سیارکی به اندازه یک ساختمان فردا از کنار زمین عبور می کند

انتهای پیام



منبع

سیارکی به اندازه یک ساختمان سه طبقه، روز ۲۵ ژوئن از کنار زمین عبور خواهد کرد اما جای نگرانی نیست.

گزارش «مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین»(CNEOS)، قطر این سیارک را بین ۳.۹ تا ۸.۸ تخمین زده که تقریباً به اندازه یک خانه یا ساختمان سه طبقه است. سیارک ۲۰۲۳ ام‌یو۲ در روز ۲۵ ژوئن ساعت ۷:۱۹ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی، نزدیکترین فاصله خود را با زمین خواهد داشت.

در هر حال، این معناست که با توجه به یک جدول زمانی، تأثیر عبور سیارک‌ها غیرممکن است. در سال ۲۰۱۳، یک سیارک نزدیک به زمین بر فراز شهر چلیابینسک روسیه منفجر شد که به آن، صدای بیداری برای تشخیص اجرام نزدیک به زمین و دفاع از سیاره‌های گفته می‌شود.

این یک عبور بدون خطر خواهد بود. بسیاری از سنگهای فضایی هر هفته بدون حادثه از نزدیک زمین عبور می کنند. با وجود اخبار بی‌شماری که این رویدادها را خطرناک یا ترسناک جلوه می‌دهند، نباید زیاد نگران باشند. به گفته ناسا، مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین تا امروز بیش از 32 هزار سیارک نزدیک به زمین را فهرست بندی کرده است و هیچ کدام از آنها در قرن آینده، برای زمین به شماره نمی‌روند.

می‌توان این رویداد را در وب سایت پروژه تلسکوپ مجازی یا در کانال یوتیوب پروژه، به صورت زنده تماشا کنید.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، زمین در آستانه ملاقات نزدیک با یک سنگ فضایی است. روز یکشنبه ۲۵ ژوئن، یک سیارک نزدیک به زمین موسوم به «۲۰۲۳ ام‌یو۲»(۲۲۳ MU2) از فاصله ۲۱۵ هزار کیلومتری ۲۰ زمین یا فقط حدود ۶۰ درصد از فاصله سیاره ما تا ماه عبور خواهد کرد. این پرواز از نظر نجومی بسیار نزدیک است اما سنگ فضایی به احتمال زیاد هیچ خطری برای زمین یا فضاپیماهای حاضر در مدار آن ایجاد نمی‌کند.

بخوان  کار در شیفت شب باروری زنان را مختل می‌کند

تشخیص دادن سیارک‌هایی از این نوع به تنهایی است اما به لطف پخش زنده می‌توان نزدیک آن به زمین را تماشا کرد. پلتفرم «پروژه تلسکوپ مجازی»(Virtual Telescope Project) که توسط «جیانلوکا ماسی»(Gianluca Masi) ستاره‌شناس ساکن رم میزبانی می‌شود، عبور سیارک را به صورت زنده پوشش خواهد داد.

سیارک۲۳ ام‌یو۲ روز ۱۶ ژوئن شناسایی و توسط «مرکز بررسی ریزسیاره‌ها» (MPC) تحت نظارت «اتحادیه بین‌المللی ۲۰ ستاره‌شناسی» (IAU) در روز ۲۲ ژوئن مورد تایید قرار گرفت.