کاهش فشار خون از زوال عقل جلوگیری می کند

زوال عقل تقریباً ۵۰ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد. به دلیل افزایش جمعیت سالمندان جهان، احتمالاً تا سال 2000 مبتلایان به این بیماری سه برابر خواهند شد. علاوه بر این، هزینه این بیماری در ایالات متحده آمریکا از ۲۰ هزار تا ۴۰ هزار دلار برای هر نفر در سال است.

در این مطالعه برای بررسی دقیق این رابطه، پیترز و تیم تحقیقاتی او، پنج کارآزمایی تصادفی دوسوکور کنترل شده با دارو را تجزیه و تحلیل کردند که در آن درمان‌های کاهش فشار خون استفاده می‌شود و بیماران را تا بروز زوال عقل بررسی می‌کنند. . این مطالعه شامل ۲۸۰۰۸ فرد از ۲۰ کشور جهان بود که به طور متوسط ​​۶۹ سال سن داشت و در بالای خون بالا قرار داشت. چهار سال بررسی های بهداشتی را انجام دادند.

دکتر پیترز گفت: ما دریافتیم که تاثیر قابل توجهی از درمان در کاهش احتمال زوال عقل مرتبط با افزایش فشار خون در این جمعیت مسن وجود دارد. نتایج ما حاکی از یک رابطه خطی برای کاهش فشار خون و خطر زوال عقل است، صرف نظر از اینکه چه نوع درمانی استفاده شده است.

انتهای پیام



منبع

دکتر “روث پیترز” (روث پیترز)، دانشیار دانشگاه نیو ساوت ولز سیدنی می‌گوید در حالی که کارآزمایی وجود دارد که باعث کاهش سلامت خون می‌شود، بلکه بسیاری از آنها را در این موضوع بررسی می‌کنند که فشارخون پیام‌های زوال عقل مرتبط است. نپرداخته اند. حتی تعداد کمتری از آنها از طرح قابل اعتماد کنترل شده با دارونما استفاده کرده اند.

بخوان  واکسن جدید سرطان که تومورهای موشها را کوچک کرد

دکتر پیترز گفت: مطالعه ما قوی‌ترین شواهد موجود را ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد، فشار خون را در سال‌های گذشته به زوال عقل کاهش می‌دهد و ما هیچ مدرکی بر آسیب مشاهده نمی‌کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس اف، خاص پزشکی برخی از ارتباطات را پیدا کرده است، اما هنوز تمام قطعات پازل را در مورد شروع بیماری زوال عقل در اختیار ندارند. با این حال، یک مطالعه بین‌المللی جدید روی بیش از ۲۸ هزار نفر ممکن است به رفع برخی از این سردرگمی‌ها کمک کند. محققان می‌گویند که یافته‌های آنها قانع‌کننده‌ترین شواهد تا امروز در این مورد که باعث افزایش خطر زوال عقل را کاهش می‌دهد، ارائه کرده است.

نتایج این مطالعه باعث بهبود طراحی بهداشت عمومی می‌شود که از طریق روش‌های حمایت درمانی حمایتی می‌کند.

دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا در مطالعه اخیرشان بیان کردند، شواهدی را یافته‌اند که نشان می‌دهد باعث کاهش فشار خون از زوال عقل می‌کند.

پیترز در یک بیانیه رسانه‌ای گفت: آزمایش‌های بیشتر برای تأثیرگذاری بر کاهش فشار خون بر رویدادهای قلبی که زودتر از علائم زوال عقل رخ می‌دهند، زودتر شروع شوند.

تحقیقات این مطالعه در مجله “European Heart Journal” منتشر شده است.