دانشجویان ایالت لوئیزیانا اولین تماس را با «ایستگاه فضای بین‌المللی» می‌کنند

آزمایش‌های مهم حوزه پژوهش و فناوری که در ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شوند، برای مردم روی زمین‌مند هستند و زمینه را برای اکتشافات آینده فراهم می‌کنند.

دانشجویان ایالت لوئیزیانا قرار است در یک رویداد جدید، برای اولین بار با فضانوردان حاضر در «ایستگاه فضای بین‌المللی» تماس بگیرند.

ویدئوها و طرح‌های درسی که پژوهشگران در ایستگاه‌های فضای بین‌المللی را برجسته می‌کنند، در وب سایت ناسا در دسترس هستند.

ناسا به عنوان بخشی از پروژه «آرتمیس»(Artemis)، فضانوردی را به ماه می‌فرستد تا برای اکتشافات آینده انسان در مریخ آماده شوند.

«فرانک روبیو» (فرانک روبیو) و «وودی هوبرگ» (وودی هوبورگ) فضانوردان ناسا طی این تماس، از طریق رویداد «ناسا استرو کمپ» (NASA ASTRO CAMP) در شورای علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات لوئیزیانا، به پرسش‌هایی که می‌خواهند پیش‌بینی کنند دانشجویان پاسخ منطقه‌ای را ضبط می‌کنند. منطقه لیک چارلز به طور جدی تحت تأثیر دو طوفان قرار گرفته و این رویداد برای کمک به الهام بخشیدن به دانشجویان محلی شرکت کننده در اردوی یک هفته طراحی شده است.

برای بیش از 22 سال، فضانوردان به طور مداوم در ایستگاه‌های بین‌المللی زندگی و کار کرده‌اند تا فناوری‌ها را آزمایش کنند، بررسی‌های علمی را انجام دهند و مهارت‌های مورد نیاز برای اکتشاف فراتر از زمین را توسعه بخشند. فضانوردان ساکن در آزمایشگاه مداری، ۲۴ ساعت شبانه‌روز از طریق «شبکه ارتباطات و ناوبری فضایی»(SCaN) با مرکز کنترل ماموریت ناسا در هیوستون ارتباط برقرار می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، به عنوان بخشی از اولین تماس ایالت لوئیزیانا از زمین به فضا، دانشجویان این شرکت به زودی فرصتی را برای شنیدن سخنرانی‌های فضاینوردان ناسا خواهند داشت که در «ایستگاه فضای بین‌المللی»(ISS) حضور دارند.

بخوان  ساخت اولین نیمه‌رسانای کاربردی با استفاده از گرافین

انتهای پیام



منبع

میزبانی این رویداد برای اجرای کنسرسیوم «لوئیزیانا اسپیس گرنت»(Louisiana Space Grant) است که ۳۰۰ دانشجو به صورت حضوری و ۵۰۰۰ دانشجو به صورت مجازی به آن دسترسی خواهند داشت.

این تماس از راه دور روز ۲۵ ژوئیه ساعت ۱۰:۱۵ صبح به وقت محلی شرقی، به طور زنده از ناسا تیوی، ناسا اپ و وب سایت ناسا پخش خواهد شد.