قطعی سراسری اینترنت در ایران (۱۳۹۸) 1 بیتی

نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه داشته باشید این است که مانند هر آموزه مدیریتی گفتن و شنیدن این آموزه ها کار بسیار راحتی است و بخش سخت آن عزم جدی و تلاش برای حرکت به سوی موفقیت است. خدمات مالی، بیمه و درمانی تنها برخی از بخش هایی هستند که احتمالا به طور گسترده فناوری بلوکچین را در اختیار می­گیرند. بلوکچین را به عنوان یک پایگاه داده غیر متمرکز و بسیار امن در نظر بگیرید. برنامههای کاربردی تشخیص گفتار شامل رابطهای کاربری صوتی میشود؛ مانند شمارهگیرندههای صوتی، مسیریابی تماسهای تلفنی، کنترل لوازم خانگی با فرمانهای صوتی، جستجو در منابع صوتی با کلمات کلیدی (به عنوان مثال جستجوی یک کلمه در مجموعهای از پادکستها)، ورود ساده اطلاعات (به عنوان مثال، وارد کردن شماره کارت اعتباری)، تهیه اسناد ساختاریافته (به عنوان مثال گزارش رادیولوژی)، پردازش گفتار به متن (به عنوان مثال، پردازشگر کلمات یا ایمیل) و غیره. تنها در چند دقیقه، در فیس بوک 900000 کاربر وارد پروفایل خود می شوند، بیش از 450 هزار توییت ارسال و 156 میلیون ایمیل و 15 میلیون متن فرستاده می شود.

گوگل نیز در اواخر سال 2011 اتومبیل هوشمند خودران خود را مورد بهرهبرداری قرار داد. این فناوری به اواخر دهه 90 باز میگردد و با توجه به سرعت در حال رشد آن، در آینده اتفاق بزرگی رقم خواهد زد. بدون جهش های عظیم در قدرت پردازنده­ها (CPU)، هیچ یک از این رشد باور نکردنی در داده ها، و میلیاردها دستگاه IoT در دسترس، ممکن نبود. این موانع میتواند در مقابل دولت و یا سایر گروه هایی باشد که نقش مهمی در رشد شرکت ها دارند. هزاران نفر در اینترنت وجود دارند که برای ارائه خدمات به شما فعالیت میکنند. انگار دروغ نمیگفتند که مهمترین بدی تکنولوژی، دورکردن انسانها با وجود نزدیکتر کردنشان است. بهنوشتۀ شومپیتر: «محرک اصلی که موتور سرمایهداری را برقرار کرده و به حرکت وامیدارد عبارت است از کالاهای مصرفیِ جدید، روشهای جدید تولید یا حملونقل، بازارهای جدید و شکل جدیدی از سازمانِ صنعتی که به دست ساختارِ سرمایهداری ایجاد میشود». به آن ور دنیا تماس تلفنی برقرار کنید و همدیگر را بدون پرداخت هزینه سفر و پرواز ملاقات کنید. به گوشیهای هوشمند، اینترنت، کامپیوترهای شخصی، سوشال مدیا، ابزار ویدیو کنفرانس آنلاین و اپلیکیشنهای ارتباطی تا با هر کسی که بخواهیم ارتباط برقرار کنیم.

از این دیدگاه، مبالغه آمیز نیست اگر مثل هانا آرنت بگوییم که دستگاههایی که یک بار آزادانه به کار برده ایم، اکنون بخشی از ساختار زیستی ما شده است، تا آنجا که گویی نوع انسان دیگر متعلق به نوع پستانداران نیست بلکه گویی نوعی از صدف داران است. بهعنوان مثال، كاپلند (Copeland) به نقد آن پرداخته است. تاکنون تحلیلهای بسیاری از علل موفقیت چهار غول بزرگ تکنولوژی دنیا یعنی گوگل، فیسبوک، اپل و آمازون ارائه شده است که هر یک به جنبههایی از این موفقیت پرداخته است. هوش مصنوعی Artificial intelligence شاخهای از علوم کامپیوتر است که در آن به ساخت ماشینهایی هوشمند پرداخته میشود که مانند انسانها عمل میکنند و واکنش انجام میدهند.یک عامل هوشمند، سیستمی است که با شناخت محیط اطراف خود، شانس موفقیت خود را پس از تحلیل و بررسی افزایش میدهد. اما ما خوب میدانیم که صحبت از هوش مصنوعی بدون کامپیوتر بیمعناست؛ بنابراین، بحث درباره تاریخچه هوش مصنوعی بدون نگاه به تاریخ رایانهها کامل نخواهد بود.

در این مقاله شما را با مفهوم اینترنت، اهمیت و مفاهیم پایه آن آشنا خواهیم کرد. در حال حاضر تعداد زیادی دستگاه­ متصل به اینترنت وجود دارد، اما مفهوم “اینترنت اشیا” بتازگی مطرح شده است. به وجود آمدن و گسترش روزانه تکنولوژی نتیجهی کنجکاوی، خلاقیت و ظرفیت ذهنی و تکنیک انسانها برای حل مسئله است. عامل هوشمند از ترتیب پاداش ها و تنبیه ها استفاده می کند تا یک استراتژی برای اجرا در فضای مسئله ایجاد کند. هرچه ماشین ها هوشمندتر می شوند، می توانند کارهای بیشتری برای ما انجام دهند و این بدان معناست که حتی عملیات­ها، تصمیمات، توابع و سیستم ها می توانند به صورت خودکار و با الگوریتم یا روبات کار کنند. همین اپلیکیشنهای به ظاهر ساده، روش های جدیدی را برای انجام وظایف و مدیریت کسب و کارها ایجاد می کنند. این موضوع سبب نگرانی ایالات متحده آمریکا گردید که مبادا شوروی بتواند بمب هستهای را به خاک آمریکا پرتاب کند و تمام زیرساختها و خطوط ارتباطی را در این کشور از بین ببرد.

بخوان  ایران تامین کننده اصلی اینترنت برخی از کشورهای همسایه میشود 1 بیتی

کارت با موفقیت و بدون دخالت انسان، از اتاقی پر از صندلی به مدت تقریبا پنج ساعت عبور کرد، که سبب شد تبدیل به یکی از اولین نمونهها در وسایل نقلیه خودکار شود. این شرکت ها مکانی هستند که در آن یک استعداد بیست و پنج ساله قبل از رسیدن به سی سالگی عطشش برای گرفتن مسئولیت، پول و پرستیژ را فرو بنشاند! وی افزود: روز دوشنبه هم یکی از حوضچههای شرکت مخابراتی ایران در خیابان کارگر دچار آتشسوزی شد که باعث قطع ارتباطات مشترکان شرکت ایرانسل به مدت چهار پنج ساعت و مشترکان شرکت مخابرات شد. محبوبیت این فرمت در سال 1999 هنگامی که شاون فانینگ دانش آموز 19 ساله این نرم افزار را در Napster ایجاد کرد و به کاربران این امکان را داد که فایل های MP3 را با یکدیگر به صورت رایگان در اینترنت به تعامل بگذارند بیشتر شد. امنیت نرم افزارها و سخت افزارها باید تامین شود تا وسایل IoT بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند. مسئله امنیت امری پیچیده بوده که این ابزارها مسئله ی امنیت را فراتر از وضعیت فعلی خود پیچیده می کنند.

الانیها میگویند که زندگی بدون تکنولوژی حتی برای یک روز هم ممکن نیست! چنین سیستمهایی، وقتی که با وظایف ناآشنا روبرو میشوند، بدون دخالت انسانی قادر به یافتن جواب مسأله خواهند بود. در دهه ۱۹۶۰، وزارت دفاع آمریکا به این حوزه علاقه نشان داد و آموزش کامپیوترها برای تقلید از استدلال انسانی را آغاز نمود. یک برآورد نشان می دهد که 47 درصد از مشاغل ایالات متحده در معرض خطر اتوماسیون قرار دارند. بررسیهای مؤسسه تحقیقاتی Equilar در این زمینه نشان میدهد که ۳۰ مدیر برتر تکنولوژی که در این فهرست قرار دارند در مجموع ۶۶۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ درآمد داشتهاند.

بزرگترین دلیل استفاده از آنها هم همین نداشتن خلبان است که اگر مورد هدف قرار بگیرند کسی کشته نمیشود. 1.هوش مصنوعی باریک : گفته می شود هوش مصنوعی زمانی باریک است که دستگاه بتواند کار خاصی را بهتر از انسان انجام دهد. این پیشرفت بزرگ در هوش مصنوعی به این معناست که رایانه ها اکنون می توانند وظایف انسانی بیشتری را انجام دهند. در مقایسه هوش مصنوعی با هوش انسانی می توان گفت که انسان قادر به مشاهده و تجزیه و تحلیل مسایل در جهت قضاوت و اخذ تصمیم میباشد در حالی که هوش مصنوعی مبتنی بر قوانین و رویه هایی از قبل تعبیه شده بر روی کامپیوتر میباشد.

IHS پیش بینی کرده که تا سال 2020، 75 میلیارد دستگاه متصل به اینترنت وجود سایت 1biti خواهد داشت. هر کجا فرصت وجود دارد تهدید هم وجود دارد و بالعکس! با این حال، پلتفرم­ها فرصت های رشد را در همه انواع کسب و کار، صنایع و بخش ها و نه فقط شرکت های با فناوری بالا، ارائه می دهد. در بخش بعدی سعی شده است که رایجترین فناوریها در هوش مصنوعی مورد بررسی قرار بگیرند. قابلیت پخش چند بعدی از آپشنهای بی نظیرمحصولات سونی می باشد که طرفداران زیادی را برای آن پیدا کرده است زیرا تلویزیون سونی 55 اینچ می تواند ویدیوهای از سه بعدی تا بیست و یک بعدی را با بهترین کیفیت به نمایش بگذارد و حس حال واقعیت مجازی را در خانه برای شما فراهم کنید و این مورد با عینکهایی که در هنگام خرید و توی بسته تلویزیون وجود دارد امکان پذیر می باشد و در برخی از موارد سونی این عینکها را به صورت اشانتیون و رایگان در اختیار مشتریان خود می گذارد به علاوه تعدادی فیلم که روی حافظه داخلی تلویزیون قرار دارند و حس و حال جالبی را به شما می دهند.

یک پلتفرم اساسا یک شبکه (دیجیتال یا فیزیکی) است که برای مشارکت کنندگان از طریق تسهیل ارتباطات و مبادلات بین افراد در خدمات، محصولات یا اطلاعات ارزش ایجاد می کند. در نتیجه، تمام کسب و کارها به تدریج محصولات خود را با سیری، الکسا و دستیار گوگل ادغام می کنند. ادغام عمودی: پنجمین عامل توانایی کنترل تجربه مشتری از طریق ادغام عمودی است. در واقع، 90 درصد از بانک های اصلی اروپا و آمریکای شمالی در حال بررسی راهکارهای بکارگیری و کنترل بلوکچینی هستند. اگرچه در فیلمهای هالیوود و رمانهای علمی – تخیلی، هوش مصنوعی به شکل روباتهای انساننمایی که کنترل جهان را به دست میگیرند معرفی میشود، ولی پیداست که امروزه، شکل تکاملیافته این فناوری تا این حد ترسناک یا هوشمند نیست. نکته اصلی که در مورد این تحلیلها وجود دارد، ناتوانی آنها در تشخیص و یا پیش بینی شکل گیری غول های بعدی است. در نتیجه علیرغم وجود کامپیوترهای بسیار کارا و قوی در عصر حاضر ما هنوز قادر به پیاده کردن هوشی نزدیک به هوش انسان در ایجاد هوشهای مصنوعی نبودهایم. تکنولوژی مثل یک گل است برای زندگی انسان و محیط زیست پیرامون ما، نه اینکه عامل مرگ و میر انسانها بشود یا به محیط زیست انسانها ضرر برساند.

بخوان  25 تکنولوژی ای که دنیا را تکان داد - مجله الکترونیکی دنیای تراشه 1 بیتی

محصول جهانی فقط به معنای بازار بزرگتر نیست بلکه تنوعی است که سرمایه گذاران نیز به دنبال آن هستند. فقط اثبات کنید که محصول جهانی دارید و اولین دلاری که در خارج از مرزها به دست آورید می تواند ارزش شرکت شما را چند صد برابر کند. باید دقت کنید که در این بخش نیازی به سلطه جهانی نیست. یادگیری عمیق: یادگیری عمیق با استفاده از شبکههای عصبی انبوه که لایههای پردازشی متعددی دارند، از پیشرفتهای انجام شده در بخش توان پردازشی (Computing Power) و تکنیکهای پیشرفتهی آموزش، برای یادگیری الگوهای پیچیده در دادههای انبوه استفاده میکند. یک شرکت تریلیون دلاری باید روشهای خاصی را برای یادگیری از اطلاعات و ورودی های انسانی و ثبت الگوریتمی دادهها در اختیار داشته باشد. مجلس نمی تواند اختیار قانون گذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند، ولی در موارد ضروری می تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون های داخلی خود تفویض کند. مثلا گوگل با بیان دیدگاه سازماندهی اطلاعات ملل جهان توانسته است بیش از هر رسانه دیگری در تاریخ پول برای سرمایه گذاری در بخش مهندسی خود جذب کند.

شاید درست نباشد، اما به نظر برخیها تکنولوژی با هوش مصنوعی قصد دارد جایگاه دبیران عزیز را هم بگیرد! آنچه که در این نمودارها ذکر شده جنبه تمثیل دارد نه تعیین یعنی مثال بهره صحیح در قرآن بازگو شد نه آنکه استفاده درست منحصر در همین چند مورد میباشد. موسسه زبان ایران اروپا به عنوان قطب آموزش آنلاین زبان انگلیسی در کشور یک پلتفرم اختصاصی آموزشی را طراحی کرده که ابزار و امکاناتی را جهت یادگیری زبان انگلیسی در اختیار اساتید و زبان آموزان قرار داده است تا شرایط درست مانند یک کلاس حضوری و کارآمد شبیه سازی شود. در سال 2015 میلادی، یک گروه تحقیقاتی از پژوهشگران بیمارستان Mount Sinai در نیویورک تصمیم گرفتند از یادگیری عمیق روی بانک اطلاعاتی عظیمی از سوابق پزشکی بیماران این بیمارستان استفاده کنند. انسانها این روزها تنها با چند کلیک ساده میتوانند به هر اطلاعاتی یا آموزشی دسترسی داشته باشند، اما کو حال و حوصله این کارها؟ در تعریفی که اکثر دانشمندان بر آن اجماع دارند رفتار ساده انسانی هوشمند و پیچیدهترین رفتار یک مورچه یا موریانه غیر هوشمند تلقی میشود. تلویزیونهای سونی 55 اینچ حالت خمیده دارند که باعث طبیعی تر شدن تصویر و اشغال فضای کمتر می شود به علاوه این حالت خميده موجب جمع شدن تصاویر به صورت متراکم شده و به کیفیت و حالت آن می افزاید همچنین موجب اذیت نشدن چشم هنگام مشاهده طولانی مدت می شود و آسیبی در زمانهای طولانی نشستن پشت تلویزیون به چشم وارد نمی کند یا آن را به حداقل می رساند.

دانشجویان کامپیوتر معمولاً درس هوش مصنوعی را در سال دوم (نیمسال چهارم) یا سوم (نیمسال پنجم یا ششم) مقطع کارشناسی میگذرانند. بیشتر متخصصانی که به دنیای هوش مصنوعی وارد میشوند، ابتدا کار خود را بهعنوان یک برنامهنویس کامپیوتر آغاز میکنند و برای مدتها در این حرفه باقی میمانند. روزنامه «دنیای اقتصاد» آورده است: شرکتهای تکنولوژی معمولاً بهعنوان شرکتهایی پردرآمد و فعال در دنیا شناخته میشوند. هوش مصنوعی به شدت توسط اوبر و بسیاری از شرکتهای لجستیک برای بهبود کارایی عملیاتی، تجزیه و تحلیل ترافیک جادهای و بهینهسازی مسیرها استفاده میشود. در واقع این مؤسسه با بررسی بیشترین حقوقهای پرداختی به مدیران شرکتهای بزرگ جهان، پردرآمدترینهای آنها را انتخاب و معرفی میکند. با توجه به این تعداد، می­توان گفت هر دو سال مقدار داده های ایجاد شده در جهان، تقریبا دو برابر می شود.

بخوان  ده راه‌ها نگهداری هوش مصنوعی شما رشد بدون سوزاندن روغن نیمه شب

از دیگر خصوصیات تلویزیون سونی 55 اینچ و تلویزیون ال جی اندازه بزرگ صفحه نمایش آن می باشد که بیشتر افراد از آن به عنوان یک سینمای خانگی استفاده می کنند زیرا قابلیت پخش انواع فرمتهای مختلف مثل کیفیت1080, 720, 480, 4 کا و غیره را دارد و در هنگام پخش دچار هیچ مشکلی نظیر هنگ کردن هنگام پخش، کاهش کیفیت، عدم وضوح تصویر و صدا و غیره در هنگام استفاده نمی شود و بهترین کیفیت و نایابت ترین تصویر و صدا را برای شما به نمایش می گذارد. در حقیقت، این هوش مصنوعی است که اجازه می دهد کامپیوترها ببینند (مثلا نرم افزار تشخیص چهره)، بخوانند (به عنوان مثال تجزیه و تحلیل پیام های رسانه های اجتماعی)، گوش کنند (به عنوان مثال آماده بودن الکسا برای پاسخ به دستور شما)، صحبت کنند (مانند الکسا قادر به پاسخ شما) و احساسات ما را ارزیابی کنند (به عنوان مثال محاسبات عاطفی). ساخت این نوع هوش مصنوعی، که دههها و شاید قرنها با آن فاصله داریم، هدف نهایی محققان هوش مصنوعی است و علاوه بر قدرت درک برانگیختن احساسات دیگران، خودش نیز دارای نیاز، باور و امیال خاص خود است. یا با اسکن قطعه کوچک از استخوان عزیزان از دست رفته مانند پدربزرگ و مادربزرگ و همسر و فرزند که سالها دار فانی را وداع گفتند و از دنیا رفتند با اسکن افراد و ممزوج نمودن آنها با اسکن تکتک خانواده، میتوانند از تمام مکانهای دنیا و نقاط دیدنی، عینا مانند یک انسان زنده سفر و معاشرت و درک نمایند و آنگاه از تمام احوالات و رفتارهای و احساسات همدیگر درک و آگاهی داشته باشند.

در این سیستمها، امنیت هوشمند، قفل هوشند و اخطارهای هوشمند وجود دارد. این گرایش کامپیوتر هنوز در حال بلوغ است و مسائل حل نشده بسیاری در آن وجود دارد. در علم کامپیوتر دستگاه هوشمند یک عامل عقلانی (Rational agent) انعطاف پذیر است که محیط اطرافش را درک کرده و برای افزایش احتمال موفقیت در اهداف تعیین شده، اقداماتی را انجام می دهد. هر چه یک شرکت دوست داشتنی تر باشد کمتر احتمال دارد تحت مداخلات دولت قرار گیرد. این انفجار باور نکردنی در داده ها است که به هوش مصنوعی اجازه داده با سرعت زیاد در طول چند سال گذشته پیشرفت کند؛ هر چه میزان داده های قابل دسترسی به یک سیستم هوش مصنوعی را افزایش دهیم، سریعتر می­تواند یاد بگیرد و دقیق­تر شود. هدف از گسترش تکنولوژی شاید در ابتدا هر چه بیشتر آسانتر کردن زندگی انسانها بود، اما این روزها تقریبا از هر نوع تکنولوژی در هرجایی میشود کسب و کار ایجاد کرد.

این شرکتها به خاطر ساختار نوآورانه و رو به رشدی که دارند در روزهای رکود اقتصادی هم کمترین آسیب را متحمل شده و شاید بتوان گفت کمی راحتتر از شرکتهای فعال در عرصههای دیگر این روزها را پشت سر گذاشتهاند. روباتها در بسیاری از موراد، جای انسانها را گرفتهاند و کی میداند شاید روزی هم برسد علیه خود ما انسانها قیام کنند! به عنوان مثال، درجه حرارت خانه را در هر جایی که باشید، می توانید از طریق گوشی همراه خود تنظیم کنید یا دمای قابلمه غذا، سیستم تهویه مطبوع یا سایر وسایل برقی خانه را کنترل کنید. صفحه نمایش لمسی با قابلیت نوشتن بر روی آن به وسیله خودکار ویژه موجود در بسته از دیگر قابلیتهای تلویزیون قدیمی سونی می باشد که می توانید بدون استفاده از کنترل و تنها با دستهای خالی خود کانالها را عوض کنید، صدای تلویزیون را تنظیم کنید، مدت زمان فیلم را تغییر دهید به علاوه کلی کار دیگه که می توانید بدون استفاده از هیچ وسیله ای و تنها با دست خود انجام دهید. آپشنهای مختلف دیگری نیز وجود دارد که بسته به مدلهای متفاوت آن متغیر می باشند که در دفترچه راهنمای هر تلویزیون موجود می باشند نظیر پخش چند بعدی، پرتوهای فروسرخ بسیار قوی، کارکرد لمسی و غیره که بسته به نوع تلویزیون متغیر بوده و هر کدام خصوصیات منحصربه فردی را به خود اختصاص می دهند.