۱۰ حقیقت جالب در مورد تکنولوژی و فناوری که نمیدانستید 1 بیتی

یک محقق بلژیکی به نام «لنرت واترز» موفق به توسعه ابزاری 25 دلاری شده که به وسیله آن میتوان ترمینال یا دیش اینترنت ماهوارهای استارلینک را هک کرد. امیر حق رنجبر مدیر عامل لندو در گفتگو با تجارتنیوز از تجارب و دستاوردهای این مجموعه در سالهای فعالیتش به عنوان یک شرکت فعال در زمینه لندتک میگوید. این مدل نرمافزاری برای تولید متن محسوب میشود که OpenAI GP-3 نمونهی بارز هوش مصنوعی توسعهدادهشده برپایهی آن است.ربات جدید هوش مصنوعی متا مثل همهی پروژههای مبتنیبر LLM درابتدا با استفاده از مجموعه دادههای گستردهای از متنها آموزش میبیند و از آنها برای تولید الگوهای تولید زبان بهره میبرد. در چنین روشی، هنگام جستوجوی کلمه «خودرو» در میان یک مجموعه سند، تنها اسنادی به عنوان خروجی ارائه میشوند که کلمه «خودرو» در آنها وجود داشته باشد و به عنوان مثال، از اسنادی که واژه «سمند» در آنها موجود است صرفنظر میکند. موتور استنتاج سیستم خبره برای حل مسائل پیچیده و ارائه توانایی تصمیمگیری مانند یک متخصص انسانی طراحی شده است و این کار را با استخراج اطلاعات و قوانین لازم از پایگاه دانش خود با استفاده از قواعد استدلال و استنتاج با توجه به پرسشهای کاربر انجام میدهد. به لطف دورههای مختلف آنلاین، امروز لازم نیست برای یادگیری این فناوری پیچیده و جالب به دانشگاه بروید.

2. این تکنولوژی با ایجاد یک محیط تعاملی در بسیاری از زمینه ها مانند آموزش، کار را سایت 1biti ساده می کند. با خرید این بسته ها، سرویس رومینگ مشترکان بصورت خودکار فعال می شود و همچنین جهت تسهیل، امکان خرید و هدیه از ایران از طریق خانواده و دوستان نیز فراهم خواهد بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، از سه سال قبل اپراتورهای تلفن همراه به مناسبت روز خبرنگار (۱۷ مرداد) بسته ۲۰۰ گیگ اینترنت رایگان را برای آنها فعال میکنند. او در جریان سخنرانی خود در روز چهارشنبه به نقاط ضعف ماهوارههای استارلینک اشاره کرد و نشان داد که چطور میتواند تنظیمات پایانههای ماهواره استارلینک را تغییر دهد تا به هدف خاص خود برسد. لنرت واترز، محقق امنیتی در «KU Leuven» به کمک این ابزار پایانههای اینترنتی استارلینک را مختل کرده است.

الگوریتمهای جستجوی CSP از ساختار حالتها به خوبی بهره میبرند و به جای استفاده از روشهای اکتشافی (ابتکاری) خاص مسئله، روشهای همهمنظوره را برای رسیدن به جواب مسائل پیچیده به کار میگیرند. اتومبیلهای خودران در این دسته قرار میگیرند. ربات دایناسوری TRX٠٣ که در نمایشگاه Kazuya Kanemaru ژاپن در کنار دیگر رباتها راهپیمایی کرد. ادعایی از طرف برخی شرکتهای اینترنتی مطرح میشود مبنی بر اینکه وقتی آنها از زیرساخت یک STM۱ خریداری میکنند اگر از بخشی از این فضا استفاده نکنند زیرساخت بدون اطلاع این فضای خالی را با یک شرکت دیگر به اشتراک میگذارد. فناوری جدید نرمافزار اصلی مورد نیاز برای هدایت هوش مصنوعی و سختافزار ضبط تصویر را در یک تراشه الکترونیکی ترکیب کرده است. نقش تکنولوژی پیشرفته تولید در توسعه بهره وری در صنایع کوچک و متوسط با میانجی گری مدیریت کیفیت جامع و فناوری اطلاعات. ماهوارهها نیز تبادل اطلاعات را با NOC در روی زمین انجام میدهند. درتولید ماست ازشیر، یک میکرو ارگانیسم این فرآیند را انجام می دهد. زخم بستر می تواند کشنده باشد. برای مثال یک شطرنج باز ماهر، از قرار دادن یک مهره در یک وضعیت خاص پرهیز می کند زیرا احساس می کند که این کار خطرناک است و یا یک کارشناس و منتقد هنری با نگاه کردن به یک مجسمه و یا یک نقاشی تشخیص می دهد که آن جعلی و تقلبی است.

مشکلی که باعث شده شما نتوانید از یک سرویس خوب اینترنت برخوردار شوید. این بحث در یک طرح امریکایی خوب مطرح شد، از تمام زوایای قابل تصور و با افشای کامل اسامی و با دقتی بی سابقه، پرسش مربوط به فضاهای زندة در خود متمرکز را مطرح کرد. ما هم گفتیم بسیار خوب و برای اینکه به شما اطمینان بدهیم این اتفاق نمیافتد به شما مانیتورینگ میدهیم. برای خیلی از افراد، سرعت سرچکردن بسیار مهم است و میخواهند در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواهشان برسند. بهطوری که دیگر مجبور نباشیم زمان ارزشمند خود را صرف انجام کارهای روتین کنیم؛ بلکه در سایهی ماشینهایی که بیشتر حجم کارهای ما را بهصورت خودکار انجام میدهند، بتوانیم به امورات موردعلاقه خود بپردازیم و از استرس و دغدغه انجام کارها رها شویم. بر اساس گزارشات، این سیستم حتی میتواند ارتباطات رادیویی به زبان ساده را از خلبانان دیگر یا فرودگاه ها درک کند و با سیستم گفتار مصنوعی خودش به آن ها پاسخ دهد. در سال ۱۹۶۸، پژوهشگری به نام Winograd برنامهای به نام SHRDLU را توسعه داد که میتوانست درک اولیهای از زبان داشته باشد و در سال ۱۹۷۰ نخستین ربات انساننما به نام WABOT-1 در دانشگاه Waseda در کشور ژاپن ساخته شد.

بخوان  معرفی و دانلود PDF کتاب مروری بر تکنولوژی پزشکی هسته‌ای آن ام استیوز کتابراه | 1biti

همانطور که تکنولوژی وی آر (VR) امروز جای پای خودش را در زندگی ما محکم کرده است، توانسته ردپای پررنگی در دنیای متاورس هم داشته باشد. کم کم وبسایتهای پربازدید خبری جای روزنامهها را گرفتند، ایمیل جای ارسال نامه پستی را گرفت و فرومها، شبکههای اجتماعی و پیامرسانها محل زندگی مردم در فضای آنلاین شدند. آنچه که همه ی آنها انجام می دهند کم کردن پیچیدگی کارهاست، و مجوز یافتن راه حل برای حل مسائل جدید نیست. این ماده طبیعی به سلول های بدن کمک می کند که با هم رشد کنند. این نرم افزار همه جایگشت های بالقوه را برای یک راه حل عملی بررسی می کند و جایگزین های طراحی را تولید می کند. برنامه های تلفن های هوشمند می توانند از GPS یا بلوتوث برای ایجاد گزارش افرادی که به تازگی با یکدیگر ملاقات کرده اند، استفاده کنند.

پهنای باند اضافه کردن به این معنا نیست که مشکل کاربر نهایی برای بحث کیفی حل شود. این سیاست افزایش پهنای باند که از دولت گذشته تا امروز هم دنبال میشده تاثیری روی کیفیت اینترنت نداشته مشکل از کجاست؟ رتبه این شهر نسبت به سال گذشته دو پله سقوط کرده است. یکی از بزرگترین واحدهای نمایندگی این شرکت در شهر شنژن چین واقع شده است که بزرگترین صادرکننده محصولات فاکسکان است. در نتیجه هوش مصنوعی در شهر هوشمند می تواند به بهبود کارکرد پارکینگ هوشمند منجر شود. انقلاب اینترنتی ، جمع آوری و توزیع داده ها را برای تغذیه الگوریتم یادگیری ماشین در دسترس قرار می دهد. در یادگیری نظارت نشده، به جای اینکه الگوریتم به بازخورد حاصل از خروجیهای مطلوب دادههای ورودی واکنش نشان دهد، سعی میکند تا شباهتهای موجود میان دادههای ورودی را شناسایی کند. اما گویا هنوز شرکت ارتباطات زیرساخت این سیستم مانیتورینگ را ندارد و شرکتها نسبت به نبود چنین سیستمی برای نظارت ظرفیت خریداری شده خود انتقاداتی را مطرح میکنند. این بحث شما را اخیرا هم شرکتها با ما مطرح کردهاند.

در ادامه به برخی از این ویژگیها اشاره میکنیم؛ اما مسلما نمیتوانیم همه آنها را عنوان کنیم. با خرید این بستهها، حتی با تغییر کشور هم میتوانید مجدد به اپراتورهای طرف قرارداد اینترنت همراه اول وصل شوید و به ادامه استفاده از بسته بپردازید. پس از پایان مهلت ثبت نام بسته ها برای تمامی ثبت نام کنندگان فعال خواهد شد. همراه اول در حال حاضر سه بسته اینترنت رومینگ دور دنیا تعریف و طراحی کرده که در 44 کشور و 62 اپراتور بینالمللی قابل استفاده است. بر این اساس تمامی مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول که قصد عزیمت به کشورهای منطقه از جمله عراق، ترکیه، امارات یا کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی را دارند، می توانند پیش از سفر خود یکی از بستههای مقرون به صرفه اینترنت رومینگ دور دنیای همراه اول در مقایسه با اپراتورهای خارجی را به روشهای مختلف خریداری و فعال کنند. این مطلب مقدمه ای برای شروع مباحث تخصصی آینده خواهد بود و ما را یاری می کند که به شکل مفیدتری موضوعات تخصصی در این زمینه را برای خواننده بازگو کنیم.

داشتن زبانی که به ما امکان میدهد سریع تکرار کنیم به این معنی است که میتوانیم راه حل خود را سریعتر بهبود دهیم، با توجه به این مسائل است که افراد زیادی از پایتون استفاده میکنند که همین مسئله سبب میشود تعداد زیادی کتابخانه برای پایتون وجود داشته باشد. برگهها یک راه راحت برای بازکردن چندین صفحه وب بهطور همزمان هستند. شیشه عقب کوچک در کنار شیب ملایم ستون C، اسپویلر اکتیو، دیفیوزر دو رنگ اسپرت و چراغهای خطر یک تکه، همه و همه به ما نشان میدهند که اصلا با یک شاسی بلند کوپهی معمولی طرف نیستیم. این کتابخانه در کنار کارایی آسان خود، بازدهی بالایی نیز دارد. بومرنگ یکی از قدیمیترین اختراعات پروازی بشر است که توسط بومیان استرالیایی در بیش از ۱۰٫۰۰۰ سال پیش مورد استفاده قرار گرفته و قدیمیترین نوع آن بیش از ۲۳٫۰۰۰ سال قدمت دارد. در این فهرست ۵۰ نفری تنها دو نفر درآمدی کمتر از یک میلیون دلار در سال دارند و دوازده نفر سالانه بیش از ۲۰ میلیون دلار درآمد دارند. میتوانید همزمان بیش از 50 برگه باز داشته باشید که بهراحتی میتوانید وبسایتهایی را که دوست دارید پیگیری کنید. این ادعا را قبول دارید؟ اینکه ضریب اشتراک را تقسیم کنیم نه ما و نه رگولاتوری، قبول نداریم.

بخوان  آموزش آنلاین تعمیرات پکیج صفر تا صد + مدرک فنی | emrooznegar

هنگام استفاده از هوش مصنوعی حافظه محدود در یادگیری ماشینی، شش مرحله باید دنبال شود: ۱- داده های آموزشی باید ایجاد شود، ۲- مدل یادگیری ماشین باید ایجاد شود، ۳- مدل باید قادر به پیش بینی باشد، ۴- مدل باید قادر به دریافت بازخورد انسانی یا محیطی باشد، ۵- آن بازخورد باید به عنوان داده ذخیره شود، و ۶- این مراحل باید به عنوان یک چرخه تکرار شوند. اسپیس ایکس در مجموع 3009 ماهواره را به مدار پایینی زمین پرتاب کرده و یک ابَرصورت فلکی طراحی کرده تا اینترنت را برای تمام نقاط زمین قابل دسترس کند. یکی از ویژگیهای قابل توجه برنامه اینترنت سامسونگ، قسمت امنیت و حریم خصوصی عالی و کاربردی آن است. اینترنت سامسونگ به شما کمک میکند از امنیت و حریم خصوصی خود در هنگام جستجو در فضای وب محافظت کنید. برنامه اینترنت سامسونگ که ثابت شده بهترین مرورگر در دستگاههای گلکسی و سایر دستگاههای اندرویدی است، از طیف وسیعی از ویژگیها و گزینههای امنیتی بهره میبرد. هوش مصنوعی یک علم میانرشتهای با رویکردهای متعدد است، اما پیشرفتها در یادگیری ماشین و یادگیری عمیق (deep learning)، تقریباً در هر بخش از صنعت فناوری یک تغییر نمونه ایجاد میکند.

در سال ۹۷ بیشتر درگیر توسعه محصول و ساخت پلتفرم و فعالیتهای زیرساختی بودیم و اگر برگردیم به آن سالها، دشواریهای زیادی را به واسطه­ی افزایش ناگهانی نرخ دلار و ناپایداریهای شدید حاصل از آن پشت سر گذاشتیم. در حین آموزش و ساخت سیستمهای خودروهای خودران، یکی از روشها تشخیص خطهای عبوری جادهها و خیابانها است تا در خط دیگری قرار نگیرد و در امتداد آنها حرکت کند. ویژگیهای دیگری مثل ساخت فولدر هم در این قسمت وجود دارد؛ کشف آنها با خودتان! هوش مصنوعی ضعیف، موفقیتآمیزترین تحقق ساخت هوش مصنوعی تا به امروز است، چنانکه در همهجا نمونههایی از آن قابل مشاهده است. برای ساخت برنامه هوش مصنوعی جدید، پژوهشگران مطالعات جامعی در ارتباط با علوم اعصاب انجام دادند. این کار با اختراع رایانه دیجیتال قابل برنامه ریزی در دهه 1940 به اوج خود رسید، ماشینی مبتنی بر ذات انتزاعی استدلال ریاضی، این دستگاه و ایده های موجود در آن ، تعداد انگشت شماری از دانشمندان را بر آن داشت تا بحث جدی درباره امکان ساخت مغز الکترونیکی را آغاز کنند. حتماً همه شما نام شرکت اپل را شنیدهاید؛ شرکتی که با ساخت گوشیهای آیفون تحولی در دنیای تلفنهای همراه ایجاد کرد و این ابزارها را از یک وسیله ارتباطی صرف به یک ابزار هوشمند و همه کاره تبدیل نمود.

ما باید یادگیری ماشینی را به عنوان یک برنامه کاربردی فعلی هوش مصنوعی که بر توسعه برنامه های کامپیوتری متمرکز است که می توانند به داده ها دسترسی داشته باشند و بدون کمک یا مداخله انسانی از آنها بیاموزند، درک کنیم. بر اساس این گزارش، مرجع تعیین خبرنگاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداو سیما (در خصوص خبرنگاران آن سازمان) می باشد و آخرین لیست خبرنگاران از وزارت ارشاد دریافت شده، لیکن هنوز لیست خبرنگاران سازمان صداوسیما دریافت نشده است. طی هماهنگی با وزارت ارتباطات، خبرنگاران عضو سامانه جامع رسانههای کشور به این وزارتخانه معرفی خواهند شد. در عوض، در اشکال مختلفی از راهحلهای بسیار کوچک برای چالشها ظاهر شد که به موجودات زنده اجازه بقا و چالشهای آینده را میداد. دستور آقای وزیر تاثیر بسیار فوقالعادهای داشت. این نماینده مجلس همچنین فعال شدن گزینه جست و جوی ایمن برای کاربران ایرانی در موتورهای جستجو را سلب حقوق مردم دانسته و گفت: «اینترنت کودک یکی از برنامههایی است که وزیر ارتباطات به مجلس اعلام کرد.

بخوان  متخصص تکنولوژی پزشکی هسته ای در بابل ، بهترین دکتر تکنولوژی پزشکی هسته ای بابل پذیرش24 | 1biti

6. یک زمینه ی تخصصی که بدنبال توضیح و شبیه سازی رفتار هوشمندانه بوسیله فرایند های کامپیوتری است. من اتفاقا در آن زمان که اولین قسمت آرپانت در دانشگاه اوکلا نصب شد، بهعنوان یک دانشجوی فارغالتحصیل در اوکلا مشغول کار شدم. ما مانیتورینگمان دیر آماده شد، منتها با تمام شرکتها توافق کردیم که مانیتورینگ را در اختیارشان بگذاریم. درمجموع این هفت جلسه یک همدلی و توافق کلی بین بازیگران این حوزه ایجاد شد تا همگی جدای از اینکه بگوییم مقصر کیفیت پایین اینترنت چه کسی است تلاش کنیم که کیفیت سرویس اینترنت در کشور را افزایش دهیم. مدیریت زیرساخت در بحث ترافیک اینترنتی کشور به چه صورتی است؟ قبول کردن این شرط چه تاثیری روی کیفیت سرویس اینترنت خواهد گذاشت؟ قبول کردن این شرط برای شرکتها هزینه دارد؛ چون میخواهند ۱۰ درصد از پهنای باندش را خالی بگذارد. تجهیزات این کار نیز به صورت کامل فراهم شده و ما فکر میکنیم که حداکثر ظرف سه هفته (۲۰ روزآینده) ما این سیستم مانیتورینگ را در اختیارشان قرار میدهیم. او در بهار ۱۹۷۳ زمانی که من در دانشگاه استانفورد بودم، از من دعوت کرد که با او روی این پروژه کار کنیم.

امروزه برای بسیاری از ساکنان کره زمین حتی تصور یک روز زندگی بدون اینترنت هم ممکن نیست اما آیا تا به حال به این فکر کردهاید که این فناوری نوین اولین بار توسط چه کسی ارائه شده است؟ حال اگر این ابر هوش تشخیص دهد که تنها راه حل پاکسازی محیط زیست حذف بشر است، آن وقت چه باید کرد؟ شاید بهزعم بسیاری ابزارهایی که نام بردیم چندان هم «ضعیف» نباشند، اما دلیل «ضعیف» نامیدن این ابزارها این است که راه بسیاری دارند تا از هوشی شبیه به هوش انسانی برخوردار شوند. هرچند، سیستم رای های کاغذی با مشکلاتی مثل هزینه، زمان و امانت داری مواجه است.

در جلسهای مطرح کردیم. ما برای پیگیری امور جاری خبرنگاران و مواردی که قانون به ما اجازه میدهد قید خاصی نداریم اما در مواردی چون اینترنت خبرنگاری، معرفی به صندوق هنر و مواردی که زین پس رخ خواهد داد صرفاً به اعضای سامانه جامع خدمات میدهیم و برای عضویت خبرنگاران در سامانه، نامه تأیید مدیرمسئول به عنوان گواهی اشتغال به کار توسط خبرنگاران بارگذاری میشود و به صورت دورهای پالایش میشود. وی از سال ۲۰۱۰ تاکنون، بهعنوان نماینده کمیسیون پهنای باند برای توسعه دیجیتال و یکی از اعضای سازمان ملل متحد برای کمک به گسترش هرچه بیشتر تکنولوژی اینترنت مشغول به فعالیت است.

در این میان نکته غم انگیز این است که با وجود اهمیت این اختراع بزرگ، اگر امروز نام رابرت برمر را به عنوان یکی از پدران اینترنت جستوجو کنید حداقل در زبان فارسی اطلاعات چندان زیادی از او منتشر نشده و شاید بیشترین خبری که از او روی اینترنت وجود دارد مربوط به درگذشت او باشد. بر این اساس، آگاهی از برخی اصطلاحات، اطلاعات و مسیرهای رشدصنعت و توسعه در جهان، ظرفیتهای انعطاف پذیری حرفهای و ابقا در مقامهای مهم را تسهیل میکند. همراه اول در ادامه اجرای طرحهای تسهیل رومینگ مشترکین، این بار از پیشنهادهای ویژه و مقرون به صرفه خود با نام «بستههای اینترنت رومینگ دور دنیا» برای مشترکانی که قصد سفر سیاحتی و زیارتی دارند، رونمایی کرد. شوماخر در ادامه این بخش به مباحثی مانند سوسیالیسم، ملی کردن بنگاهها، مالکیت اشتراکی، مالکیت خصوصی مسائل حول آن میپردازد. اما به گفته شرکتهای خصوصی این موافقتنامه سطح خدمات اجرا نمیشود؟ این موافقتنامه سطح خدمات یا همان SLA براساس مصوبه ۱۷۷ سازمان تنظیم مقررات است. در حال حاضر در حدود 700 هزار نفر برای تنظیم ریتم قلبی خود از ضربان ساز ها استفاده می کنند. اینکه چند درصد از مشکل مربوط به ما بوده است را ما متوجه نمیشویم، این را باید سازمان تنظیم به شما اعلام کند.