رصد قدیمی‌ترین‌کشان‌های مشاهده شده توسط جیمز وب

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، چهار کهکشان که توسط این تلسکوپ فضایی قدرتمند مورد بررسی قرار گرفته‌اند، به گونه‌ای می‌شوند که ۳۵۰ میلیون سال از مه‌بانگ بوده‌اند.

اما کرتیس لیک(Emma Curtis-Lake)، یکی از نویسندگان یکی از این مطالعات جدید و یک ستاره‌شناس در دانشگاه هرتفوردشایر(Hertfordshire) انگلستان می‌گوید: این بسیار مهم بود که این کهکشان‌ها را در واقعیت زندگی جهانی می‌کردند. این امکان وجود دارد که کهکشان‌های نزدیک (به اشتباه) به آن‌هایی که بسیار دور در نظر گرفته می‌شوند، وجود دارد. همه آن‌ها را که امیدوار بودیم، مشاهده کردید و تأیید کردید که این کارها را در لبه‌ی دید ما قرار می‌دهند، یعنی کمی دورتر از آن چه که هابل می‌توانست رصد کند! این یک فوق‌العاده هیجان انگیز برای ماموریت ما است.

آن‌ها به این نتیجه رسیدند، از آنجایی‌که آن‌ها را کهکشان‌ها نشان‌دهنده‌های گویای‌های سنگین مانند کربن هستند، این معنی را می‌دهند که جیمز وب آنها را مشابه زمانی می‌بیند که کیهان تنها ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون سال دارد. جهان در حال حاضر حدود ۱۳.۸ میلیارد سال سن دارد.

این مشاهدات از تحقیقات دور اول به دست آمده‌اند که در آن جیمز وب به سمت منطقه کوچکی از آسمان به نام میدان فوق‌العاده هدایت شده است. این ناحیه برای حدود دو دهه توسط تلسکوپ فضایی هابل مورد بررسی قرار گرفته است. این تکه از آسمان شامل حدود صد هزار کهکشان است.

بیش از 10 روز از زمان ماموریت جیمز وب را برای مطالعه میدان فوق العاده خطرناک با دوربین مادون نزدیک به این منطقه را در 9 رنگ مادون مختلف مشاهده کردند. پس از آن ۲۸ ساعت جمع آوری توسط دوربین مادون قرمز نزدیک سه روز انجام شد. بنابراین، وب تصاویر فوق‌العاده واضحی از این منطقه ارائه می‌کند و همچنین مورد نیاز برای اندازه‌گیری دقیق انتقال سرخ هر کهکشان و بررسی خواص گاز و ستاره‌های درون آن‌ها را در اختیار انتخاب‌کنندگان قرار می‌دهد.

بخوان  Waze می تواند با این هشدارهای رانندگی فوق العاده مفید شما را از نقشه های گوگل وسوسه کند

برانت رابرتسون (برانت رابرتسون)، یکی از نویسندگان و اعضای تیم علمی دوربین مادون نزدیک جیمز وب، در بیانیه‌ای گفت: برای اولین بار، ما کهکشان‌ها تنها ۳۵۰ میلیون سال از انفجار بزرگ رصد کرده‌ایم و می‌توانیم از فواصل فوق‌العاده‌ای کاملاً آنها را بگیریم. مطمئن باش. پیدا کردن این کشان‌های اولیه در چنین تصاویر خیره کننده زیبایی که دارای خاصیت هستند.

تلس فضایی جیمز وب‌سایت‌های بسیار قدیمی که شناسایی شده‌اند راصد کرده‌اند.

رصد قدیمی‌ترین‌کشان‌های مشاهده شده توسط جیمز وب

کهکشان‌های اولیه از هیدروژن و هلیوم تشکیل می‌شوند و فاقد عناصر سنگین‌تری مانند، نیتروژن و کربن هستند. این دلیل است که این عناصر سنگین توسط ستاره‌ها و از طریق همجوشی، تشکیل می‌شوند و پس از مرگ ستاره و انفجار آن به ابرنواختر در فضای پراکنده می‌شوند.

این کشف، جیمز وب را برای انجام یکی از مهم‌ترین اهدافش یعنی مطالعه جهان از نوری که سال‌های درازی در راه بوده و انبساط جهان طول آن را افزایش داده است، می‌کند. انبساط نور، «انتقال به سرخ» نامیده می‌شود. هرچه نور بیشتر حرکت کند، انبساط جهان، نور را به سمت انتهای سرخ الکترومغناطیسی می‌برد. این معناست که به سرخ منتقل می‌شود، می‌تواند برای اندازه‌گیری فاصله‌ها، استفاده از قرار گرفتن و کشان‌های اولیه باید دارای نوری باشد که قرمز شدید را نشان می‌دهد و نور آنها تا محدوده مادون قرمز کشیده شده باشد. بررسی این تخصص جیمز وب است.

انتهای پیام



منبع

تجزیه و تحلیل داده ها جمع آوری شده از دوربین مادون قرمز نزدیک (NIRCam) و دستگاه های ماشین سازی فروسرخ نزدیک جیمز و به آنها اجازه می دهد تا تعیین کنند که چهار کهکشان با نام های JADES-GS-z10-0، JADES-GS-z11-0، JADES-GS-z12-0 و JADES-GS-z13-0 در واقع دارای انتقال شدید سرخ هستند.

بخوان  شکارچی سیارک‌ها در سال ۲۰۲۸ به فضای می‌رود

ارزیابی‌ها می‌توانند برای ایجاد تمایز میان‌کشان‌های اولیه و کهکشان‌های نزدیک‌تر و امروزی که ممکن است ویژگی‌های مشابهی داشته باشند، استفاده شوند. بررسی می‌تواند اثر انگشت عناصر خاص را شناسایی کند.

دو مطالعه جدید گزارش می‌دهند که ستاره‌شناسان اکنون مطمئن هستند که نور این کارکشان‌ها از ۱۳.۴ میلیون سال قبل به سمت زمین حرکت کرده است. نتایج نشان‌دهنده‌ی آن است که این کارکشان‌ها در کمتر از ۳۵۰ میلیون سال قبل در کیهان ساکن هستند و این ظهور سریع‌ترین نسل از آن‌ها را نشان می‌دهد.

این تلسکوپ 10 دلاری است که با انتقال بسیار زیاد سرخ را شناسایی کرده است، اما این مشاهدات باید با استفاده از تایید تایید شوند.

این دو مقاله در روز چهارم آوریل (15 فروردین) در مجله نیچر منتشر شدند. ارزیابی برای اولین بار نتایج آن را در ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ در یک کنفرانس گزارش کردند.