فضانورد اماراتی در آستانه اولین پیاده‌روی فضایی

«سلطان النیادی»، فضانورد امارات متحده عربی قرار است اولین پیاده‌روی فضایی خود را روز ۲۸ آوریل انجام دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، سوم مارس روز بزرگی برای «سلطان النیادی»(Sultan Al Neyadi)، منطقه امارات متحده عربی بود زیرا او اولین روز خود را در مدار پشت سر گذاشت اما تجربه او در محیط بیرون از زمین قرار است خاطره‌انگیزتر باشد.

انتهای پیام



منبع

النیادی روز ششم آوریل در یک توئیت نوشت: من مشتاقانه منتظر این لحظه تاریخی هستم که برای آن در «مرکز فضایی جانسون»(JSC) آموزش دیده‌ام. من مشتاقانه منتظر نمایندگی کشورم و ادامه دادن سفر استثنایی هستم که فضانوردان پیش از من آغاز کرده اند.

النیادی در دوم مارس ۲۰۲۳ به عنوان بخشی از ماموریت «کرو-۶»(Crew-6) شرکت «اسپیس‌ایکس» (SpaceX)، از «مرکز فضای کندی» (KSC) ناسا در فلوریدا به فضای پرتاب شد. او در مجموع به مدت شش ماه در ایستگاه فضایی باقی خواهد ماند و ۱۹ آزمایش را برای مطالعه همه چیز از کمردرد گرفته تا زیست‌شناسی گیاهی انجام خواهد داد.

در طول پیاده‌روی فضایی، النیادی و «استفان بوون»(Stephen Bowen) فضاینورد ناسا، یک قطعه از تجهیزات ارتباطی به نام واحد «گروه فرکانس رادیویی»(RFG) را که قرار است به زمین بازگردانده شود، بیرون خواهند آورد. همچنین این مکان، ایستگاه فضایی بین‌المللی را برای نصب آرایه‌های خورشیدی پیشرفته که در فضای پیاده‌روی آینده انجام می‌شود، آماده خواهند کرد.

النیادی قرار است در روز ۲۸ آوریل یک پیاده‌روی فضایی را از «ایستگاه فضای بین‌المللی» (ISS) انجام دهد. این اولین پیاده‌روی فضایی برای یک فضای عربی خواهد بود و امارات متحده عربی را به دهمین کشور تبدیل خواهد کرد که شهروند آن فضای پیاده‌روی را می‌دهد.

بخوان  اپل بی سر و صدا در حال توسعه "Apple GPT" است

النیادی بیش از 55 ساعت را زیر آب در «آزمایشگاه شناوری خنثی»(NBL) اسپری کرد که یک کپی از ایستگاه های بین المللی در اندازه کامل می شود و در یک استخر غوطهور است. بودن آزمایشگاه در زیر آب، بیوزنی رالید می‌کند و آن را به یک مرکز آموزشی ایده‌آل برای تمرین پیاده‌روی فضایی تبدیل می‌کند.