قدرت یک موتورسیکلت در اولین دوچرخه برفی برقی

شرکت MoonBikes در سال ۲۰۱۸ توسط نیکلاس مورون، مهندس سابق هوانوردی تاسیس شد. این کارآفرین جوان با الهام از عشق خود به کوه‌ها و علاقه‌مندی به فناوری و پایداری، معتقد بود که نیاز واقعی به چیزی متفاوت در حمل و نقل کوهستانی وجود دارد، بنابراین اولین دوچرخه برف نورد جهان متولد شد.

انتهای پیام



منبع

با این، MoonBike یک مزیت مشخص دارد که تقریباً یک سوم اسنومبیل‌ها است و کمتر، اما قوی هستند. شرکت سازنده، آن را با عنوان قدرت یک موتورسیکلت اما در یک تبلیغ دوچرخه برقی می‌کند.

در حالی که MoonBike برای مشتریان در مناطق برف‌گیر مصرف می‌شود، آب و هوای بیابانی وگاس (محل برگزاری نمایشگاه CES‌ نیست) مناسب برای تجربه سواری گرفتن از این وسیله نقلیه نیست.

به گزارش ایسنا، اولین دوچرخه برف نورد الکتریکی جهان موسوم به MoonBike برای دومین سال متوالی در نمایشگاه CES در لاس وگاس حضور خواهد داشت.

شرکت فرانسوی MoonBikes محصول جدید خود را در سال 2021 در ایالات متحده آمریکا عرضه می کند و هنوز هم در نوع خود باقی مانده است.

بنابراین سازنده، چیزی را برای این پروژه توسعه داده است تا بازدیدکنندگان شرکت فقط باید MoonBike را مشاهده کنند و همچنین سوار شدن بر آن را تجربه کنند. این شرکت یک تجربه مجازی را در نظر گرفته است.

این شرکت در ۲۰ کشور از ایالات متحده آمریکا و کانادا فعالیت دارد و قیمت دوچرخه‌های برف نورد را از ۸۹۰۰ دلار شروع می‌کند که می‌توانید آن را به صورت آنلاین سفارش دهید.

برخی از مزیت های دیگر MoonBike شامل انتشار صفر، کاملا بیصدا، شارژ آسان، حمل آسان و ذخیره سازی انرژی است. در حالی که شرکت سازنده می‌گوید سواری با آن بسیار سرگرم‌کننده است.

بخوان  عکس ماهواره هندی از قره‌ها و اقیانوس‌های زمین

وی در سال ۲۰۲۰ با همکاری شرکای تجاری خود، ۶۵۰ هزار دلار سرمایه اولیه جمع آوری کرد و با شرکت های میشلن و بوش همکاری کرد تا دو مجموعه اول MoonBike را در فرانسه بسازد.

MoonBike نام جدیدترین وسیله نقلیه مخصوص جابجایی در برف است که قدرت یک موتورسیکلت نیرومند را در وسیله‌ای به اندازه یک موتور در اختیار می‌دهد.

دوچرخه برف نورد MoonBike تقریباً از میانه به بالا شبیه دوچرخه‌های دیگر و دارای صندلی، فرمان و دسته‌های ترمز است، اما نیمه پایینی است که آن را از بقیه دوچرخه‌ها متمایز می‌کند. MoonBike به جای چرخ جلو دارای یک تخته اسکی و به جای چرخ عقب یک نوار حرکتی شبیه به تانک است.

فقط MoonBike تنها وسیله نقلیه‌ای نیست که به طور خاص برای مسیرهای برفی طراحی شده است. ماشین‌های برفی یا اسنومبیل‌ها (snowmobiles) اولین وسایل نقلیه‌ای هستند که به این منظور ساخته شدند.

این شرکت در نمایشگاه امسال به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا لذت، سرگرمی و سواری گرفتن از MoonBike را بدون پوشیدن کاپشن و ماسک اسکی تجربه کنند.