ربات های رستوراندار! – ایسنا

استارت‌آپ «آرتلی» (Artly) در سیاتل نیز روی ربات قهوه‌ساز خود به نام «جارویس» (Jarvis) را در سال ۲۰۲۰ آغاز کرد. این ربات یک دست آموزش دیده شده است که کف را با دقت روی یک لاته بریزد.

نسل دوم فلیپی نه تنها روزانه صدها همبرگر را برمی‌گرداند، بلکه می‌تواند سیبزمینی، پیاز حلقه‌های و هر چیز دیگری را که در منو موجود است، سرخ کند.

انتهای پیام



منبع

با وجود این، بررسی ها هنوز قانع نشده و معتقدند چند سال زمان میبرد تا جای کارگران انسان را بگیرد. «دیوید هنکس» (دیوید هنکس)، مدیر شرکت «تکنومیک» (Technomic) که یک شرکت تحقیقاتی در مورد رستوران‌ها است، گفت: من فکر می کنم آزمایش‌های زیادی وجود دارد که در مقطعی ما را به جایی می‌رسانند اما ما هنوز یک صنعت بسیار کارمحور داریم. هستیم.

اعضای نیروی کار به دلیل همه‌گیری کوید-۱۹ آغاز شد و بسیاری از رستوران‌ها به دلیل دستورات سختگیرانه قرنطینه مجبور به تعطیلی شدند اما اکنون به نظر می‌رسد که صنعت نمی‌تواند به عقب بازگردد.

رستوران «وایت کسل»(White Castle) در حال حاضر آزمایش ربات «فلیپی»(Flippy) است و «چیپتول»(Chipotle) ​​نیز از یک ربات یک دست برای تهیه چیپس استفاده می‌کند. هر دو ربات 300 دلار در ماه هزینه دارند. «استارباکس» (Starbucks) نیز دارای یک دستگاه اسپرسوساز بر روی مصنوعی با قیمت ۱۸ هزار دلار است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، عصر ظهور ربات‌های رستوران در راه است. مجموعه‌های بزرگ فست‌فود از ربات‌هایی برای برگرداندن همبرگر، دم کردن اسپرسو و آمدگویی به مشتریان استفاده می‌کنند.

بخوان  جلوگیری از غرق شدن با بند ساعت مجهز به کیسه هوا!

ربات «اوری»(ori) که توسط شرکت «اوپن سیتی»(Openciti) ساخته شده است نیز صد درصد واقعی سفارشات درست را می‌دهد.

میسو رباتیکس در کنار فلیپی، ربات دیگری موسوم به «چیپی» (Chippy) را نیز راه‌اندازی کرده است. این ربات چیپس تورتیلا درست می‌کند و در یکی از رستوران‌های واقع در کالیفرنیا می‌شود. میسو رباتیکس برای اطمینان از اینکه چیپس‌ها عالی درست می‌شوند، ربات را با دستور آن آموزش داد.

اینجاست که خودکارسازی به کمک می‌آید.

با افزایش هزینه‌های غذا و افزایش شدید نیروی کار در آمریکا، پرداخت اجاره ماهانه ماشین‌آلات به یک گزینه مقرون‌به‌صرفه تبدیل می‌شود.

«انجمن ملی رستوران‌ها» اخیراً گزارش داده است که هر پنج رستوران، چهار مورد از آنها با بیماران روبه‌رو هستند و از زمان بیماری همه‌گیر کوید-19، ربات‌ها را به کار گرفته‌اند.

استارباکس بیش از 21 میلیون دلار اسپرسوساز بر روی هوش مصنوعی است که روی نرم‌افزار «دیپ برو» (Deep Brew) این شرکت کار می‌کند. این ربات می‌تواند دم‌نوش‌ها را دقیقاً مخلوط کند و این کار را سریع‌تر از یک باریستا انجام دهد. همین نرم‌افزار به مشتریان نیز خوشامد می‌گوید و سفارشات آنها را می‌گیرند و به این ترتیب، تعداد مورد نیاز در یک مکان را کاهش می‌دهند.

مجموعه‌های فست‌فود نه تنها از ربات‌ها برای تولید غذا و نوشیدنی استفاده می‌کنند، بلکه هوش مصنوعی را نیز برای دریافت سفارش به کار می‌برند.

کارمندان رستوران‌ها مجبور هستند که دستمزدهای بالاتر را برای جذب بیشتر صاحبان ارائه‌دهنده‌ها انجام دهند. این موضوع در کنار افزایش هزینه‌های غذا باعث می‌شود که مالکان، حساب‌های بانکی خود را خالی کنند تا سرپا بمانند.

از زمان همه‌گیری کوید-۱۹، ربات‌های گوناگونی جایگزین انسان‌ها در رستوران‌ها ساخته شده‌اند، اما گویا این ربات‌ها قصد دارند کار انسان‌ها را دوباره به آنها تحویل دهند.

بخوان  نظریه «ChatGpt» مشهورترین زبان‌شناس جهان را به چالش می‌کشد!

«میسو رباتیکس» (Miso Robotics) که یک شرکت مستقر در کالیفرنیا، تامین کننده اصلی این صنعت است. فلیپی، ربات آشپزخانه آن قادر است ۳۰۰ همبرگر بپزد و روزانه صدها سبد سیبزمینی سرخ‌کرده را آماده کند. این شرکت ادعا می‌کند که فناوری آن وظیفه‌سازی را انجام می‌دهد.

یکی دیگر از استارت‌آپ‌های مستقر در سیاتل، «پیک‌نیک» (Picnic) است که راه‌حل‌های خودکار را برای تهیه پیتزا می‌دهد.