عینک هوشمندی که ذهن شما را می‌خواند



عینک‌های هوشمندی که در حین کار مغز شما را بررسی کرده و به ایجاد حالت «شیفتگی» کمک می‌کنند، در نمایشگاه فناوری CES معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، یک گجت پوشیدنی جدید در نمایشگاه CES لاس وگاس معرفی شده است که بر خلاف گجت‌هایی که روی مچ دست بسته می‌شوند و قدم‌ها را می‌گیرند، روی صورت قرار می‌گیرند و عملکرد مغز را ردیابی می‌کنند.

به نقل از دیلیمیل، این دستگاه پوشیدنی که «میدلینک ایر» (MindLink Air) نام دارد، یک عینک است که ادعا می‌کند توجه کاربر را در طول روز بهینه می‌کند و زمان صرف شده در حالت شیفتگی را به ماشین می‌رساند.

تجربه اوج یا شیفتگی در روانشناسی به حالت ذهنی گفته می‌شود که در آن فرد به گونه‌ای روی یک کار متفاوت می‌شود که در حس پایبندی کامل به آن کار می‌شود و از انجام آن غوطهور می‌شود. این که زمانی به طور کامل در یک کار یا فعالیت غوطه‌ور می‌شود، احساس خلسه ایجاد می‌کند و به او اجازه می‌دهد کاملاً بر آن حالت یک لحظه آزمایش کند، اما این تجربه را درک می‌کند.

در حالی که میدلینک ایر برای افزایش توجه طراحی شده است، این شرکت معتقد است که فناوری رد چشم می‌تواند به تشخیص علائم اولیه بیماری مغزی نیز کمک کند.

مطالعه‌ای مشخص است که حرکات چشم ممکن است با زوال شناختی کُند شود و این شرکت معتقد است که عینک ۶۰۰ دلاری آنها را می‌توان این تغییرات ظریف را طی چند ماه استفاده تشخیص داد.

نیل سارکار(نیل سرکار)، مدیر عامل شرکت میدلینک ایر می‌گوید: هرچه زودتر می‌توان بیماری را تشخیص داد، احتمال اینکه پیشگیرانه باشد، واقعاً بیشتر می‌شود.

بخوان  گوگل بهترین افزونه های کروم در سال 2023 را با یک حذف فاحش نام می برد

سارکار که در طی ماه‌ها و سال‌ها استفاده می‌شود، این عینک می‌تواند در چشمان شما در طول زمان نشان دهد و هشدارهای اولیه را در مورد زوال عقل، تشنج یا سایر بیماری‌های مغزی ایجاد کند، تغییر کند.

به عنوان مثال، اگر در حین، ۱۵ میلیون بیشتر روی کلمات ذکر شود، این مطالعه می‌تواند یک علامت هشدار دهنده از زوال شناختی باشد. این کار با ترسیم و ردیابی چشمان با شش حسگر در حین استفاده از عینک انجام می‌شود و از آنجایی که این حسگرها در پشت لنزها قرار دارند، می‌توان از هر گونه لنزی از موارد نسخه‌های گرفته شده تا آفتابی استفاده کرد.

سارکار می‌گوید: چشم‌ها راهی عالی برای ردیابی مغز هستند، زیرا چشمان ما یک خط مستقیم با مغز ما دارند. به همین دلیل است که پس از آسیب دیدگی به سر، پزشک چشم‌های شما را می‌کند یا در صورت بیهوشی، مردمک‌های چشم‌ها را بررسی می‌کند.

سورکحار مظوید: حنر منهارسد منهتوانیدههههههههه مانه مبهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههش ndadaزh‌گیerی کnیd.

روشی که حسگر استفاده از نور مادون قرمز و نوری کوچک بود. وقتی عینک را به چشم می‌زنید، یک پرتو نور مادون قرمز در هر نقطه از چشمان شما می‌تابد. این نور از چشم شما منعکس می‌شود و توسط سازندگان قاب عینک دریافت می‌شود. این دستگاه ۳۰۰ میکرومتر ضخامت دارد و از انسان نازک‌تر است بنابراین می‌توان در فریم عینک جا ماند. یک مدل بعدی از چشم و تمام رفتارهای آن را ثبت می‌کنند که شامل بازگشایی مردم و انقضا آن، فاصله و سرعت حرکات پهلو به پهلو و طول فرکانس چشمک زدن است.

بخوان  فارغ التحصیل شدن دانشجوی ۹۸ ساله ایتالیایی!

مجموع این ویژگی‌ها مجموعه‌ای از داده‌ها را برای سارکار و همکارانش ارائه می‌دهند تا الگوها را استخراج کنند. به عنوان مثال، زمانی که زمان را صرف یک کار می‌کنید، مدت پلک زدن شما می‌تواند به عنوان نامحسوس باشد، اما قابل توجهی طولانی‌تر باشد. مشاهده چنین تغییرات کوچکی ممکن است، اما عینک آن را می‌دهد.

شاید این به شما کمک کند تا بفهمید چه مدت باید در یک زمان تمرکز کنید. یا شاید چه زمان‌هایی از روز زیرک‌تر هستند. در هر صورت، کار در حالت تحمل می‌تواند خطر فرسودگی شغلی را افزایش دهد.

اپلیکیشن همراه عینک به کاربران آموزش می‌دهد که چگونه تجربه را بهینه کنند و خطرات را به حداقل برسانند.

سارکار می‌گوید: اگر به چیزی نگاه می‌کنید که در فاصله نزدیکی از شما قرار دارد و متنی که می‌خوانید کوچک‌تر است، در طول هر ۲۰ دقیقه بهتر است ۲۰ به چیزی در دور نگاه کنید.

اکثر حرکات چشمی که اندازه‌گیری می‌کند ساده است، اما تفاوت‌هایی که تشخیص می‌دهند به قدری کوچک هستند که روشی با فناوری پایین برای انجام آن وجود ندارد.

یک ویژگی کمی پیچیده‌تر مربوط به حرکت پهلو به پهلو است. معمولاً هرچه بیشتر حرکت چشممان روی اطراف باشد، سریعتر است و اگر در حال خواندن متنی باشید و کلمه به کلمه پیش برویم، چشم‌ها آرام آرام حرکت کنند. و وقتی یک خط تمام شد و به سمت دیگر صفحه برگشتیم، آن کار را سریع‌تر انجام دادیم.

سارکار می‌گوید، اما اگر چشم‌ها در نگاه کردن یک مسافت طولانی به آرامی حرکت می‌کنند یا برای تماشای یک مسافت کوتاه به سرعت جابه‌جا می‌شوند، می‌توانند از عدم هوشیاری باشند.

بخوان  ارتباط ژنتیکی میگرن و سطح قند خون بین تایید شد

معمولاً برای ثبت این تغییر به ابزارهای آزمایشگاهی نیاز دارید، اما میدلینک ایر آن را هنگام رانندگی به سمت محل کار و هر زمان دیگری از روز ضبط می‌کند.

ثبت اطلاعات در تمام طول روز به میدلینک ایر کمک می‌کند تا یک خط پایه را برای شما تعیین کند، و مشخص کند که چه چیزی روزانه از شما «انتظار» می‌رود و وقتی چیزی متفاوت است، عینک آن را تشخیص می‌دهد.

انتهای پیام



منبع