فناوری نانو نانوتکنولوژی چیست؟ و کاربردهای نانو تکنولوژِی بایو وان_ تخصصی ترین وب سایت بیوتکنولوژی , مهندسی ژنتیک و زیست شناسی نوین کشور | 1biti

نانو ربات ها برای کاهش خطر و بهبود کارایی نظامی ایده ای تحسین برانگیز هستند که جبران کاهش نیروی انسانی در مواقع ضروری را خواهد کرد. مطالعات نشان داده اند که این روش با موفقیت می تواند برای دستیابی به آلودگی های پراکنده شده در استخرهای زیرزمینی و با هزینه بسیار کمتر از روش هایی که برای تصفیه آب به بیرون از زمین نیاز دارند، استفاده شود. «اشکان ابوالحسنی» دانشجو مقطع دکتری واحد علوم و تحقیقات تهران در رشته مهندسی برق مخابرات، گرایش میدان و امواج است.

اهمیت ، اثرات و فواید نانو تکنولوژی

مي‌توان نيمه‌هادي‌هاي مورد استفاده در ديودهاي نوراني ( LED ها) را به مقدار زياد در ابعاد نانو توليد کرد. در ا مريکا ، تقريبا” ۲۰% کل برق توليدي، صرف روشنايي (چه لامپهاي التهابي معمولي و چه فلوئورسنت) مي‌شود. مطابق پيش‌بيني‌ها در ۱۰ تا ۱۵ سال آينده ، پيشرفتهايي از اين دست مي‌تواند مصرف جهاني را بيش از ۱۰% کاهش دهد که ۱۰۰ ميليارد دلار در سال صرفه‌جويي و ۲۰۰ ميليون تن کاهش انتشار کربن را به‌همراه خواهدداشت .

نانوتکنولوژي تغيير بنياني مسيري است که در آينده، موجب ساخت مواد و ابزارها خواهد شد. امکان سنتز بلوک‌هاي ساختماني نانو با اندازه و ترکيب به دقت کنترل‌شده و سپس چيدن آنها در ساختارهاي بزرگتر، که داراي خواص و کارکرد منحصربه‌فرد باشند، انقلابي در مواد و فرآيندهاي توليد آنها، ايجاد مي‌کند. خدمت فناوری نانو، خدمتی است که برای ارائه آن از علم نانو یا فناوری نانو استفاده می‌شود که می‌تواند شامل بخش‌های تحقیق و توسعه نیز باشد. برای درک تأثیر فناوری نانو بر مویینگی، دو تکه شیشه را فرض کنید که توسط یک گیره در کنار یکدیگر قرار داده شده‌اند.

بخوان  هوش مصنوعی شاید خطرناکتر از بمب هستهای باشد 1 بیتی

http://118amoozesh.ir

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با گرافن و خواص شگفت انگیز آن، نگاهی بر مقاله «گرافن — به زبان ساده» داشته باشید. چینش اتمی زنون و نوشتن عبارت IBMاز این دست تصاویر مشابه با شکل فوق در دنیای تکنولوژی زیاد است که بیشتر به منزله قدرت‌نمایی تکنولوژیکی شرکت‌های مجله خبری 1 بیتی بزرگ است. اما یکی از مهم‌ترین کاربردهای تکنولوژی نانو، توانایی کنترل یا تغییر در چینش اتمی و ساختار مولکولی مواد است که منجر به کاربردهای‌ فراوانی نظیر رشد لایه‌های اتمی بر روی دیگر سطوح (لایه نشانی)، کوچک شدن ابعاد ترانزیستورها، نانو دارو و … شده است.

  • نانو ربات‌ها می‌توانند کاربردهای بسیار موثری در علوم پزشکی داشته باشند.
  • یکی از زمینه‌های هیجان انگیز فناوری نانو، امکان ساخت ماشین‌های فوق‌العاده کوچک نظیر چرخ دنده‌، سوییچ‌، پمپ و یا موتور از اتم‌ها است.
  • از مزاياي استفاده از اين فنآوري ميتوان به افزايش کيفيت مصالح، صرفه جويي در مصرف انرژي و به تبع آن صرفه جويي اقتصادي اشاره كرد.
  • در مقطع کارشناسی ارشد نیز بیش از ۱۶۰۰۰ پروژه انجام شد و ۳۴۰۰ پروژه هم در حال انجام بود.
  • کریستال های اکسید زیرکونیوم غیر خورنده، مقاوم و بسیار سخت هستند و در برابر واکنش بدن، سازگاری دارند.
  • بنابراین ساختارهای نانو از تعداد محدودی اتم و مولکول تشکیل شده است.

در ابعاد خیلی خیلی کوچک نیروهای فیزیکی، رفتاری متفاوت از خود نشان می‌دهند. به عنوان نمونه، نیروی گرانش در ابعاد ماکرو برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد، این در حالی است که این نیرو در ابعاد نانو قابل صرف نظر کردن می‌باشد. البته شایان توجه می‌باشد که این پیشرفتها همچنان ادامه داشته و بخش های جدیدی در صنایع مختلف و به کمک نانو فناوری و تکنولوژی نانو شناسایی می‌گردد. دلیل این موضوعآزادی عمل اتمها و مولکولهای آنها در این مقیاس ذکر می گردد. درصورتیکه همین موضوع در خصوص ریز ذرات نانو مس کاملاً متفاوت می‌گردد. و شما می‌توانید شفافیت منحصر بفردی را در این ریز ذرات مشاهده نمایید.

بخوان  سید مصطفی فیض و تکنولوژی پروپیلن در ایران 1 بیتی

فناوری نانو مرطوب