فناوری که شبیه به هیچ چیز دیگری در صنعت هوافضا نیست

با اولین دورونی به نظر می‌رسد حمل و نقل شخصی نزدیک‌تر از همیشه باشد. در حالی که این شرکت در حال اصلاح و تکمیل هواپیمای پیشگام خود است و برای عرضه آن به بازار آماده می‌شود، صنعت «خودروهای پرنده» وارد عصر می‌شود و شیوه سفر ما را متحول می‌کند و امکاناتی را در حد و حد و حصری آسمان در بر خواهد داشت. گرفت.

مردینگر با انتشار این تصاویر، هیجان خود را به اشتراک گذاشت و گفت: احساس شناور شدن بر روی بالشتکی از هوا، تجربه سطحی از رهایی و هیجانی بی‌نظیر بود.

پیش‌بینی می‌شود هواپیمای دورونی با یک بار شارژ، قابل توجه تا ۱۰۰ کیلومتر و سرعت ثابتی معادل ۱۶۰ کیلومتر در ساعت داشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت Doroni Aerospace اولین آزمایش پرواز خلبانی هواپیمای عمودپرواز الکتریکی(eVTOL) شخصی خود را به انجام رساند. این شرکت که به دلیل طراحی شیک و اسپرت خود شناخته شده است، این نقطه عطف بزرگ را به زودی اعلام کرد و لحظه ای را برای بازار در حال ظهور عمودپروازهای شخصی رقم زد.

طراحی شیک و آینده‌نگرانه یک عمودپرواز برقی شخصی موسوم به دورونی(Doroni) که با فناوری پیشرفته طراحی شده است، قرار است در حمل و نقل و انتقال تحول شخصی ایجاد کند.

وی افزود: این تازه شروع کار برای ماست و من نمی‌توانم جلوی انتظارم را برای تحویل این وسایل نقلیه باورنکردنی به جهان بگیرم. این فناوری که ما توسعه داده‌ایم واقعاً شبیه به هیچ چیز دیگری در صنعت هوافضا نیست و می‌توان به روش‌هایی که قبلاً می‌توانیم رویای آنها را داشته باشند، تحولی در حمل و نقل شخصی ایجاد کنند.

بخوان  نقش حیاتی ژنهای رنگ چشم در حفظ سلامتی شبکیه

نوآوری در صنعت خودروهای پرنده

علاوه بر این، شرکت دیگری به نام Air نیز در حال توسعه یک پرنده عمودپرواز برقی با قابلیت حمل دو سرنشین به نام Air One است که قصد دارد پروازهای آزمایشی آن را در سال جاری آغاز کند.

در حالی که هم زمان بر روی توسعه خودروهای پرنده (وسایل نقلیه‌هایی که هم می‌توانند با آن‌ها رانندگی کنند) هستند که می‌توانند در مسیر جاده‌ها و در آسمان حرکت‌کننده باشند، این شرکت متفاوت را در پیش گرفته است.

اکنون دورون مردینگر(Doron Merdinger) موسس و مدیر عامل این شرکت گامی تاریخی برداشته شده و اولین کسی است که این هواپیما را خلبانی می کند.

این شرکت در چند ماه گذشته با پشتکار روی ساخت یک نسخه نمایشی از فناوری تمام‌عیار خود کار کرده و بیش از ۵۰ پرواز بدون سرنشین را برای تنظیم دقیق ساخت آن انجام داده است.

فناوری که شبیه به هیچ چیز دیگری در صنعت هوافضا نیست

این پرواز آزمایشی مهم داخل ساختمان این شرکت به مساحت 13 هزار متر مربع در فلوریدا انجام شد.

در طول این آزمایش، مردینگر به طرز ماهرانه‌ای از زمین بلند شد، روی هوا معلق شد و مانورهایی جزئی را با نهایت دقت قبل از فرود انجام داد.

با وجود اینکه دورونی اولین شرکتی است که به پرواز با هواپیمای عمودپرواز برقی با قابلیت حمل دو سرنشین دست یافته است، اما آنها در تلاش برای حمل و نقل شخصی با وسایل نقلیه عمودپرواز برقی به بازار تنها هستند.

انتهای پیام



منبع

به عنوان مثال شرکت Ryse مستقر در اوهایو، هواپیمای تک سرنشین خود موسوم به Recon را به طور آزمایشی انجام داده است.

بخوان  تجهیز یک جت جنگنده چینی به یک پهپاد

مردینگر همچنین فاش کرد که این نسخه در واقع شبیه به محصول نهایی با همین نتیجه است و در حال حاضر در حال حاضر در برخی از تغییرات مهم برای افزایش و کارایی این محصول است.

این شرکت در حال حاضر ساخت نمونه اولیه دوم را آغاز کرد که انتظار می رود تا ماه اوت تکمیل شود.

شرکت Opener مستقر در کالیفرنیا نیز در حال انجام آزمایشات پروازی برای هواپیمای عمودپرواز برقی تک سرنشین خود به نام BlackFly است.

ایده آن ساخت یک هواپیمای عمودپرواز برقی است که شبیه به یک خودروی اسپرت آینده‌نگرانه با هشت موتور الکتریکی و پروانه‌های نصب شده روی بال‌ها به همراه جفت پروانه کوچک در پشت بدنه است.

انتظار می‌رود این پرنده به مشتریان در سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

گفتنی است که این شرکت گواهینامه اداره هوانوردی فدرال آمریکا(FAA) در بخش هواپیماهای اسپرت سبک است، به این معنی که صاحبان آینده این پرنده، برای پرواز با آن نیازی به مجوز خلبانی نخواهند داشت.

اما برای اطمینان از پروازی ایمن و آرام برای این پرنده، شرکت سازنده قصد دارد یک برنامه آموزشی شامل ۱۵ ساعت آموزش و پنج ساعت پرواز آزمایشی ارائه دهد.