سایبرتراک می‌تواند قائق شود! – ايسنا



اعلام جدید ایلان ماسک به این نکته اشاره دارد که تسلا به زودی بسته‌های را می‌دهد که وانت برقی سایبرتراک(Cybertruck) را قادر می‌سازد به عنوان یک قایق واقعی استفاده شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، برنامه ایلان ماسک شرکت تسلا برای معرفی بسته‌های را تایید کرده است که وانتی سایبرتراک را که به تازگی عرضه می‌کند، قادر می‌سازد به عنوان یک قایق واقعی استفاده شود.

ایلان ماسک در پست اخیر خود در شبکه اجتماعی X(توییتر سابق) نوشت: ما یک بسته مدرن ارائه می‌کنیم که سایبرتراک را قادر می‌سازد حداقل 100 متر را در آب به عنوان یک قاطییق کند.

این اعلام هیجان انگیز درست پس از اولین عرضه وانتشار سایت ها عنوان شده است که به شکل رسمی در اول دسامبر 2023 آغاز شد و انتظارات آن پایان یافت.

این اعلامیه می‌تواند پس از انتشار ویدیویی در هفته گذشته که در آن روز در یک برخورد با یک سناریوی چالش‌برانگیز آفرود نیاز به کمک پیدا کرد، کمک کننده باشد. در آن ویدیو، یک وانت پیکاپ فورد F-150 وارد عمل می‌شود و با موفقیت سایت را از مخمصه بیرون می‌کشد.

این ویدیوی غافلگیرکننده باعث شعله‌ور شدن صحبت‌ها در مورد استفاده از سایت‌ها در خارج از کشور شده و به پرسش‌هایی درباره دوام ادعای تسلا و عملکرد کلی سایبرتراک شده است.

یک ایده در حال حاضر

ایلان ماسک قبلاً در اوایل سال ۲۰۲۰ به امکانات خاکی-آبی سایبرتراک اشاره کرده بود. در آن زمان ایلان ماسک در پاسخ به یک تصویر سه بعدی از یک هنرمند که سایت برتراک را به شکل یک کشتی می‌داد، گفت: من معتقدم که ما می‌توانیم این قابلیت را ایجاد کنیم.

بخوان  آزمایش موفق موشک مافوق صوت آمریکا

پس از آن در طول سال‌های بعد، ویژگی‌های سازگاری با آب این وانت برقی را با کنایه‌های قابل‌توجهی می‌دانند و می‌کنند که سایت‌ها به اندازه کافی ضد آب هستند تا برای مدت کوتاهی به عنوان یک کشتی عمل کند و آن را قادر می‌سازد از رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و حتی دریاهای نسبتا آرام عبور کند.

وی سال گذشته اظهار داشت که هدف این است که سایتبرتراک را قادر سازیم تا از یک امتداد آبی در مسافتی حدود 360 متری عبور کند.

به گفته Electrec، پس از آغاز تحویل تسلا سایبرتراک در ماه گذشته، مشخص شد که حالت آفرود آن دارای یک «حالت در آب راه رفتن» (Wade Mode) است که باتری های آن را به منظور آب بندی تحت فشار قرار می دهد.

طراحی مفهومی

یک طراحی مفهومی بالقوه برای این مفهوم را می‌توان با محصولی به نام سایبرکت(Cybercat) ساخت یک استارت‌آپ مستقر در سیاتل نشان داد که یک افزودنی است که تسلا سایت را به یک کِلک(جسم شناور در آب) تبدیل می‌کند. علاوه بر این، امکانی برای هیدروفویل ارائه می دهد.

ارتفاع قابل تغییر و تطبیقی ​​سایبرتراک و زیره‌های بادی تاشو سایبرکت در کنار هم کار می‌کنند تا از سطح زمین مطمئن شوند. هنگام انتقال به داخل آب، موتورهای الکتریکی، زیره‌های بادی و هیدروفویل‌ها به شکل یکپارچه به سمت پایین جمع می‌شوند و چرخ‌ها نیز می‌شوند و به آسانی شناور ماندن روی آب را می‌سازند.

گفته می‌شود که سایبرکت در آب‌های کم‌عمق یا اطراف اسکله‌ها عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد و از چرخش چرخ‌های سایت‌برتراک برای تامین نیروی پیشران و کنترل استفاده می‌کند.

بخوان  اولین آزمایش ریزگرانش توسط یک پهپاد انجام شد

همچنین شرکت سازنده اعلام کرده است که یک فرد به تنهایی می‌تواند بدون زحمت این سیستم را در زمان کمتری نسبت به راه‌اندازی یک قایق راه‌اندازی کند.

همه عناصر به راحتی جمع می‌شوند و مجموعه‌های جامع از حسگر اتصال قاب، اتصالات برق و فشار به صورت دیجیتالی مونتاژ دقیق همه جنبه‌های سایت را قبل از ورود به آب بررسی می‌کنند.

اکنون باید ببینیم که چگونه این امکان شناوری را می‌دهد. همچنین باید منتظر ماند و دید که آیا با مفاهیم خارجی مانند سایبرکت همکاری می‌کند؟ در هر صورت، علاقه افراد به ماجراجویی در انتظار یک تجربه هیجان انگیز با وانت برقی خاص تسلا هستند.

انتهای پیام



منبع