سهم ۳ دهم درصد ایران از گردش مالی جهانی اسباب‌بازی/تولید ۱۰۰ میلیون دلاری اسباب‌بازی داخلی



معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری اعلام کرد: طبق آمارهای مالی جهانی اسباب‌بازی صد میلیارد دلار در سال است و سهم ایران از این حوزه ۳۰۰ میلیون دلاری است که ۳ دهم درصد می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی امروز در رویداد توسعه و تبادل فناوری صنعت اسباب بازی با بیان اینکه در معاونت علمی دو مقوله شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاقیت مورد توجه قرار گرفته است، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان شناخته‌شده هستند، ولی شرکت‌های خالق کمتر دیده می‌شوند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌هایی هستند که عموماً توسعه‌دهنده فناوری‌ها بوده و با خلاقیت و نوآوری محصولات فناورانه به تولید می‌رسانند. در این شرکت‌ها فناوری رنگ‌تر است، ولی شرکت‌های خلاق شرکت‌هایی هستند که حوزه‌های خلاقانه و هنری را تشکیل می‌دهند.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به توسعه مقام معظم رهبری بر روی فناوری‌های حوزه‌های کشور، خاطر کرد: یکی از حوزه‌های فناورانه، حوزه‌های خلاق است، زیرا این حوزه هم‌نوآورانه و هم‌زمان است.

معاون علمی رئیسجمهوری، انیمیشن را از یکی از حوزه‌های فناورانه صنعت خلاق عنوان کرد و ادامه داد: یکی دیگر از حوزه‌های مهم صنایع خلاق، حوزه اسباب‌بازی است. طبق آمارها گردش مالی صنعت جهانی اسباب بازی های میلیون دلاری در سال است و سهم ایران از این حوزه ۳۰۰ میلیون دلاری است.

وی سهم گردش مالی ایران از صنعت اسباب بازی را ۳ دهم درصد ذکر کرد و یادآور شد: از میزان ۳۰۰ میلیون دلار گردش مالی اسباب‌بازی، ۱۰۰ میلیون دلار آن به اسباب بازی‌های داخلی اختصاص داده شده است.

دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: اگر بخواهیم به نسبت جمعیتی توجه کنیم، باید سهم بازار اسباب بازی کشور یک میلیارد دلار باشد، زیرا ما ۳ درصد جمعیت دنیا را داریم، به این معناست که ۳ برابر رشد در صنعت اسباب‌بازی داریم.

بخوان  مایکروسافت گوشه دیگری از ویندوز 11 را با تبلیغات هدف قرار داده است و ما کمی از آن خسته شده ایم.

به گفته وی، بخش مالی در صنعت اسباب بازی با توجه به تولید داخل می‌توان یک میلیارد دلار یعنی رشد ۱۰ برابری داشته باشد.

دهقانی فیروزآبادی یادآور شد: این موقعیت در کنار فرهنگ، هنر، اصالت و اندیشه در کشور وجود دارد و می‌تواند به خلق خلاقیت‌ها در حوزه اسباب‌بازی شود.

معاون علمی رئیسجمهوری با بیان اینکه این رویداد می‌تواند میان صاحبان صنعت و تولید اسباب بازی ایجاد کند، افزود: این امر یکی از نقاط امیدبخش برای توسعه صنعت اسباب‌بازی است و از آنجایی که در کشور توسعه فناوری رخ داده است، کودکان و نوجوانان نیز می‌شوند. اسباب‌بازی‌های به‌منظور توسعه فناوری‌های مختلف می‌توانند به توسعه صنعت اسباب بازی تبدیل شوند.

انتهای پیام



منبع