ماهواره مصری با موشک چین به فضا رفت

انتهای پیام



منبع

موشک‌های CZ-2 و 4-CZ برای پرتاب ماهواره‌های سنجش از دور و رصد زمین به مدار پرتاب می‌شوند. ماهواره‌های چینی رصدی متعددی را برای اجراهای مختلف نظامی و غیرنظامی به ویژه در دهه گذشته پرتاب کرده است، اما حورس-1 یکی از معدود ماهواره‌های غیر چینی است که در سال‌های اخیر از چین پرتاب شده است. اگر گزارش‌های به دست آمده صحیح از منابع پیداست، یک ماهواره مصری است.

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا اسپیسفلایت، چین پس از انجام یک پیاده‌روی فضایی در ایستگاه فضایی تیانگونگ(Tiangong) دو ماهواره به فضای پرتاب کرد.

این ماهواره که توسط انجمن علم و فناوری چین(CAST) توسعه یافته است، یک ارتباط ماهواره‌ای بوده است که برای خدمت به منطقه بزرگ‌تر از آسیای شرقی و استرالیا طراحی شده است.

اطلاعات کمی در مورد ماهواره حورس-1 در دست است. شرکت آکادمی چینی فناوری وسایل نقلیه پرتابی به ساخت این فضاپیما کمک کرده است، اما احتمالا این ماهواره متعلق به چین نیست. گزارش گزارش ها، حورس-1 یک ماهواره مصری است.

تنها کمی پس از ۱۶ ساعت بعد، یک موشک Chang Zheng ۲C با موفقیت از سکوی پرتاب SLS-2 در مرکز پرتاب Jiuquan در صحرای گبی به فضای پرتاب شد. این پرتاب در ساعت ۱۲:۰۱ بعد از ظهر به وقت پکن در روز جمعه ۲۴ فوریه انجام شد و دومین پرواز سال برای این مدل از موشک رادیو زد. این موشک یک ماهواره سنجش از دور به نام حورس-۱(Horus-1) را به مدار قطبی خورشیدهمگام پرتاب کرد.

این پرواز، اولین پرواز سال برای خانواده‌ای موشک‌های CZ-3 بود که در آن ماهواره ارتباطی زمین ایستای ۲۶ Zhongxing به فضا رفت.

بخوان  ابداع بلندگوهای «نامرئی» برای خودروها

گزارش هاکی از ارسال یک ماهواره مصری توسط موشک چین و از خاک چین به فضا است.

این پرتاب‌ها تنها فعالیت‌های فضای چین در این ماه نبوده‌اند. در تاریخ نهم فوریه، دو فضای چینی یک پیاده‌روی فضایی در ایستگاه فضایی این کشور انجام داد و به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۳ سال شلوغ دیگری برای چین در پروازهای فضایی باشد.

فضاپیمای Zhongxing ۲۶ که در سطح بین‌المللی با نام ChinaSat ۲۶ شناخته می‌شود، به پرظرفیت‌ترین ماهواره ارتباطی چین با توان عملیاتی بیش از ۱۰۰ گیگابیت در ایستگاه تبدیل می‌شود. این که از 2.3 ماهواره یوان چین خرج کرده است، یک منطقه از شاخ آفریقا تا ژاپن، شبه جزیره کامچاتکا(Kamchatka) و شمال کوئینزلند در استرالیا را تحت پوشش قرار می دهد.

برنامه فضایی چین پس از گذشت بیش از یک ماه که به دلیل تعطیلات سال نو و جشنواره بهار چین بود که هیچ پرتابی نگرفته بود، پرتاب‌های خود را از سر گرفت. روز پنجشنبه، ۲۳ فوریه در ساعت ۱۹:۴۹ به وقت پکن، موشک چانگ ژنگ ۳B Y93 با موفقیت از سکوی پرتاب LC-2 در شیچانگ(Xichang) در جنوب غربی چین به پرواز درآمد.