رونمایی از قدرتمندترین پهپاد چینی+فیلم

وی گفت، از آنجایی که این پهپاد از کارایی ضربه‌های فوق‌العاده بالاتر است، قادر است هدف را در خشکی یا دریا در یک عملیات اصابت قرار دهد.

جایگاه تسلیحات(Hardpoint) یا آویزگاه خارجی تسلیحات، جایگاهی بر روی بدنه هواپیما است که برای حمل بار خارجی یا داخلی اختصاص داده شده است. این جایگاه‌ها ممکن است در بال یا بدنه، در هواپیمای غیرنظامی یا نظامی، در نظر گرفته شوند.

وینگ لونگ ۳ که توسط سیستم وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین AVIC توسعه یافته و ساخته شده است، ۱۲.۲ متر طول، ۴.۳ متر ارتفاع و ۲۴ متر گستردگی بال دارد. وینگ لونگ ۳ دارای ۹ آویزگاه خارجی تسلیحات است و می‌توان ۱۶ موشک و بمب را حمل کرد.

«ژو یی» (Zhou Yi)، ارشد وینگ لونگ ۳ گفت که این پهپاد با وزن برخاست حدود شش تن، سنگین‌ترین پهپاد در نوع خود در چین است.

به گفته AVIC، در حال حاضر، این شرکت در تلاش است تا ظرفیت تولید انبوه وینگ لونگ ۳ را ایجاد کند.

به گفته ناظران تسلیحاتی، کاربران سری پهپادهای وینگ لونگ در آفریقا و شمال از جمله نیجریه، مصر و امارات متحده عربی هستند. مقداری از وینگ لونگ ۱ نیز به صربستان صادر شده است.

شرکت‌های تولیدکننده ملی و یک فناوری هوانوردی چین که از شرکت‌های تابعه AVIC و بزرگترین صادرکننده محصولات دفاعی در چین هستند، می‌گویند که سری په‌پادهای وینگ لونگ به دلیل قابلیت‌های خوب و سوابق رزمی خود در سطح بین‌المللی شهرت دارند.

وی افزود: وینگ لونگ ۳ قادر به انجام عملیات بین قاره‌ای از جمله نظارت یا شناسایی از راه دور، حمله به حساس به زمان و طول مدت هوایی، ماموریت‌های غیرنظامی مانند گرفتن اتمسفر، بازپخش سیگنال و نجات اضطراری است.

بخوان  شکار برخورد خشن بین ستاره‌های نوترونی توسط «جیمز وب»

چینی‌ها از جدیدترین پهپاد سنگین خود برای اولین بار در نمایشگاه جوهای چین رونمایی می‌کنند.

پهپاد وینگ لونگ-10 یک مدل از سامانه‌های دارای سرعت و ارتفاع زیاد است. این پهپاد دارای سرعت بالا، ارتفاع پرواز بالا، سیستم‌های قابل اعتماد، عملکرد ایمن و استقرار صحیح است که این امر آن را به گزینه‌ای مناسب برای ارائه درخواست‌های مختلف می‌کند. این پهپاد با کمک تجهیزات رصد فضایی، دریایی و ساحلی موفق به انجام این عملیات رصد مشترک شد و یک رصد هواشناسی دریایی جامع، چند عاملی، چند عامل بعدی و با مشاهده بالا را انجام داد.

انتهای پیام



منبع

علاوه بر این در بازارهای نظامی، AVIC به بازار غیرنظامی نیز چشم دوخته است و انواع مدل های غیرنظامی مانند و لونگ ۲ و لونگ ۱۰ ساخته شده است تا پاسخ اضطراری، بازپخش ارتباطی، پیش بینی آب و هوا و سایر خدمات عمومی را ارائه دهد.

سال گذشته هواپیمای بدون سرنشین یا پهپاد “وینگ لونگ-10″(Wing Loong-10) آزمایش چینی رصد هواشناسی دریایی(marine meteorological observation) را با موفقیت انجام داد. در طول کل پروسه، تمام سیستم‌های پهپاد وینگ لونگ-10 در شرایط خوبی قرار دارند و همه بخش‌ها به خوبی کار می‌کنند.

“دو ونلونگ”(Du Wenlong) محقق بازنشسته آکادمی علوم ارتش آزادیبخش خلق، گفت که وینگ لونگ ۳ با برد پرواز و گسترده‌ای از گزینه‌های مهم می‌شود.

این شرکت دفاعی دولتی اعلام کرد وینگ لونگ ۳ با برد عملیاتی، حمل بار سنگین و عملکردهای متعدد، محصولی در کلاس جهانی در رده پهپادهای سنگین، متوسط ​​ارتفاع و با استقامت طولانی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلیبه گفته شرکت صنعت هوانوردی چین، وینگ لونگ ۳(Wing Loong ۳) جدیدترین مدل از خانواده های هواپیماهای بدون سرنشین وینگ لونگ چین، در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی هوانوردی و هوافضای چین در جوهای استان گوانگدونگ به نمایش می آید. این نمایشگاه از ۱۷ آبان آغاز شد و تا ۲۲ آبان برپا خواهد بود.

نسخه‌های پیشین این هواپیمای جدید وینگ ۱ و ۲ بودند که در بازار تسلیحات بین‌المللی بسیار محبوب هستند و به بسیاری از کشورهای فروخته‌شده‌اند.