راه حل دو شرکت ژاپنی و آمریکایی برای بالا بردن مدار «تلسکوپ فضایی هابل»

پژوهش‌ها در مورد بالا بردن مدار هابل، در بحبوحه فعالیت‌های خدمات ماهواره‌ای در صنعت انجام می‌شوند. از تلاش‌ها برای افزایش عمر ماهواره‌های ارتباطی مدار زمین‌ایستا تا سوخت‌گیری و تعمیر فضاپیماها. همچنین، شناسایی فزاینده‌های به حذف‌های فضایی و کنترل ورود مجدد ماهواره‌های کار افتاده وجود دارد.

دو شرکت به جزئیات را در مورد چگونگی بالا بردن مدارک تلسکوپی هابل ارائه کرده است.

در این پیشنهاد، یک وسیله نقلیه خدمات مداری مومنتوس که پرتاب آن را با کمک یک پرتاب‌گر کوچک انجام می‌دهد، به هابل نزدیک می‌شود و با فناوری استرواسکل به آن متصل می‌شود. این وسیله نقلیه پیش از باز شدن، مدار هابل را که در حال حاضر در ارتفاع حدود 527 کیلومتری قرار دارد، 50 کیلومتر افزایش می دهد. سپس، می‌توان از این وسیله نقلیه برای حذف زباله‌های مداری در مدارهای نزدیک به هابل استفاده کرد.

درخواست اطلاعات ناسا در سه ماه پس از اعلام امضای توافقنامه قانون فضایی با شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) برای تحقیق در مورد ماموریت تقویت مجدد هابل با استفاده از فضاپیمای دراگون(Dragon) مطرح شد. این مأموریت پیشنهادی می‌تواند از مأموریت‌های سرنشیندار ویژه برنامه پولاریس (Polaris) باشد که توسط جرد آیزاکمن (Jared Isaacman) مدیر آمریکایی بنیان‌گذاری شده باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس نیوز، شرکت‌های استرواسکل (Astroscale) و Momentus (Momentus)، به درخواست اطلاعاتی از سوی ناسا که در دسامبر ۲۰۲۲ مطرح شد، پاسخ داد.

انتهای پیام



منبع

ناسا تاکید می کند که درخواست اطلاعات فقط برای جستجوی کمک به ناسا در تعیین این است که چگونه مدارک هابل را می توان دوباره تقویت کرد. پاسخ‌های داده شده به این درخواست، پیشنهاد پیشنهاد، بلکه اطلاعاتی هستند که دولت باید آنها را تعیین گام بعدی در نظر بگیرد.

بخوان  به‌روزرسانی جدید «لنز Google»، ارضای هوس‌های غذایی شما را آسان‌تر از همیشه می‌کند

ناسا و اسپیس‌ایکس هیچ جزئیاتی را در این پژوهش که قرار بود نزدیک به ۶ ماه پس از آغاز آن به پایان برسد، منتشر نشد. یکی از سخنان ناسا در ۱۲ ماه تایید کرد که این پژوهش اکنون کامل شده است. پژوهش امکان‌سنجی به نتیجه رسیده و ناسا اکنون در ارزیابی یافته‌ها و تلاش برای تعیین مراحل بعدی است.

ناسا، در درخواست اطلاعات عنوان کرد، انتظار دارد هر شرکتی که ممکن است بعدا هابل را دوباره تقویت کند، این کار را بدون مبادله وجه انجام دهد. ناسا مخارج تقویت نیرو را نمی‌توان کرد، اما متذکر شد که این ماموریت می‌تواند قابلیت‌های سرویس‌های ماهواره‌ای را نشان دهد که می‌تواند تجاری یا دولتی را جذب کند.

این درخواست به دنبال مشکلات صنعتی برای حل این است که چگونه می‌توانم مدارک تلسکوپ فضاییبل (HST) را که از آخرین مأموریت شاتل (Shuttle) در سال ۲۰۰۹ به آرامی در حال پایین آمدن است، بالا برد.

هابل در شرایط خوبی قرار دارد و مورد توجه بسیاری از ستاره‌شناسان است، اما مدارک این تلسکوپی به دلیل کشش جو به زودی در حال فروپاشی است و ناسا پیش از این، احتمال ۵۰ درصد را برای ورود مجدد به زمین تا سال ۲۰۳۷ تخمین زده است. بود.

استرواسکل در حال حاضر در حال حاضر در حال توسعه همه عناصر مورد نیاز برای انجام چنین کاری است، اما بیان می کند که آنها تصمیم می گیرند با همکاری انجام دهند، زیرا می‌دانستند که این فرصتی برای تقویت اکوسیستم خدمات فضایی در بزرگتر با ارائه یک راه حل تجاری تجاری است. کوچک و آمریکایی برای ناسا است. این شرکت خاطر نشان کرد که این مشارکت، خطر برنامه‌ریزی را کمتر می‌کند و به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا در هزینه‌ها شریک باشند.

بخوان  موضوع یوفوها باید بررسی شود
این دو شرکت، همکاری خود را برای ارتباط یک وسیله نقلیه به تلسکوپ و بالا بردن مدار آن ارائه کردند. مفهوم آنها شامل استفاده از فناوری‌های شرکت استرواسکل برای اتصال و افزایش عمر ماهواره‌ها و حمل وسایل نقلیه انتقال مداری شرکت مومنتوس است.

جان رود (John Rood) مدیر اجرایی مومنتوس، در بیانیه‌ای گفت: متوجه شدیم که مجموعه‌ای از محصولات ما می‌توانند برای حمایت از یک ماموریت بزرگ ناسا مفید باشند. خوشحالم که برای ارائه یک راه بسیار مقرون‌به‌صرفه با ناسا همکاری می‌کنیم تا عملیات فضایی را با استفاده از فناوری جدید خدمات رباتیک در ادامه دهد.

ران لوپز (Ron Lopez)، مدیر و مدیر استرواسکل، در بیانیه‌ای از همکاری این شرکت با مومنتوس خبر داد و گفت: نیاز هابل به تقویت مجدد خطر مهمی باشد مبنی بر این که چرا صنعت فضایی، به زیرساخت‌های فضای پویا و پاسخ‌گو نیاز دارد. دارد تا فرصت‌های اکتشاف جهان را افزایش دهد. گسترش خدمات و مونتاژ در فضا به ما این امکان را می‌دهد تا مدیریت سرمایه‌گذاری‌های خود را در فضا دوباره ایجاد کنیم. این بنیادی است که عصر جدید فضای فضایی آن ساخته می‌شود.

پاسخ ناسا در مصاحبه با اسپیس نیوز گفت، این آژانس، هشت پاسخ را دریافت کرد که در حال حاضر تحت بررسی قرار دارند، اما فاش نکرد که چه کسی پاسخ‌ها را ارسال کرده است. استرواسکل و مومنتوس، تنها شرکت‌هایی هستند که پاسخ خود را منتشر کرده‌اند.