روش‌های جدید برای تبدیل اقیانوس به ماشین جذب دی‌اکسید کربن!

انتهای پیام



منبع

یک استارت‌آپ آمریکایی در نظر دارد تا با جذب گازهای مانند دی‌ااکسید کربن از اقیانوس، با افزایش گرمای جهانی مقابله کند.

سنت گفت: ما باید پایداری را در عین حال در شرایط آب و هوایی که ما را احاطه کرده است، حفظ کنیم اما در حال حاضر مسئول آسیبی نرسانیم. آنچه Equatic ارائه می‌دهد، یک راهبرد آب و هوایی است که می‌توان در این زمینه بزرگ کارآیی داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از فوربس، «گاوراو سنت» (Gaurav Sant)، استاد مهندسی عمران و محیط زیست «دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس» (UCLA)، در اوایل سال جاری با جمعیت حاضر در یک نشست در مورد قابلیت‌های یک راه حل جدید صحبت کرد که می‌تواند کربن را از جو خارج کند. بیرون بکشد.

«رابرت فلر» (رابرت فلر)، یکی از اعضای هیئت مشاوران مؤسسه مدیریت کربن و مدیر شرکت «آردیاف ادوایزرز» (RDF Advisors) که خدمات سرمایه گذاری را ارائه می دهد و به عنوان یک شریک عمومی برای خدمات خصوصی می کند، گفت: استارت آپ Equatic. و کسب‌وکارهای مشابه آن در صورت موفقیت، مهم‌ترین تأثیر را بر سیاره زمین و بشریت خواهند داشت.

افزایش از باد، خورشید و سایر استفاده از انرژی بدون کربن و تغییر مسیر به وسیله وسایل نقلیه الکتریکی، برای کاهش سرعت انتشار کربن است اما به حذف مقدار زیادی از دی‌اکسید کربن هوا و هوای اقیانوس‌ها در افزایش نیاز دارد. «هیئت بین تغییرات دولتی آب و گزارش ماهانه» (IPCC) در مارس تاکید می‌کند و به صراحت اعلام می‌کند که اگر دی‌‌اکسید کربن به طور چشمگیری کاهش نیابد، احتمال خطر فاجعه زیست‌محیطی وجود خواهد داشت. میزان اعلام شده توسط بزرگترین اقتصادها و شرکت های جهان، دی اکسید کربن جهان در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت و تا ۰.۹ درصد بالا رفت.

بخوان  تاثیر سفر فضایی بر میکروبیوم فضانوردان!

هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی تخمین می‌زند که تا اواسط قرن باید سالانه بین سه تا ۱۲ گیگاتن دی‌اکسید از هوا حذف شود تا گرمایش جهانی به ۱.۵ درجه سلسیوس بالاتر از سطح پیش از صنعتی شدن محدود باشد. به نظر می‌رسد فناوری Equatic می‌تواند به این هدف کمک کند و یک چرخه کاملاً کارآمد را از حذف دی‌اکسید کربن اقیانوس گرفته تا تولید هیدروژن به وجود بیاورد اما پرسش‌های بسیاری در مورد آن باقی می‌مانند. پرسشهای احتمالی، موضوعات بسیاری را شامل می‌شوند. از جمله مقدار زیاد انرژی که این فرآیند نیاز دارد و آیا خطری برای دریایی وجود خواهد داشت یا خیر.

دوپورهای آزمایشی کوچک برای اثبات کارکرد این روش، روی شناور موسوم به «بارج» (Barge) کار می‌کنند که یکی در لس‌آنجلس و دیگری در سنگا است. هر کدام از بارج‌ها می‌توانند 100 گرم دی‌اکسید کربن را حذف کنند و روزانه چند هیدروژن تولید کنند. یک کارخانه آزمایشی بزرگ‌تر سال آینده در سنگاپور افتتاح می‌شود که با یک تاسیسات نمک‌زدایی ادغام می‌شود و برای حذف ۱۰ تن دی‌اکسید کربن در روز یا حداقل ۳۵۰۰ تن در سال طراحی شده است. اگر همه چیز خوب پیش برود، هدف Equatic این است که تا سال ۲۰۲۰، نیروگاه‌های بزرگ تجاری را راه‌اندازی کند که قادر به حذف یک میلیون تن دی‌اکسید کربن و تولید ۳۵ هزار متریک تن هیدروژن در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. هدف این شرکت تا پیش از رسیدن به آن هدف، جمع آوری صد میلیون دلار بیشتر و اصلاح طراحی کارخانه های خود است.

سنت به حضار گفت: آب اقیانوس‌ها 150 برابر بیشتر از هوا حاوی کربن دی‌اکسید است. این معناست که اگر می‌خواهم کربن دی‌اکسید را از جو حذف کنید، یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای انجام این کار، حذف آن از اقیانوس‌ها است.

بخوان  تراشه پیشرفته کوالکام برای رقابت با اپل

مدیر ۳۹ ساله «مؤسسه مدیریت کربن» (ICM) وابسته به دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس، روشی را برای حذف گازهای گلخانه‌ای خطرناک توصیف کرد که خیلی خوب به نظر می‌رسید. این روش شامل بیرون کشیدن گازهای گلخانه‌ای از اقیانوس است تا مانند یک اسفنج غول‌پیکر جهانی گازهای گلخانه‌ای را از هوا جذب کند. این کار را می‌توان از طریق یک فرآیند نسبتا ساده الکتروشیمیایی و با تقلید از طبیعت انجام داد. محصول جانبی این فرآیند، هیدروژن است که احتمالی انرژی قابل ذخیره و بدون کربن به شماره می‌رود.

روش سنت فراتر از یک آزمایش علمی و از طریق یک استارت‌آپ مستقر در لس‌آنجلس موسوم به «Equatic» انجام می‌شود که فناوری را کاهش می‌دهد و کربن کربن تولید می‌کند و هیدروژن تولید می‌کند. امید سنت و حامیانی مانند «بنیاد گرانتام»، «ابتکار چان زاکربرگ»، «بنیاد تماسک»، سنگاپور و «وزارت انرژی آمریکا» (DOE) که ۳۰ میلیون دلار کمک کرده‌اند. این است که Equatic میلیون‌ها نفر از کربن را در سال‌های آینده حذف کند و این کار را با کمتر از صد دلار در هر تن انجام دهد.