند.

مراسم جایزه‌ای علمی توسط سرگی برین (Sergey Brin)، پریسیلا چان (Priscilla Chan)، مارک زاکربرگ، جولیا و یوری میلنر، و آن وویچیکی(Anne Wojcicki) بنیان نهاده شد و توسط بنیادهای تاسیس شده توسط آنها حمایت می‌شود. کمیته‌هایی متشکل از برندگان جایزه برنده‌ای در هر زمینه را انتخاب می‌کنند.

بخوان  هوش مصنوعی که توانست درباره خود مقاله بنویسد

سه جایزه‌ی مریم میرزاخانی نیز هر کدام به ارزش ۵۰ هزار دلار به ریاضیدانان زنی می‌رسند که به تازگی دوره‌های دکترای خود را به پایان رسانده و به نتایج پژوهشی مهم دست یافته‌اند.

جایزه هالیوودی‌ها «مرزهای نو مریم میرزاخانی» را اهدا کردند

مجری این مراسم جیمز کردن (James Corden) بازیگر و برنده جایزه امی بود و چهره‌ها و ستاره‌های هالیوودی در نقش کریستن بل (Kristen Bell)، رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr)، گال گدوت (Gal Gadot)، می جمیسون (Mae Jemison) ، بری لارسون(بری لارسون)، ادوارد نورتون(ادوارد نورتون)، لورن ریدلاف(لورن ریدلوف)، کلویی ژائو(Chloé Zhao)، ماگنوس کارلسن(Magnus Carlsen)، لی لی کالینز(Lily Collins)، دنی دویتو(Danny DeVito) ، لزلی اودوم جونیور(Leslie Odom Jr) و کریس پاین(Chris Pine) در آن حضور داشت. در این مراسم همچنین جان لجند(John Legend) خوانند و موزیسین سرشناس آمریکایی به اجرای برنامه پرداخت.

جایزه‌های افق‌های نو در حوزه ریاضیات نیز به آنا کاراییانی (Ana Caraiani) از امپریال کالج لندن و دانشگاه بن، رونن الدان (رونن الدان) از موسسه‌ی علوم ویزمن و تحقیقات پیشرفته مایکروسافت و جیمز مینارد (James Maynard) از دانشگاه آکسفورد و موسسه مطالعات انجام شده است. شد.