فناوری تأثیرات بسیاری دارد 1 بیتی

اگر رای گیری در کشور ما به کمک این فناوری صورت بگیرد، به راحتی و بدون دخالت انسان می توان در کمتر از یک ساعت شمارش آرا داشت تا خیال همه از بروز تقلب راحت باشد. این ایده توسط میلیونها توسعهدهنده خلق خواهد شد و همه ما در خلق آن سهیم هستیم. ظهور محصولات نوآورانه عمدتا مبتنی بر بازار است و خلق ارزش، یک چالش پیش روی صنایع تکنولوژی­محور بوده و به همین علت تکنولوژی برای برخورداری مزیت رقابتی، ضروری شده­اند (باداوی، b2009). اما با ظهور هواپیماها، بیماریهای همه گیر مثل آنفولانزا و کرونا به همه جای جهان رسید. امروزه شاهد ظهور ربات هایی در بخش کشاورزی هستیم که شبیه به دوربینهای پرنده اند.

براساس این دستور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف شده است با همکاری مدیرعامل شرکت زیرساخت، پس از بررسی دقیق گزارشها مردمی، راهکارهای رفع سریع اشکالات ارتباطی را ارائه و گزارش اقدامات اجرایی را به مردم اطلاع رسانی کنند. ایلان ماسک میگوید درصورتیکه توییتر بتواند روش دقیق محاسبهی تعداد حسابهای واقعی را ارائه دهد، قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری با شرایط اولیه پیش خواهد رفت. حدود یک هفته از قطع سراسری اینترنت در ایران میگذرد و همچنان وضعیت مشخصی از سرانجام این موضوع و زمان دقیق وصل شدن اینترنت مشخص نیست. اما امروز ۱ آذر ماه سال ۹۸؛ همچنان شاهد قطعی اینترنت در اکثر کشور هستیم و به گزارش NetBlocks هنوز حدود ۸۵ درصد کشور در قطعی اینترنت به سر میبرند. به نظر می رسد روی صحبت مسئولان و اخبار منتشر شده نیز در مورد اینترنت همین نهاد هاست و همچنان تدابیر مشخصی برای اینترنت کاربران عادی اندیشیده نشده است. به طورکلی طی آزمایشهای انجام شده بر روی هوش مصنوعی، محققان دریافتند که با نمایش فیلمهایی از پدیدههای فیزیکی زمین به این برنامهی هوشمند، این سیستم متغیرهای فعلی را که فیزیکدانان از آنها برای توضیح چنین پدیدههایی استفاده میکنند، باز آفرینی نمیکند؛ بلکه به جای آنها از متغیرهای جدیدی برای توضیح آنچه به نمایش درآمده بود، استفاده میکند.

این پروژههای کلاهبرداری تفاوت چندانی با شیوههای سنتی کلاهبرداری ندارد و عموماً به دلیل آگاهی اندک از این فضا رخ میدهد.به اعتقاد کارشناسان فقدان یا کمبود آگاهی و دانش لازم از این فضا یکی از مهمترین دلایل گرفتاری در دام کلاهبرداریهای متاورسی است. ضمن شکلگیری و تحقق تدریجی جهان متاورس، برخی سوءاستفادهها، و بهطور خاص کلاهبرداریهای مالی، صورت میگیرد که مشکلاتی را برای کاربران این فضا ایجاد کرده است. با وجود تمام مزیتهای تکنولوژی هایپرلوپ که پتانسیل ایجاد یک انقلاب در صنعت لجستیک و حمل و نقل را دارد، انتقادات زیادی در مورد خطرات احتمالی استفاده از این سرویس از سوی کارشناسان به آن وارد شده است.

شبکهی جهانی وب مکان فوقالعادهای است؛ ولی آیا تا بهحال به این موضوع فکر کردهاید چه کسی اینترنت را اختراع کرده است؟ در برخی از استانها نظیر ایلام که اعتراضها نیز مسالمت آمیز بوده و اکنون امنیت و آرامش با زحمات نهادهای امنیتی برقرار است انتظار میرود محدودیتهایی برای دسترسی به اینترنت هر چه سریعتر برطرف شده و دسترسی برقرار شود. هوش مصنوعی میتواند اتوماسیون، سیستم عاملهای مکالمه، رباتها و ماشینهای هوشمند را با مقدار زیادی داده ترکیب کند و بسیاری از فناوریها را در خانه و محل کار از هوش امنیتی گرفته تا تجزیه و تحلیل سرمایهگذاری را بهبود بخشد.

ویلسون همچنین میگوید: “هوش مصنوعی بیشتر موجب ایجاد ثروت بیشتر خواهد شد تا نابودی بشر، اما این ثروت بخصوص در سالهای آغازین به طور عادلانه توزیع نخواهد شد. به گفته او، مثل کلاهبرداریهای کلاسیک، کلاهبرداری در متاورس هم به این شیوه است که یک کلاهبردار وانمود میکند در حال فروش چیزی با کاربران متاورس است؛ در اثر این مانور کلاهبردارانه افراد فریب خورده و پولی پرداخت میکنند اما در ازای آن چیزی دریافت نمیکنند.این حقوقدان محیط متاورس را مثل محیط واقعی میداند و در توصیف فضای آن میگوید: «در این محیط آواتارها زندگی میکنند و معاملاتی را انجام میدهند. ارزهای دیجیتال بازیگران اصلی اقتصاد متاورس هستند و سایر ارزهای رایج در جهان جایگاه چندانی در پلتفرم متاورس ندارند.شراره دهشیری درباره مناسبت متاورس چنین توضیح میدهد: «خرید یک کالای متاورسی به این صورت است که افراد باید یک NFT خریداری کنند، این NFT یک نوع مجوز بهرهبرداری به حساب میآید که در دسته مالکیت فکری تعریف میشود.»او این موضوع را با ذکر مثالی توضیح داده و میگوید: «برای مثال شما اگر عکس یک نفر را NFT کنید مالک فکری آن میشوید، اما کسی که کپیرایت آن عکس را داشته باشد میتواند شما را تعقیب کند.» این پژوهشگر حوزه حقوق سایبری در همین رابطه به مثال دیگری اشاره کرده که به برند هرمس مربوط میشود.در این پرونده شخصی این برند را NFT کرده بود و این NFT را 40 هزار دلار فروخته بود و هرمس از او شکایت کرد؛ چراکه مالکیت، طراحی صنعتی و کپیرایت آن برای هرمس بوده است.

بخوان  هوش مصنوعی یا Artificial Intelligence : معرفی انواع و اجزا 1 بیتی

هوش مصنوعی استفاده از کامپیوتر را برای انجام کارهایی که به طور سنتی نیاز به اطلاعات انسانی دارد، ممکن میکند. هوش مصنوعی میتواند در تشخیص بیماریها به پزشکان کمک کند و جان بسیاری از انسانها را نجات دهد. حقیقت جایی در این بین نهفته است. علاوه بر این اگر دولت ایران دسترسی کاربران به سرویسهای بینالمللی را به صورت کامل قطع کند، زیرساختهای ارتباطی در ایران که شامل ارتباط بین سازمانهای دولتی، بانکها و… تصور کنید که بتوان حین پرواز یک حشره، با فرمانی جهت پروازش را تغییر داد! عیسی زارعپور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پیامک یکی از کاربران که از کیفیت اینترنت شکایت کرده بود، مشکلات در شبکه زیرساخت را پذیرفت و وعده به بهبود کیفیت اینترنت داد. نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید اجازه داد تا کارشناسان در خصوص مسئله اینترنت و تاثیری که بر روی بخشهای مختلف اقتصادی کشور دارد تصمیم بگیرند و از اظهارنظرهای غیر کارشناسی در این زمینه پرهیز شود. وی در ادامه اظهار کرد: بهتر است از اظهارنظرهای غیر کارشناسی در این زمینه پرهیز شود. نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: باید اجازه دهیم کارشناسان این حوزه با توجه به نیاز کشور در این زمینه نظر دهند.

با این سرویس شما میتوانید اینترنتی با استاندارد جهانی در خانه خود داشته باشید. با این سرویس شما میتوانید اینترنتی با استاندارد جهانی در خانه و محل کار خود داشته باشید. تنظیمات را دریافت نمایید ، توجه کنید که رمزی برای نصب تنظیمات از شما خواهد خواست که 1234 می باشد. با این توضیحات شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا اصلا هوش مصنوعی اهمیت دارد و تمرکز بسیاری از افراد بر روی این سیستم است؟ هوش مصنوعی محدود، در اطراف ما وجود دارد و به راحتی موفق ترین تحقق هوش مصنوعی تا به امروز است. عدم قانونگذاری در جهان متاورس، مختص چند کشور خاص نیست، بلکه در هیچ یک از کشورها هنوز قانونی مختص متاورس وجود ندارد. این وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به این که متاورس هنوز چندان حقوقی نشده و حقوقیها هنوز این موارد را شناسایی نکردهاند، توضیح میدهد: «در خصوص این فضا هنوز تکثر قانونی داریم و هر قانون وابسته به کشور خاصی است.» او در این رابطه شرکت «متا» را مثال زده و میگوید:متا یک شرکت آمریکایی است و موظف به رعایت قوانین این کشور است. به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، براساس کسب اطلاع خبرنگار فارس، اینترنت به تدریج در کشور در حال اتصال است.

AGI مدتهاست که الهام بخش داستانهای علمی تخیلی دیستوپیایی بوده است، که در آن روباتهای فوقهوشمند بر بشریت غلبه میکنند، اما کارشناسان معتقدند که این چیزی نیست که به این زودیها نگران آن باشیم. اما این عمدتا به این دلیل است که هیچکس نمیداند چطور آن را بسازد. بایکر و پینچ در مورد دوچرخه که موضوع مطالعاتی آنها بود، به ساخت تایرهای هوا برای رفع لرزش دوچرخه اشاره کردند، اما آن را چندان بسط ندادند. دهشیری در این خصوص میگوید:در متاورس چیزی تحت عنوان مالکیت زمین از لحاظ حقوقی نداریم؛ در واقع، اصلاً چیزی وجود ندارد که بخریم، نهایتاً میشود مجوز استفاده از یک دارایی دیجیتال را خرید. خرید زمین، سرمایهگذاری روی آن و ایجاد فروشگاه نیز امکانهای دیگری هستند که در فضای فعلی متاورس وجود دارند.میلاد اصانلو، کارشناس حوزه فناوری، در خصوص تطبیقپذیری چنین توضیح میدهد:متاورس میخواهد فضاهای مختلف را باهم تطبیقپذیر کند؛ برای مثال، اگر یک آواتار در یک بازی دستاوردی کسب میکند، این دستاورد قابل انتقال و استفاده در یک بازی دیگر هم باشد. سپس پای مارشال مکلوهان به میان آمد و یک دهکدهی جهانی اطلاعات را که از طریق تکنولوژی قابل دسترسی است، پیشبینی کرد. جلال میرزایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ضرورت برقراری اینترنت بیان کرد: مسئله اینترنت موضوعی است که بر روی بخشهای مختلف کشور تاثیر گذار است و بهتر است اجازه دهیم تا کارشناسان اقتصادی ، تجار، بازرگانان ، صاحبان صنایع و بانکداران در این زمینه نظر دهند؛ چرا که قطع اینترنت تاثیری بر روی تمام این بخشها دارد.

بخوان  تراشه الکترونیکی جدید، هوش مصنوعی هوشمندتر و کم مصرفتری را ارائه میدهد 1 بیتی

براساس گزارشها، یکی از هدفهایی که در طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی دنبال میشود، مساله اینترنت طبقاتی سایت 1biti است. حقایق اتمی که یک شخص عادی می داند بسیار زیاد است. پاسخ این سؤال، برخلاف برخی اختراعات، ساده نیست؛ چرا که اعتبار این کار متعلق به شخص واحدی نیست. مفهوم کامل متاورس این است که درست مانند جهان واقعی، که فرد کار میکند و با حقوقش میتواند بلیت کنسرت بخرد، در دنیای متاورس هم تطبیقپذیری رخ دهد و یک آواتار بتواند از یک فضا به فضای دیگری برود و تجربههای مختلفی کسب کند.درحالحاضر تجربه حضور در جهان متاورس بدون استفاده از عینک واقعیت مجازی امکانپذیر نیست؛ اما آیا تا همیشه حضور ما در متاورس وابسته به این عینکها خواهد بود؟ در همین رابطه، شراره دهشیری، وکیل پایه یک و پژوهشگر حقوق بشر و حقوق سایبری، در گفتوگو با زومیت، ضمن تأیید این پروژههای کلاهبرداری در متاورس، این پروژهها را هم شبیه به سایر پروژههای کلاهبرداری خوانده و میگوید:کلاهبرداریهای متاورس همان کلاهبرداری به شیوه سنتی است که در هر فضایی ممکن است رخ دهد و حالا اگر در فضای متاورس، در فضای روابط و تعاملات بین آواتارها اتفاق بیفتد، میشود کلاهبرداری متاورس. در این محیط هم مثل زندگی واقعی دفتر ثبت وجود دارد و افراد معاملات خود را در آن ثبت میکنند؛ اما این ثبت در خارج از محیط متاورس ارزشی ندارد.»طبق گفته دهشیری، در صورت رخ دادن اتفاق کلاهبردارانه در این محیط، با قوانین مربوط به هر پلتفرم با آن برخورد میشود.

وی در ادامه تاکید کرد: انتظار میرود هر چه سریعتر در استانهایی که آرامش برقرار است نظیر ایلام دسترسی مردم به اینترنت برقرار شود. او داود ادعا کرد که فناوری کمپانی تسلا برای تمام شهروندان آمریکا یک تهدید به شمار میرود. باید دانش عام گستردهای داشته باشد تا بداند که در مورد چه چیزی بحث میشود، حداقل باید با واقعیتهایی که یک انسان مترجم متوسط میداند آشنا باشد. آیا تاکنون این سؤال برای شما پیش آمده که چه کسی اینترنت را اختراع کرده است؟ بسیاری از کاربران در شبکههای اجتماعی از کندی اینترنت گلایه کردهاند و این سؤال را مطرح کردهاند که چرا کسی در این زمینه پاسخگو نیست.وضعیت ناگوار اینترنت در هفتههای اخیر را حتی میتوان از سرویس رادار ابرآروان که اطلاعات خود را از دیتاسنترهای پر ترافیک کشور دریافت میکند و اطلاعات آنی از وضعیت ارتباطات اینترنت کشور نشان میدهد، نیز دید.

همانطور که اشاره شد این سیستم حمل و نقل بسیار گران است. رئیس جمهور بر اهمیت روایتگری و اقدامات تبیینی از سوی دستگاههای اجرایی تاکید کرد و گفت که اگر دستگاههای مجری، خود روایت درست و بهنگام از اقداماتشان را ارائه نکنند، دیگران این اقدامات را به شکلی روایت میکنند که نتایج اقدامات مهم دولت زیر سوال میرود و بعضا نقاط قوت در افکار عمومی نقطه ضعف جلوه داده می شود. انتظار میرود به تدریج که آرامش به کشور بازگشته است اینترنت نیز در دسترس مردم قرار گیرد. به گزارش زومیت، هفتههای اخیر شاید وضعیت اینترنت کشور در بدترین حالت خود از نظر سرعت و کیفیت بوده است.

برای نمونه روز جمعه دوم مهرماه همنطور که در عکس زیر میبینید، سرویسهای مختلف مانند ویکیپدیا، اینستاگرام، گوگل، آپارات، ورزش۳، دیجیکالا به عنوان پربازدیدترین وبسایتهای داخل کشور، وضعیت خوبی در اپراتورهای مختلف و شهرهای گوناگون نداشته است. طبق شنیدههای زومیت وضعیت زیرساخت کشور در حالحاضر در شرایط مناسبی قرار ندارد و مشکلات پهنای باندی باعث شده تا در چند هفته اخیر کاربران تجربه خوبی از استفاده سرویس اینترنت خود نداشته باشند.شما کاربران زومیت از چه سرویسی استفاده میکنید؟ اصانلو مسئله اتصال (connectivity) را اصلیترین مشکل معرفی میکند:ورود به فضای متاورس اینترنت خیلی خوبی میطلبد. تنها تفاوت متاورس این است که هنوز قانونگذاریای برای آن صورت نگرفته و همین مسئله ریسک درگیر شدن با پروژههای کلاهبرداری را برای سرمایهگذاران در این فضا افزایش میدهد.تنظیمگری و قانونگذاری در جهان نوظهور متاورس هنوز صورت نگرفته و اصانلو قانون در جهان متاورس را مبتنی بر اصل اطمینان عنوان میکند.

بخوان  با این نکات ساده، تکنولوژی خود را متحول کنید

با این حال، شاید سامسونگ نیز مانند دیگر شرکتهای تولیدکننده روبات، با مشکل فروش بالی در بازار مواجه شود. علاوهبراین، در متاورس فعلی فضای کنفرانس وجود دارد که افراد میتوانند با آواتارشان در آن شرکت کرده و با آواتار دیگری از کشوری دیگر تعامل کنند. حالا روسیه تحت کنترل پوتین هم شاهد اعتراضات گسترده مردمی به تقلب و تخلف انتخاباتی است؛ و نیروهایی که اعتراضات را برنامهریزی میکنند٬ از تکنولوژیها و سرویسهای آنلاین به بهترین نحو برای سازماندهی نیروها بهره میگیرند. آیا در هفتههای اخیر اینترنت شما اختلال داشته است.بهروزرسانی ۱۱ مهر ساعت ۱۱:۲۲ وزیر ارتباطات برای بررسی فوری کیفیت شبکه ارتباطی کشور به زیرساخت و رگولاتوری دستور داد.به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پی دریافت برخی گزارشهای مردمی از طریق سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و گلایه برخی کاربران فضای مجازی درباره کندی شبکه در ساعات پیک مصرف در برخی از نقاط کشور، عیسی زارعپور وزیر ارتباطات، برای پیگیری دقیق و رسیدگی سریع به موضوع دستور داد.

روش های غیرنقدی پرداخت، از جمله پرداخت موبایلی، در مراکز خرید جدیدتر و کوچکتر نیز در حال پرطرفدار شدن است». افزایش قیمت قطعات بهدلیل کمبود جهانی کابل فیبر نوری، مانع راهاندازی شبکهی ارتباطی 5G و توسعهی مراکز داده شده است. دنیای متاورس تطبیقپذیر با جهان ما است؛ یعنی از روی همین کاراکتری که در این جهان داریم، آواتاری ساخته میشود که در یک سرزمین جدید وجود خواهد داشت و تواناییهای ما را در جهان حاضر افزایش میدهد.البته جهان متاورس هنوز در مراحل ابتدایی و فاز اولیه قرار دارد، تا امروز برخی ویدیوگیمهای آنلاین ساخته شده که کاربر با آواتار خود در آنها بازی میکند. یا اگر آواتار فردی در یک بازی پولی به دست آورده، فرد بتواند با این پول در یک فروشگاه مجازی خرید کند و در حالت ماورایی آن، بتواند این پول را به زندگی واقعی و فیزیکی خود منتقل کند. ابتدا نیاز به فضای آزاد برای ایجاد یک نظام زندگی واقعی و برای یک شیوة زندگی گسترده، افزایش مییابد.

تا جایی که کمتر روزی است که خبری در حوزهی هوش مصنوعی در پزشکی منتشر نشود. 2. اگر اتصال Wi-Fi فعال داشته باشید، ممکن است این نماد گاهیاوقات نشان داده نشود. به گفته او، تا زمانی که نسل پنجم اینترنت گسترش پیدا نکند و مسئله connectivity بالا در یک مجتمع کوچک حل نشود نمیتوانیم انتظار همهگیری استفاده از فضای متاورس را داشته باشیم. این کارشناس در این خصوص میگوید:با توجه به این که در شبکه 4G تعداد کاربران و اکانتها در یک کیلومتر مربع بیشتر از ۱۰ هزار مورد است، اما در شبکه 5G این عدد میتواند به حدود یک میلیون کاربر میرسد، پیشرفت متاورس و حتی اینترنت اشیا (IOT) به گسترش نسل پنجم اینترنت بستگی دارد. نسل فعلی اینترنت برای همپوشانی بالا و ورود افراد خیلی زیاد به این فضا پاسخگو نیست. این موضوع راجع به ماینرهای ایرانی نیز صادق است و در مدت یک هفته گذشته؛ گزارش های زیادی از کاربران دریافت شده که به دلیل قطع اینترنت اتصال به استخرهای ماینینگ نیز مقدور نیست و همین موضوع باعث ایجاد نگرانی های زیادی در بین جامعه ماینرها شده است.