ضربه به سر ممکن است خطر مرگ زودهنگام را ۲ برابر کند

در این مطالعه در یک دوره 30 ساله، شرکت‌کنندگانی که دچار ضربه به سر می‌شوند، دو برابر بیشتر از آسیب‌های جانی که از دست‌هایشان گرفته شده است. حتی بدتر از آن، میزان مرگ و میر در میان افراد آسیب دیده متوسط ​​یا شدید نیز نزدیک به سه برابر بیشتر بود.

«آسیب سر با افزایش نرخ و میر حتی در از مدت نیز مرتبط است»

محققان اظهار کردند: مرگ به هر علتی در بین 64.6 درصد از افراد آسیب دیده در سر و در 54.6 درصد از افراد بدون آسیب دیده شده است. نکته قابل‌توجهی این است که از نظر گرفتن این موارد، می‌توان نتیجه گرفت که میزان و میر ناشی از همه عوامل در میان آسیب‌های ناشی از مرگ، ۲.۲۱ برابر بیشتر از میزان مرگ و میر در میان سایر افراد بدون آسیب است. به سر بود. میزان مرگ و میر برای افرادی که صدمات سر شدیدتری دارند، ۲.۸۷ برابر میزان مرگ و میر در میان افراد بودند که هیچ آسیبی به سر نداشتند.

صدمات سر در ایالات متحده آمریکا بسیار رایج است. بیش از ۲۳ میلیون نفر ۴۰ساله یا بالاترین آسیب سر همراه با دست دادن هوشیاری دارند. این تصادفات، به طور قطع، ممکن است به مانند ورزش، ناخواسته یا تصادفات رانندگی اتفاق بیفتد. علاوه بر این، درک این آسیب‌ها چه در کوتاه‌مدت و چه در بلندمدت می‌تواند بسیار خطرناک باشد، سخت نیست. تحقیقات انجام شده در دهه‌های اخیر آسیب‌های سر را با سکته مغزی، زوال عقل، انسفالوپاتی مزمن جراحتی، ناتوانی و صرع دیررس مرتبط دانسته است.

انتهای پیام

بخوان  شفق قطبی برای اولین بار روی خورشید دیده شد



منبع

ضربه به سر ممکن است خطر مرگ زودهنگام را ۲ برابر کند

تحقیقات این مطالعه در مجله «JAMA Neurology» منتشر شده است.

دکتر «هولی السر» از محققان این مطالعه گفت: داده‌های ما نشان می‌دهد که آسیب به سر حتی دراز مدت با افزایش نرخ مرگ و میر مرتبط است. این به ویژه در مواردی که صدمات متعدد یا شدید سر هستند، صادق است. این امر مهم است که پوشیدن کلاه ایمنی و کمربند را برای جلوگیری از آسیب به سر نشان می دهد.

مطالعات دیگر افزایش مرگ و میر کوتاه مدت مرتبط با صدمات سر(در میان بیماران بستری در بیمارستان) را پیشنهاد کرده اند. مطالعات در این آخرین مطالعه، جمع‌آوری‌های جمع‌آوری شده در 30 سال از بیش از 1000 نفر از ساکنان جامعه (که در بیمارستان بستری شده و یا در خانه سالمندان زندگی نمی‌شوند) را تحلیل و تحلیل کردند. هدف اصلی این بود که تعیین کننده آیا سر بر میزان مرگ و میر بزرگسالان در دوره‌های زمانی طولانی‌تر تأثیر دارد یا خیر.

در نهایت، نویسندگان مطالعه کشف کردند که 1.4 درصد از افراد مورد مطالعه، یک یا چند صدمات را در طول دوره مطالعه کردند که 1.4 درصد از این آسیب‌ها متوسط ​​یا شدید بودند. فاصله زمانی بین ضربه به سر و مرگ کمتر از پنج سال(4.7 سال) بود.

پژوهشگران دانشگاه «پنسیلوانیا» به احتمال زیاد ممکن است خطر مرگ زودهنگام را دو برابر کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس افکلاه ایمنی ممکن است آنقدرها هم مُد نباشد، اما یافته‌های جدید تحقیقات دانشگاه پنسیلوانیا نشان می‌دهد که همیشه از سر مهم و حیاتی محافظت می‌کند. تحقیقات گزارش دادند که آسیب به سر با افزایش چشمگیر خطر مرگ مرتبط است.

بخوان  حضور همراه اول با شعار «لمس جهان دیجیتال» در نمایشگاه «شهر هوشمند»