ارتباط ژنتیکی میگرن و سطح قند خون بین تایید شد

ژنتیکی میان این دو نااخته باقی مانده بود تا اینکه چه ژنتیکی در دانشگاه فناوری کوئینزلند استرالیا وجود داشت، وجود انواع ژنتیکی و ژنتیکی را می توان از نظر ژنتیکی مشخص کرد که در برخی صفت ها مشترک هستند.

رفیق‌ الاسلام پژوهشگر دانشجوی مقطع دکتری در دانشگاه کوئینزلند می‌گوید: از ۹ ویژگی گلیسمی که بررسی شد، یک همبستگی ژنتیکی قابل‌توجه برای انسولین ناشتا (سطح انسولین خون) و هموگلوبین گلیکوزی با میگرن و سردرد پیدا کردند، در حالی که گلوکز دو ساعت فقط با میگرن. ارتباط ژنتیکی داشت.

عوامل خطر متعددی بین میگرن که یک ناتوان کننده ناتوان کننده یک ناتوان کننده است و ویژگی های مرتبط با گلوکز مانند مقاومت به انسولین، سطح انسولین بالا، سطح قند خون پایین و نوع 2 مشترک است.

این مطالعه برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان که از این بیماری رنج می‌برند و همچنین کسانی که با درمان این بیماری مرتبط هستند، خبری خوشایند است.

علائم با میگرن می‌توان حالت تهوع، است که شامل تهوع، نورهراسی (فوتوتوفوبیا به معنای اهمیت به نور) و شنوایی (هایپر اکوزیس به معنای اهمیت همراه با صدا) و درد آن به طور کلی با بالا رفتن فعالیت بدنی افزایش می‌یابد.

در بسیاری از مطالعات بر اساس علل و الگوهای این بیماری در جمعیت های مختلف، میگرن و صفات قند خون به طور همزمان مشاهده می شود. مشاهده رابطه بین این دو نشان می دهد که آنها تحت تأثیر ژنتیک، محیط یا ترکیبی از هر دو هستند.

بیش از یک سوم فرد مبتلا به سردردهای میگرنی، نشانه‌های پیش‌درآمدی آن را دریافت می‌کنند که نوعی اختلالات گذرای دیداری، حسی، زبانی یا حرکتی است که نشان می‌دهد سردرد میگرنی به زودی شروع خواهد شد.

بخوان  مقابله با مقابله‌های کشنده با یک اسپری پیشرفته

وی افزود: ما همچنین مناطق را یافتیم که عوامل خطر ژنتیکی مشترک بین میگرن و انسولین ناشتا، گلوکز ناشتا و هموگلوبین گلیکوزی و برای سردرد، مناطق مشترک با گلوکز، انسولین ناشتا، هموگلوبین گلیکوزی و سطح بالای انسولین ناشتا هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، می‌ن و ویژگی‌های مرتبط با گلوکز مانند انسولین ناشتا و نوع ۲ به طور خاص به عناوین عارضه‌های مشترک شناخته می‌شوند، اما اکنون می‌توان یک پیوند ژنتیکی را مشخص کرد که می‌تواند منطقه‌ای از درمان را برای این بیماری‌های ناتوان کننده ایجاد کند.

همپوشانی ژنتیکی یک گام مهم رو به جلو در درک چگونگی بروز میگرن و ویژگی های گلیسمی مرتبط با آن است و راه های هیجان انگیز را برای مداخلات پزشکی می کند.

پژوهشگران دانشگاه فناوری کوئینزلند استرالیا، ژن‌های مرتبط را کشف کرده‌اند که در بسیاری از بیماران مبتلا به میگرن و سردرد مشاهده می‌شود، همچنین با ویژگی‌های قند خونی(گلیسمی) می‌تواند باعث شود که مشکلات سلامتی به همراه داشته باشد.

یک بارقه امید برای بیماران به میگرن به وجود آمده است، زیرا یک کشف جدید نوید می‌دهد که راه‌های برای درمان این مشکل وجود دارد.

این یافته‌ها پس از آن به دست آمد که پژوهشگران، ژنوم هزاران بیمار مبتلا به میگرن را تجزیه و تحلیل کردند تا ببینند آیا می‌توان یک پیوند ژنتیکی را استخراج کرد. آنها تجزیه و تحلیل و تحلیل صفات متقابل را برای شناسایی مناطق ژنومی مشترک، جایگاه‌ها، ژن‌ها و مسیرها انجام دادند، سپس آنها را برای شناسایی روابط آزمایش کردند.

تخمین زده می شود که میگرن ۱۰ درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیش از آن بیشتر از زنان است.

بخوان  به مدل های یادگیری ماشینی نمی توان با اطمینان مطلق اعتماد کرد

دیل نیهولت، مرکز استاد ژنومیکس و سلامت شخصی دانشگاه کوئینزلند می‌گوید: در سال ۱۹۳۵، میگرن به عنوان یک «سردرد قند خونی» توصیف می‌شد. ویژگی های گلیسمی مانند مقاومت به انسولین، انسولین بیش از حد، سطح قند خون پایین و نوع 2 با میگرن سردرد مرتبط هستند.

انتهای پیام



منبع

اسلام می‌گوید: یافته‌های ما راه‌هایی برای توسعه استراتژی‌های درمانی جدید برای مدیریت ویژگی‌های قند خون در بیماران مبتلا به میگرن و سردرد، به ویژه افزایش سطح از انسولین ناشتا برای محافظت در برابر سردرد می‌کند.

این پژوهش در مجله Human Genetics منتشر شده است.

نیهولت می‌گوید: ما با شناسایی همبستگی‌های ژنتیکی و جایگاه‌ها و ژن‌های مشترک در تحلیل و تحلیل‌های، ارتباط با آنها را استنباط کرده‌ایم، بنابراین رابطه بین میگرن، سردرد و ویژگی‌های قند خون را ایجاد کرده و بهبود بخشیده‌ایم.

میگرن مشکلی است که ابتدا به سردرد می‌کند. از ویژگی‌های آن سردردهای ملایم یا شدید پی‌درپی است و غالباً با علائمی در دستگاه عصبی خودگردان همراه است. معمولاً این سردرد بر نیمی از سر می‌گذارد و ماهیتی ضربان‌دار دارد و از دو تا ۷۲ ساعت ادامه دارد.