حافظه‌های شهاب‌سنگ‌ها را پاک می‌کنند

این دستگاه‌ها یک میدان مغناطیسی اعمال می‌کنند، اما نسبتا ضعیف هستند و نمی‌توانند حافظه تاریخی شهاب‌سنگ‌ها را پاک کنند. با این حال، این دستگاه ها گرانقیمت هستند و با آنها به چالش برانگیز می پردازند.

گفتنی است که معمولاً ۱۰ هزار برابر از میدان مغناطیسی زمین هستند.

این مطالعه در مجله Geophysical Research: Planets منتشر شده است.

پس چه روشی را می‌توان جایگزین کرد؟ استفاده از ورولیدو و همکارانش از توصیه‌ها را می‌توان انجام داد.

زمانی که یک دیرینه‌مغناطیس‌شناس به نام جروم گاتاچکا (Jérôme Gattacceca) در مرکز اروپا و آموزش علوم زمین با تکه‌هایی از «زیبای سیاه» (Black Beauty) -شهاب سنگی دارای کریستال‌هایی است که بیش از 4.4 میلیون سال پیش در مریخ تشکیل شده‌اند- برخورد کرد، امیدوار بود که دارای اطلاعات مهمی از میدان مغناطیسی مریخ باشد که اکنون از بین رفتن است و می‌توان به حفظ سیاره ما در آینده کمک کند، باشد.

پس از اینکه پژوهشگران متوجه شدند که نمونه‌های شهاب‌سنگ Black Beauty آلوده شده است، به این موضوع پرداختند. آنها می‌توانند چگونه آهنرباهایی را با قدرت‌های مختلف می‌توانند سوابق ناطیسی در یک شهاب‌سنگ را هنگام نزدیک شدن به آن مختل کنند. نتایج نشان داد که چگونه آهنربا میدان‌های مغناطیسی را از بیرون به داخل بازنشانی می‌کند.

گاتاچکا و همکارانش تنها با یک دکمه و چند صد دلار هزینه، یک محصول می‌سازند و با این راهکار به کمک شناسایی سوابق شهاب‌سنگ‌های تهیه شده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شهاب سنگ‌ها حاوی پیام‌های مخفی هستند. یعنی مجموعه‌ای از اطلاعات را که اسرار قدیمی‌تر از منظومه شمسی هستند، فاش می‌کنند. حاوی سرنخهایی در مورد چگونگی ادغام ستارگان تازه متولد شده با عناصر، ابرهای مولکولی متراکم که بین ستارگان تشکیل می‌شوند و سایر موارد هستند. بنابراین می‌گفتم پاک شدن تاریخ یا حافظه یک شهاب‌سنگ بسیار ناامیدکننده است.

اما او در کمال نامیدی متوجه شد که حافظه این شهاب سنگ پاک شده و منبعی قوی جایگزین آن شده است.

این یافته به پژوهشگران کمک کرد تا بفهمند که برای یافتن یک نمونه خالص چقدر باید سنگ را برش دهند.

وی می‌گوید: این گونه اطلاعات به فرد نابود می‌شود. چرا باید یک تابلوی نقاشی شگفت انگیز بخرید و سپس مقداری سس روی آن بریزید؟

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آهنگ‌های دستی داده‌هایی به قدمت چند میلیون ساله که در حافظه شهاب‌سنگ‌ها نهان است، پاک می‌کنند.

اکنون مطالعه قدیمی توسط دانشمند سیاره‌شناس در مؤسسه فناوری ماساچوست(MIT) به نام فوتینی ورولیدو(Foteini Vervelidou) و همکارانش که انجام شده است، با تایید نظرات گاتاچکا، قدرت مخرب آهن‌های دستی را که فلزات کمیاب مانند نئودیم ساخته شده‌اند، گزارش کرده‌اند. .

گاتاچکا متوجه شد که آهنربای دستی قوی که یک روش محبوب برای شناسایی شه سنگ‌ها هستند، می‌توان مقصر شد و نتایج پژوهش خود را در این زمینه در مجله Science گزارش کرد.

بن وایس یکی از نویسندگان این مطالعه و دانشمند سیاره‌شناس در MIT می‌گوید: ماجرای طنز این است که شهاب‌سنگ‌هایی که به آهن‌ربا نمی‌چسبند، در واقع از همه ارزشمندتر هستند.

ورولیدو امیدوار است که این مطالعه را به اطلاع و متقاعد کردن یابندگان شهاب سنگ، گردآورندگان و پژوهشگران از روشی که توسط سازمان زمینشناسی و دانشگاههای ایالات متحده دولت می‌شود، تبدیل کنند.

اما آنها را دارند. به عنوان مثال، سنگهای غنی از آهن، آهن را به راحتی جذب می کنند، اما شهاب سنگهای مریخ و ماهها این کار را نمی کنند.

انتهای پیام



منبع

اما مجموعه‌داران معتبر معتبر برای استفاده از آهنرباهای دستی دارند. به عنوان مثال آهنرباهای دستی به راحتی می‌توانند کندریت‌های معمولی را که یک نوع معمولی از شهاب‌سنگ است، تشخیص دهند.

وایس می‌گوید: اگر مطمئنیم که نبودیم، صد درصد مطمئن هستیم که این چیزی است که در حال حاضر است.

سنگ‌های غنی از آهن به راحتی آهنرباهای دستی را جذب می‌کنند، اما شهاب سنگ‌های متعلق به مریخ و ماه این کار را نمی‌کنند.

بخوان  دانشمندی که با بوی فضا، عطر می‌سازد