هدایت یک هواگرد با استفاده از هوای موتور جت فشرده خود ایده ای نیست. در دهه ۱۹۷۰، ارتش ایالات متحده یک پروژه تحقیقاتی را برای افزایش قابلیت جابجایی بمب افکنهای کم سرعت با معرفی هوای سریع به پروازهای اولیه انجام داد.
چین همچنین در حال توسعه یک بمب افکن رادارگریز دوربرد و فنآوریهای جدید برای بهبود عملکرد پروازی چنین هواگردهایی است، تیم ژانگ گفت که فناوری جدید آنها میتوان کاربردهایی در هواپیماهای جت موجود یا آینده پیدا کند و به لطف طراحی ساده عملکرد پرواز را با هزینه نسبتاً پایین. افزایش دهد.
در طراحی جزئیات فنی خود در شرایطی که در این مقاله ارائه شده است، آنها میگویند که در آنها اکثر اجزای پیچیده مانند یک کمور اضافی، یک ژنراتور الکتریکی و مخازن ذخیره گاز فشار بالا و تاق ضربی را حذف کردهاند.
محققان در این مقاله گفتند که طی یک پرواز آزمایشی، هواپیمای بدون سرنشین بالا رفت، چرخید و با هوای فشرده داخل موتور جت و در حالی که دم بالابرهای هواپیما در جای خود قفل بودند، به طور کامل با بیتعادلی ناشی از تلاطم سازگار شد. .
به گفته تیم ژان، اما هیچ هواگردی که قادر به اجرای دور زدن و حرکت کردن باشد، وجود ندارد. تغییر مسیر هواپیما میتواند به قدرت زیادی نیاز داشته باشد، به خصوص در هنگام صعود، اما کشیدن هوای بیش از حد تازه از موتور میتواند منجر به از دست دادن سریع نیروی رانش شود. برای حل این معضل، تیم ژانگ هوای اضافی را از توربین کمپرسور موتور منحرف کرد، طراحی بیسابقهای که به جداسازی کامل جمعآوری گاز و تولید نیروی رانش شد.
در طی یک پرواز آزمایشی، محققان گفتند پهپاد آنها قادر به انجام مانورهای نرم و سریع، با زمان پاسخ کمتر از 0.02 ثانیه از دستور تا عمل بود که این امر نشان دهنده فناوری پتانسیل جدید برای جایگزینی اجزای مکانیکی در پرواز است. به گفته، حس این پاسخ سریع با استفاده از فناوریهای پیشرفته و دیگر فناوریهای توسعهیافته داخلی امکان پذیر است.
انتهای پیام