نمایشگاه های حوزه اسباب بازی از سوی ۷۳ شرکت خلاق و فناور



امروز در نمایشگاه صنعت اسباب‌بازی، ۷۳ شرکت دانش‌بنیان و خلاق آخرین خودروهای خود را در حوزه اسباب‌بازی عرضه کردند.

به گزارش ایسنااسباب‌بازی وسیله‌ای برای بازی‌کردن است که به‌طور معمول به‌وسیله‌ها از کودکان استفاده می‌کنند و در رشد و شکوفایی استعدادهایشان به آنها کمک می‌کنند.

اسباببازی‌ها ریشه‌های ما قبل تاریخی دارند، به گونه‌هایی هستند که در پایگاه‌های باستان‌شناسی عروسک‌هایی که بچه‌ها، حیوانات و سربازان را تداعی می‌کنند، می‌سازند. در زمان‌های قدیم کودکان خود برای خود اسباب بازی می‌ساختند، بعدها نیز کسانی بودند که برای کودکان شروع به ساختن اسباب‌بازی کردند.

با توجه به اهمیت و نقش اسباب‌بازی در پرورش نسلی جستجوگر، نمایشگاه اسباب بازی امروز در نمایشگاه بین‌المللی برپا شده است.

در این‌نمایشگاه ۷۳ شرکت دانش‌بنیان و خلاق و ۹۳ تولیدکننده حضور دارند.

محصولات ارائه شده در آن به این شرح است:

مجموعه ماشین‌های راه‌سازی آموزشی تراک

یکی از شرکت‌های خلاق با محوریت ارائه خدمات در صنعت تزریق پلاستیک، برای توسعه بازار حوزه اسباب‌بازی خود را آغاز کرد.

این مجموعه شامل چهار نوع مختلف از ماشین‌های صنعت راه‌سازی، کامیون، لودر، میکسر و بیل مکانیکی، با شکل واقعی و کیفیت بالای تولید، نشان‌دهنده قطعات بدنه، رنگ‌های جذاب و بسته‌بندی خلاقانه از نکات مورد توجه در این محصول هستند.

کیت آموزشی و ساخت هواپیمای مدل، رباتیک و الکترونیک

طراحی و تولید کیت‌های آموزشی مطابق با علم روز و استانداردهای جهانی و برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت حضوری و مجازی به کمک روش خاص در شاخه هوافضا و رباتیک از این شرکت در صنعت اسباب‌بازی به شمار می‌رود.

کیت به جعبه‌های شامل تمام لوازم و ابزارها و همچنین فایل‌های چند رسانه‌ای آموزشی برای ساخت مدل‌های خاص از هواپیمای بدون سرنشین و همچنین نمونه‌های خاص از ربات کاربردی است. کودک و نوجوان با این پکیج جامع می‌توان در محیط خانه و یا در فضای آموزشی که توسط شرکت ایجاد شده است، اقدام به ساخت و تست دست سازه خود می‌کند.

بخوان  اولین ربات مارمولکی با جراحه ساخته شد

سنسور ارتعاشی

تجهیزات تجهیزات اسباب‌بازی نیازمند کمی فاصله هستند. سنسورهای آلتراسونیک به کاررفته در این صنعت جوابگوی دقت مورد نیاز صنعت رو به رشد اسباب بازی نیست و یک شرکت دانش‌بنیان در این خصوص سنسورهای بر اساس ویژگی‌های ظاهری Eddy Current را طراحی کرده است.

این سنسورهای اورژانسی به صورت تجربی مجزا با دقت بسیار بالا در صنعت به رشد اسباب‌بازی می‌گیرند و همچنین انواع کارت‌های الکترونیکی پیشرفته در این شرکت دانش‌بنیان طراحی و ساخته شده است.

عروسکهای هوشمند پاسخگو

زنده و پویا شدن این عروسک ها با کمک نرم افزار افزوده خواهد شد. مجموعه با کاربر همراه با بازی‌های مختلف، قصه‌گویی و شعرخوانی و تولید انیمیشن با عروسک همراه با صدای کاربر از دیگر ویژگی‌های این عروسک است.

سیستم متاورسی با قابلیت آموزشی گروهی

این سیستم یک سیستم کاملا آموزشی در جهت بررسی کودکان با جهان پیرامون و کشف و پرورش استعداد با کمک فناوری مصنوعی، اینترنت اشیاء و افزوده است.

این سیستم را می‌سازد استعداد و پرورش کودکان را با دقت بسیار بالایی دارد و کاربر می‌تواند مفاهیم آموزشی را به صورت کاملاً مشخص و اکتیو و بدون هیچ خطری به کودکان آموزش دهد.

محصول آموزش استیم

این محصول یک وسیله آموزشی ساختنی است که بر متد Steam Education تهیه شده است. مهارت‌آموزان با کمک دفترچه راهنما می‌توانند یک پروژه جذاب و سرگرم کننده را تجربه کنند.

محتویات این مجموعه شامل برد ربات مونتاژ شده، دسته های مخصوص کنترل ربات به همراه سیم بلند، شاسی و اجزای اصلی بدنه برای ساخت مکانیزم ها، انواع پیچ و مهره برای اتصال قطعات و موتور و گیربکس های DC قدرتمند می شود.

بخوان  موشک «فالکون۹» یک ماهواره مخابراتی فرانسوی را به مدار برد و بازگشت

مموری فوم

زمانی که جسمی روی فوم ویسکوالاستیک قرار گیرد، به آرامی شکل جسم را به خود می‌گیرد و زمانی که وزن آن جسم از روی آن برداشته می‌شود، شکل خود را به آهستگی بازیابی می‌کند. این فوم برای اولین بار در ناسا به منظور جلوگیری از تنش‌های وارد شده به سرنشینان و ایمنی بیشتر آنها ساخته شده و در فضاهای مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما می‌توانم آن را در سن‌های صندل، بالش‌ها، تشک‌ها، صندلی‌های وسایل نقلیه، کفی‌ها انجام دهم. کفش و حتی اسباب بازی کودکان پیدا کرد.

شن غیر نیوتنی اسباب بازی؛ شن جادویی

این محصول با خواص غیر نیوتنی و رفتار رئولوژیکی ویژه لذت جادویی را در بازی و تمرینات دست‌ورزی کودکان به همراه دارد. شن جادویی تمام خواص گل را دارد و با این مزیت که هرگز خشک نمی‌شود. خواص آنتی باکتریال در تجهیزات، محیط سالمی را برای استفاده از می‌کند. قالب‌گیری آسان و کاملاً مشابه ماسه ساحلی و ذخیره نیروی حرکت، رفتار غیر قابل پیش بینی به همراه محیط بازی جذاب برای کودکان به ارمغان می‌آورد.

بازی های حسی-لمسی

یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده بازی‌های حسی‌لمسی در ایران است. محصول ارائه شده دارای آموزش و پرورش و کامل‌ترین ابزار کمک آموزشی در مقطع پیش دبستانی به شماره می‌رود.

این مجموعه شامل یک عدد سینی دسته‌دار، ماسه، مداد ماسه‌ای، حروف، اعداد، نشانه‌ها و اشکال است.

ربات‌های هوشمند و لباس‌های با دوخت خاص

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ربات‌های هوشمند و بازوهای مکانیکی را به بازار معرفی کرده است.

کتابهای پارچه های

این کتاب‌ها مباحث آموزشی درسی پیش دبستانی و اول دبستان (ریاضی و علوم) را به همراه بازی به آموزش کودک می‌دهد و در کنار آن، حافظه را تقویت می‌کند، افزایش دقت و تصویری، خلاقیت، هوش ریاضی و تقویت دست‌ورزی را می‌دهد.

بخوان  کپسول «دراگون» با محموله میوه و پنیر به «ایستگاه فضای بین‌المللی» رفت.

منظومه شمسی مدور متحرک

منظومه شمسی مدور و متحرک، دات السدس، اسطرلاب به منظور تعیین اجرای سماوی و تعیین مختصات اجرام آسمانی در تعیین‌های دقیق و اصلی تهیه شده است.

انتهای پیام



منبع