رباتی که مایع می‌شود و از قفس فرار می‌کند!

مهندس چنگ فنگ پان (Chengfeng Pan) از دانشگاه هنگ‌کنگ در چین می‌گوید: عملکرد جابجایی بین حالت مایع و جامد در ربات‌ها، عملکرد آنها را می‌دهد.

یک ماتریس گالیم را با ذرات مغناطیسی ادغام کردند و چیزی ساختند که آن را «دستگاه انتقال فاز جامد-مایع مغناطیسی فعال» می‌نامند.

دانشمندان یک ربات انسان‌نما ساخته‌اند که می‌توان از قفس تغییر شکل داده و به آب تبدیل شود.

پس از اینکه برگشت‌پذیر بودن انتقال جامد به مایع ربات را انجام دادند. ربات‌ها می‌توانند از روی خندق‌های کوچک بپرند، از موانع بالا بروند و حتی برای انجام وظایف مشارکتی در جابجایی اجسام چند بار دیگر بخشیده شوند و دوباره یکپارچه شوند.

مهندس مجیدی: تحقیقات بیشتر در آینده باید انجام شود تا نشان دهد که چگونه می‌توان از این ربات‌ها در زمینه زیست پزشکی استفاده کرد.

به گزارش ايسنا و به نقل از ساينس آلرت، دانش پیشرفتی در حوزه رباتیک داشته و موفق به ساخت رباتی تغییر شکل داده می‌شود که می‌تواند از حالت بدن به فلز و بالعکس تغییر حالت دهد تا در محیط‌های سخت بدون مشکل حرکت کند.

به گفته، این هنوز به طور دقیق مورد بررسی قرار نگرفته است.

کارمل مجیدی، مهندس مکانیک ایرانی از دانشگاه کارنگی ملون، یکی از نویسندگان ارشد مقاله این تیم، می‌گوید: ذرات مغناطیسی در اینجا دو نقش دارند.

این ربات‌ها می‌توانند مسیرهای دارای مشکلات را طی کنند، مواردی را به مدل‌هایی از معده انسان برسانند و حتی برای فرار از قفس به مایع تبدیل شوند.

مهندس مجیدی می‌گوید: تحقیقات بیشتر در آینده باید انجام شود تا نشان دهد که چگونه می‌توان از این ربات‌ها در زمینه زیست پزشکی استفاده کرد.

بخوان  نگاه تیزبین «جیمز وب» به قمر یخی سیاره مشتری

این تحقیق در مجله Matter منتشر شده است.

برای تعمیر مدار، ربات‌ها می‌توانند در مدارها حرکت کنند و روی آن ذوب شوند تا به عنوان رسا و لحیم کاری کنند و حتی به عنوان یک عمل پیوند دهنده عمل می‌کند، در سوکت‌های پیچ رزوه دار می‌ریزد و جامد می‌شود، بدون اینکه کسی آن را در اختیار داشته باشد. جای خود ثابت کند، عملکرد پیچ ​​را انجام می دهد.

یکی از نقش‌ها این است که ذرات مغناطیسی ماده را در برابر یک میدان مغناطیسی متناوب واکنش‌پذیر می‌کنند، بنابراین می‌توان از طریق القاء، مواد را گرم کرد و باعث تغییر فاز شد. علاوه بر آن ذرات مغناطیسی به ربات‌ها امکان حرکت و تحرک در پاسخ به میدان مغناطیسی را می‌دهند.

این ربات‌های کوچک که برای ساختن آنها از خیار دریایی الهام گرفته می‌شود، می‌توان هم نرم‌افزار کرد و هم سخت بود و بر روی محدودیت‌های ربات‌هایی که تنها یک حالت دارند، غلبه کنند. بنابراین پتانسیل خدمات کاربردی بیشتری در زمینه‌هایی مانند مونتاژ الکترونیک و حتی پزشکی ارائه می‌کند.

آنها یک نسخه انسان‌نمای کوچک نیز می‌سازند که به شکل یک لگو برای فرار از سلول کوچک زندان، از بین میله‌ها عبور می‌کنند.

برای طراحی رباتی که چنین کاری انجام دهد، به ماده‌ای غیرسمی نیاز دارد که به راحتی بین حالت نرم‌افزار در محیط تغییر حالت دهد. آنها به گالیم روی آوردند، فلز نرمی که نقطه ذوب آن ۲۹.۷۶ درجه سانتیگراد در فشار است و این تنها چند درجه کمتر از دمای بدن انسان است. شما می توانید گالیم را تنها با نگه داشتن آن در دست خود ذوب کنید.

بخوان  پروژه بزرگ بعدی Adobe هوش مصنوعی است که می تواند ویدیوهای با وضوح پایین را تا 8 برابر کیفیت اصلی خود ارتقا دهد.

برای کاربردهای دنیای واقعی، ماشین انتقال فاز نیاز به تغییراتی دارد. به عنوان مثال، از آنجایی که بدن انسان بالاتر از نقطه ذوب گالیم خالص است، رباتی که برای زیست پزشکی طراحی شده است، می‌توان یک ماتریس آلیاژی را بر گالیم داشت که در عین عملکرد، نقطه ذوب را افزایش داد.

سپس، کاربردهای کاربردی آن را بررسی کردند. آنها مدلی از معده انسان ایجاد کردند و ربات را وادار کردند که یک شی کوچک از درون آن را ببلعد و بیرون بیاورد که برای مثال می‌تواند روشی مفید برای باتری‌های ذخیره شده باشد. آنها سپس این عملیات را معکوس کردند به همان روش جسمی را وارد معده کردند. متخصص امیدوارند از این ربات برای تحویل دارو استفاده کرد.

آنچه را که ما نشان می‌دهیم یک اثبات مفهوم است، اما مطالعات بسیار مورد نیاز فقط برای استفاده از این ربات برای تحویل دارو یا برداشتن اجسام خارجی مشخص است.

رباتی که مایع می‌شود و از قفس فرار می‌کند!

انتهای پیام



منبع