عرضه خودرو الکتریکی «اپل» به تعویق افتاد


شرکت اپل جاه‌طلبی‌های خود را کاهش می‌دهد و قصد دارد خودروهای الکتریکی خودرانش را به سرعت بیاندازد.

به گزارش ایسنا، شرکت سازنده تلفن‌های همراه آیفون قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ خودروی الکتریکی خود را عرضه کند و این دو سال از هدف قبلی این شرکت است.

به نقل از آی‌ای، یک دهه نسخه کاربردی اپل برای دستیابی به یک خودروی خودران نهایی با یک مانع بزرگ است که این غول فناوری را وادار کرده است که جاه‌طلبی‌های خود را کاهش دهد و خود را تغییر دهد و برنامه‌ریزی کند.

آنچه که به عنوان یک وسیله نقلیه انقلابی بدون فرمان و پدال می‌شد و دارای یک مرکز فرماندهی از راه دور آماده تحویل به مسافران بود، اکنون به چیزی بسیار اساسی تبدیل شده است. یک خودروی شبیه تسلا با سطح مثبت دو قابلیت‌های خودران.

این تغییر چشمگیر که توسط مارک گورمن(Mark Gurman) از بلومبرگ گزارش شده است، لحظه‌ای مهم را برای پروژه تایتان که جستجوی مخفیانه اپل در صنعت خودروسازی نشان می‌دهد.

این پروژه از زمان آغاز کارش در سال ۲۰۱۴، سفری پرفراز و نشیب را پشت سر گذاشته و شاهد تغییرات رهبرها، استراتژی های استراتژیک، توقف استفاده، اخراج و تغییرات بیامان بوده است.

رویاپردازی کمتر

مهم‌ترین تغییر در قابلیت‌های خودران این خودرو نهفته است. بر اساس گزارش‌ها، اپليکيشن‌هاي خود را از سطح سيستمي که پنج خودکار کامل بودن را به سطح چهار مي‌رساند که در شرايط خاص کامل مي‌شود و در نهايت به سيستم مثبت دو تنزل داده مي‌شود. این بدان معناست که این خودروهای عملکردهای خودران محدودی مانند مرکز خط و کنترل تطبیقی ​​می‌دهد در حالی که به راننده نیاز دارد.

بخوان  این به روز رسانی iOS 16.1 جزیره پویا را حتی مفیدتر می کند

این کاهش رتبه نشان دهنده واقعی‌گرایی اپل است. چشم انداز خودروهای خودران بسیار چالش برانگیزتر از آنچه در ابتدا پیش بینی می‌شد ثابت شده است.

عرضه خودرو الکتریکی «اپل» به تعویق افتاد

انجمن مشابه تسلا

با رویای بلندپروازانه یک وسیله نقلیه کاملاً خودکار که ظاهرا در وضعیت نظر قرار دارد، آن را به موقعیت فعلی بازار نزدیک تر می‌کند. طبق گزارش‌ها، این شرکت قصد دارد تا سال 2028، خودروی برقی خود را تا سال 2028 به زودی به بازار عرضه کند. در حالی که ممکن است قابلیت‌های آینده‌نگرانه قبلی خود را نداشته باشد. خودرو اپل با قابلیت‌های کاهش می‌تواند مسیر مناسب‌تری را در بازار طی کند.

به گفته بلومبرگ، در داخل شركت اپليكيشن‌ها، وجود دارد كه موفقيت پروژه تايتان را به راحتي عرضه مي‌كند. این است که برخی از افراد داخلی فکر می کنند که در این مرحله نمی توانند انتظارات را برآورده کنند. در نتیجه، این شرکت به جلسات چند جلسه با حضور تیم کوک(تیم کوک)، مدیر پروژه، کوین لینچ(کوین لینچ)، سرپرست پروژه و هیئت مدیره اپل برگزار می شود. کوین لینچ از داگ فیلد (Doug Field) به عنوان رئیس پروژه در سال ۲۰۲۱ برگزیده شد.

با نگاه به آینده

اپل با وجود عقب‌نشینی، جاه طلبی‌های سطح چهار خود را به طور کامل رها نکرده است. این شرکت در حال حاضر با شرکای بالقوه اروپایی برای اجرای این چشم‌انداز است. این نشان می‌دهد که در حالی که پیشنهاد می‌شود برای ارائه یک گزینه متعارف خودروهای الکتریکی، آرزوهای بلندمدت اپل برای تجربه رانندگی واقعاً خودمختار باقی مانده است.

فقط زمان نشان خواهد داد که آیا برنامه های کاربردی برای پیشبرد پروژه تایتان و دستیابی به موفقیت کافی است یا خیر. مسیر پیش رو بیشک پر از چالش است.

بخوان  لینوس توروالدز از توسعه دهندگان لینوکس کمک بیشتری می خواهد

انتهای پیام



منبع