عجیب‌ترین فناوری‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۴


نمایشگاه فناوری CES همیشه میزبان فناوری‌های عجیب و غریب است و نمایشگاه سال ۲۰۲۴ نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

به گزارش ایسنا، ما همیشه در CES گجت‌های عجیب و غریبی پیدا می‌کنیم. از استارت‌آپ‌ها تا غول‌هایی مانند سامسونگ گرفته‌اند، در هر غرفه این نمایشگاه موارد زیادی وجود دارد که باعث می‌شود کمی مکث کنیم، بخندیم و سرمان را تکان دهیم. در اینجا چند مورد از فناوری‌های عجیب رونمایی شده در CES ۲۰۲۴ را دید.

لپتاپ واقعیت افزوده فضای سایتفول(Sightful)

با عجیب‌ترین فناوری‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۴ آشنا شوید

اگر به تصویر بالا نگاه کنید، می‌توانید ببینید که چگونه یک لپ‌تاپ ادغام می‌شود با عینک واقعیت افزوده می‌تواند نسبت به یک صفحه نمایش لپ‌تاپ ۱۴ اینچی استاندارد ارائه دهد. متأسفانه، میدان دید باریک آن، صفحه کلید اسفنجی و قیمت بالا، آن را کمی از مسابقات دور کرده است.

سامسونگ بالی(Ballie)

با عجیب‌ترین فناوری‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۴ آشنا شوید

بالی یک ربات بامزه است که در غرفه سامسونگ مشاهده می شود. این ربات یک سگ نگهبان به دنبال کاربر خود می‌رود و مانند یک دستیار صوتی شخصی‌سازی شده با او صحبت می‌کند. بالی به یک پروژکتور آن را با قابلیت‌های هوشمند یک پروژکتور مجهز کرده است.

نسخه جدید بالی که به دوربین های جلو و عقب مجهز شده، به عنوان یک همراه، وسایل سرگرمی و حتی سگ نگهبان قابل استفاده است. بالی می‌توان در سراسر خانه به دنبال کاربر برود، در صورت صدا زدن توسط کاربر به سوی او بیاید و می‌تواند کاربر خود را حتی در هنگام رسیدن به خانه سلام کند.

کفشهای مونواکرز (Moonwalkers)

با عجیب‌ترین فناوری‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۴ آشنا شوید

شرکت شیفت روبوتیک (Shift Robotics)، استارت‌آپی که از دانشگاه کارنگی ملون (Carnegie Mellon) بیرون آمده است، امیدوار است با کفش‌های مخصوص خود موسوم به مونواکرز (Moonwalkers) که کفش‌هایی چرخ‌دار هستند، راه رفتن انسان را به سرعت ببخشد. این شرکت در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ در لاس وگاس آمریکا با مدل جدید خود به نام Moonwalkers X به میدان آمده است. در اصل آنها کفش‌هایی هستند که وقتی پای شما در هنگام گام برداشتن به زمین برخورد می‌کنند، چرخ‌هایش می‌چرخد تا شما را کمی جلوتر ببرد. بنابراین با هر گام فقط یک مسافت اضافه اندک را می‌دهد، اما اثر کلی این کار می‌تواند راه رفتن کاربر را تا برابر سریع‌تر کند.

بخوان  ویدیوی Apple Vision Pro دنیای مجازی زیبای خود را به نمایش می گذارد

باتری این کفش‌ها حدود 10 کیلومتر طول دارند و پس از شارژ آن تنها کافی است تا کابل USB-C آن را بردارید و 1.5 ساعت صبر کنید تا شارژ کامل شود.

به نظر می‌رسد استفاده از چنین کفش‌هایی یک راه ایده آل برای سرعت بخشیدن به راه رفتن، به‌ویژه برای کارگران به منظور کاهش خستگی آنها در محیط‌های صنعتی است.

در حالی که قیمت مدل قبلی این شرکت 1399 دلار بود، هنوز قیمتی برای مدل جدید اعلام نشده است، اما انتظار می رود تا قبل از عرضه آنها در سال جاری قیمت آن اعلام شود.

چت جی‌پیتی فولکس واگن داستان دایناسورها را می‌کند

با عجیب‌ترین فناوری‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۴ آشنا شوید

در حالی که ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم بالقوه داشتن یک دستیار صوتی هوشمند در ماشین را می‌بینیم، یک دستیار صوتی مجهز به چت جیپی‌تی وجود دارد که داستانی درباره دایناسورها به ما بگوید، راه بسیار عجیبی برای نمایش این فناوری بود. این که در خودرو با استفاده از چت جیپی‌تی کار می‌کند و تنها با صدا کردن یا فشردن یک فناوری فعال می‌شود در نسخه دوم داستان‌هایی در مورد دایناسورها برای سرگرمی کودکانی که روی صندلی می‌نشینند، می‌کردند.

یک «پیانو» برای سگ‌ها

با عجیب‌ترین فناوری‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۴ آشنا شوید

همه ما ویدیوهایی از سگ‌ها در حال «نواختن» ساز دیده‌ایم، اما این امکان وجود دارد که اولین وسیله‌ای باشد که برای یک حیوان ساخته شده باشد. به سگ خود بیاموزید این «پیانو» را بنوازد و مطمئناً ساعت‌ها با آن سرگرم می‌شود. این دستگاه 299 دلاری با یک دستگاه تغذیه خودکار نیز همراه است تا سگ را کنترل کند که به کار خود ادامه دهد. این یک ساز چهار کلیدی با صفحات چراغ‌دار است. حیوان خانگی باید روشن شدن چراغ‌ها را دنبال کند و در نهایت دریافت کند. ترتیب روشن شدن صفحات از روی نت از آهنگی خواهد بود که کاربر کند.

بخوان  ارتباط ناسا با "اوریون" ۴۷ دقیقه قطع شد

درب مجهز به هوش مصنوعی عبور گربه

با عجیب‌ترین فناوری‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۴ آشنا شوید

یک درب مخصوص گربه‌های خانگی به نام فلپی(Flappie AI) با استفاده از هوش مصنوعی می‌کند تا بتواند نتیجه بگیرد که یک گربه خانگی با یک موش در دهان به خانه نیاید و در صورت مشاهده چنین چیزی به طور خودکار قفل می‌شود تا خانه‌ای که آلوده نباشد.

در سمت رو به بیرون، یک حسگر حرکت و دوربین در شب وجود دارد. این شرکت می‌گوید که سیستم تشخیص بر روی مصنوعی آن در بیش از ۹۰ درصد واقعی است. کلید دستی در قسمت داخلی در تعبیه شده است تا بتوانید هر زمانی که بخواهید آن را قفل کنید و باز کنید و همچنین سیستم تشخیص را خاموش کنید.

در نهایت، فلاپی می‌گوید که حیوانات احتمالاً آموزش می‌بینند که نمی‌توانند هنگام حمل چیزی وارد شوند و وقتی که راها می‌کنند، قفل درب مخفی باز می‌شود تا داخل داخل شوند.

فلپی همچنین دارای قدرت تشخیص تراشه است. بنابراین اگر حیوان خانگی شما دارای میکروچیپ باشد، می‌توانید آن را تنظیم کنید که درب فقط برای شما باز شود. و اما یک برنامه وجود دارد که می‌توان از طریق تلفن همراه خود کنترل کرد.

مانکن مصنوعی آدام-ایکس(Adam-X)

با عجیب‌ترین فناوری‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۴ آشنا شوید

مانکن آدام-ایکس خون دارد، نفس می‌کشد، پلک می‌زند و به روند احیاء و درمان نشان می‌دهد و مطمئنا برای آموزش پزشکی مفید به نظر می‌رسد.

آدام-ایکس مانکن‌های سنتی مخصوص آموزش عملیات احیاء، یک بیمار رباتیک است که برای درمان‌های آموزشی از آموزش‌های پزشکی قابل استفاده است.

آدام-ایکس مجهز به اسکلت، ماهیچه ها و ریه های واقع گرایانه است که بسیار شبیه به اعضای واقعی رفتار می شود. بسته به سناریو ساختگی و موفقیت شما در درمان آن، بازخورد به شما می‌دهد. به عنوان مثال، بسته به کاری است که در آن زمان انجام می‌شود، مردم می‌شوند، گونه‌ها برافروخته می‌شوند، زبان متورم می‌شوند و اندام‌ها آبی می‌شوند. در حال حاضر، آدام حتی می‌تواند صداهای مبهم ایجاد کند، اما سازندگان آن می‌گویند که قابلیت اتصالی را به چت جیپی‌تی می‌دهند تا به پزشکان آموزش دهند که چگونه بیماران را درگیر و آرام نگه دارند.

بخوان  انفجاری خورشیدی که معادل هزار هزار بمب اتم انرژی دارد

علاوه بر این برای آموزش احیای قلبی، می‌توان از این دستگاه برای آموزش لوله‌گذاری، تزریق وریدی، استفاده از فشار خون و الکتروشوک قلبی دستگاه استفاده کرد.

گلدان هوشمند

با عجیب‌ترین فناوری‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۴ آشنا شوید

گلدان پلنت‌پتز(PlantPetz) به گیاهان شما شخصیت می‌بخشد.
گیاهان درون این گلدان که آب دریافت نمی‌کنند غرغر می‌کنند و یک حسگر خازنی درون آن وجود دارد که باعث می‌شود با حرکت حرکت کند.

اجاق‌های هوش مصنوعی جایگزین تابه‌ها می‌شوند

با عجیب‌ترین فناوری‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۴ آشنا شوید

گریل یا کباب‌پز پرفکتا از هوش مصنوعی برای پخت غذاهای سریع مانند استیک استفاده می‌کند. این کباب‌پز از یک پردازنده چهار هسته‌ای و مجموعه‌ای از حسگرها برای جمع آوری استفاده می‌کند. یک الگوریتم مصنوعی زمان و دمای بهینه برای دستیابی به درستی را محاسبه می‌کند.

یک کامپیوتر برای دندانهایتان

با عجیب‌ترین فناوری‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۴ آشنا شوید

اوکلین اولترا ایکس(Oclean Ultra X) یک مسواک هوشمند است که دارای صفحه لمسی ابزاری است و از طریق رسانش استخوانی نکات صوتی مصنوعی مصنوعی را به شما ارائه می‌دهد. این مسواک اطلاعاتی در مورد مسواک زدن شما جمع آوری می کند و سلامت دندان را به شما کمک می کند.

بالش کاهش دهنده خروپف

با عجیب‌ترین فناوری‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۴ آشنا شوید

بالشی در نمایشگاه فناوری CES به نمایش گذاشته شد که با تشخیص «خروپف» سر شما را به اطراف می‌چرخاند. بالش هوشمند ضد خروپف DeRucci ادعا می‌کند که خروپف را تا ۸۹ درصد کاهش می‌دهد.

انتهای پیام



منبع