دانستنی ها فیزیک نجوم مهندسی پزشکی تکنولوژی دانستنی های شگفت انگیز علمی

دانستنی ها فیزیک نجوم مهندسی پزشکی تکنولوژی دانستنی های شگفت انگیز علمی

بهمین دلیل کسانی کـه علاقه ي زیادی بـه خوردن سیر دارند، بوی ناخوشایند آن نه تنها از دهان شان بلکه ازبدن شان هم احساس دانستنی ها میشود. ولی تنوع این همه جاندار متفاوت در یک زیستگاه کوچک با تنوع مواد؛ به نظر یکسان، بسیار شگفت انگیز است. دانستنیهای جالب54- درتمام انسانها ی کره زمین ۹۹۹ % شباهت ژنتیکی وجود دارد. 17- ۱۰ % وزن بدن انسان (بدون آب ) را باکتریها تشکیل می دهند.

  • از دانستنی های مختلف در مورد هواپیما ها تا غذا و و دانستنی های مختلف در مورد شهرها و کشورها،همه را میتوانید یکجا مطالعه کنید.
  • علل کما می‌تواند بیماری‌های عفونی مانند مننژیت، سکته مغزی و… باشد.
  • بنابر این، در چنین مواقعی هر چـه بیشتر بخندید یعنی دلسوزتر هستید.
  • نوزادان 300 استخوان در بدن دارند و در طی رشد و نمو بعضی از استخوان ها با هم ترکیب می شوند به طوری که در بزرگسالی تعداد این استخوان ها به 206 عدد می رسد.

5.آیا می دانید خطوط هوایی آمریکا با حذف یک زیتون از سالاد هر مسافر توانست 40 هزار دلار صرفه جویی نماید. 3.آیا می دانید سرعت تولید مثل در چین آنقدر زیاد است کارگر آنها مقابل شما حرکت کنند هیچ گاه به پایان نمی رسد. صاحبان گربه ها معمولا به چرایی این اتفاق جواب روشنی می دهند. گربه ها نه تنها در زمان خوشحالی این صدا را در می آورند ، بلکه می توانند هنگام جنگ یا گرسنگی نیز این صدا را از خود تولید کنند و حمایت یا تهدید را به گربه مقابل نشان دهند.

بخوان  راز آشکار نشده هوش مصنوعی

حقیقت علمی که در مورد جهان اطراف خود نمی دانید

منشأ افسانه ي پری دریایی، شباهت این موجود خیالی بـه نهنگ هاي بلوگا اسـت. نهنگ هاي بلوگا گاهی خود رابه جلبک هاي دریایی «آراسته می‌کنند» و حتی می‌توانند گفتار انسان را تقلید کنند. ظرفیت و اندازه ي ریه هاي بدن مـا کاملا با هم متفاوت اسـت. ریه ي سمت راست سنگین تر و بزرگ‌تر از ریه ي سمت چپ اسـت تا فضای بیشتری برای قلب در قفسه ي سینه باشد.

زندگینامه مارکوپولو

مهندسی های بسیار پیچیده در برج پیزا به کار رفته است که همگان آن را می دانند . در طول قرن ها تلاش های زیادی برای ساخت برجی این چنینی شده اما هنوز کسی به این موفقیت دست نیافته است . کوتاه ترین جنگ در تاریخ جهان جنگی ست که بین بریتانیا و کشور آفریقایی زنگبار روی داد.

حداقل ۳ ماه قبل از حامله شدن سعی کنید وزن ایده آل داشته باشید، زیرا سلامت جنین داخل رحم شما وابسته به وزن است. اگر خانمی وزن اضافی دارد یا چاق است در معرض خطر افزایش فشار خون، دیابت دوران حاملگی و امکان زایمان سزارین وجود دارد. بنابراین قبل از حاملگی باید تغذیه صحیح و سالم داشته باشید. این سه واکسن، مخلوطی از سم تغییر شکل یافته ( توکسوئید ) دیفتری، کزاز و میکروب کشته شدۀ سیاه سرفه است که در یک آمپول تهیه شده و در قسمت جلو و طرفی ران در عضلۀ کودک تزریق می گردد. این ویتامین در کنترل تشکیل گلبولهای قرمز خون، به اسیدفولیک کمک می کند و در بهره گیری از آهن نیز مفید است.

بخوان  تغییرات تکنولوژی نقش نوآوری و تکنولوژی در رشد کشورها تکنولوژی های جدید | 1biti

با مطالعه مطالب آیا میدانید های جالبو دانستنی های شگفت انگیز می توانید اطلاعات عمومی خود را افزایش دهید بنابراین بهتر است شما از مطالعه این مطالب علمی غافل نشوید. در ادامه این مطلب دانستنی های جالب و خواندنی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که امیدواریم این مطلب مورد توجه تان قرار بگیرد. دانستنیها نشریه‌ای علمی-ترویجی بود که از ۱۳۵۸ به صورت دوهفته‌نامه منتشر می‌شد و نگاهی عامه‌پسندانه به حوزه‌های علم فناوری، طبیعت و تاریخ داشت. آخرین شماره این مجله، شماره ۲۶۹ بود که در نیمه دوم شهریور ۱۴۰۰ منتشر شد. مجلهٔ دانستنیها ابتدا با نام دانستنیها برای جوانان در سال ۱۳۵۸ پس از چند شماره که با استقبال گستردهٔ مخاطبین روبه‌رو شد، نام مجله به عنوان کوتاهِ دانستنیها تغییر یافت. در اغاز صاحب امتیاز و مدیر مسئول مجله علی بهزادی بود که پیش از وقوع انقلاب ۱۳۵۷ ایران، مجلهٔ پرتیراژ سپید و سیاه را منتشر می‌کرد.

مصرف زعفران برای نوزاد و کودک ( فواید و خواص و عوارض مصرف زیاد )

در این بخش به شگفتی‌های دنیای طبیعت مثل جانورشناسی، گیاه‌شناسی، دیرینه‌شناسی، محیط زیست و…پرداخته می‌شود. در این بخش به شگفتی‌های دنیای تکنولوژی مثل جنگ‌افزار، مهندسی، فضانوردی، سازه‌ها، الکترونیک و…پرداخته می‌شود. در این بخش به شگفتی‌های دنیای علم مثل پزشکی، فیزیک، شیمی، ریاضی، نجوم، روانشناسی و…پرداخته می‌شود. ۵۰ %جمعیت جهان هیچگاه در طول حیات خود از تلفن استفاده نکرده اند. مجله دلتا در این مطلب به بررسی راه های تسکین فوری سوزش دهان می‌پردازد. در این مطلب مجله دلتا می‌خواهد چند مورد از رایج‌ترین و متداول‌ترین تصورات نادرست درباره پیری زودرس پوست را با همدیگر بررسی کنیم.

بخوان  قطعی سراسری اینترنت در ایران (۱۳۹۸) 1 بیتی