قره ای از آدمیزاد به دور اما تحت تاثیر انسانها


ایسنا/خراسان رضوی یخی قطب جنوب، قفسه‌های یخی و یخ‌های دریا همگی با سرعتی فزاینده در حال کاهش هستند و این موارد می‌توانند سیستم آب و هوای سیاره ما را با مشکل کند به شناسایی شناسایی فناوری برتر و رفتار انسان برای محدود کردن زمین گرم به لایه ۱. 5 درجه سانتی‌گراد بسیار مهم است.

قرن‌ها قطب جنوب به‌عنوان خشن‌ترین قاره‌ها بودند که می‌توانستند سرسخت‌ترین انسان‌ها را شکست دهند و مکانی بکر و اسرارآمیز را جدا کنند و از بقیه سیاره‌ها جدا شوند، همیشه می‌مانند آن‌ها هستند که حتی این قاره دورافتاده و غیر مهمان‌نواز نیز از تأثیرات تغییرات آب و هوایی از انسان مصون هستند. نیست. در واقع، این مکان، به یکی از سریعترین مناطق جهان در حال گرم شدن تبدیل شده است و عواقب جدی برای همه ما دارد.

قطب جنوب سالانه 150 میلیارد تن یخ را از دست می دهد و این میزان از رفتن یخ در حال افزایش و علت اصلی گرم شدن مستقیم اقیانوس است که نه تنها ورقه یخ رااً ذوب می کند، بلکه قفسه های یخی شناور را نازک می کند. مواردی که قفسه‌های یخی استحکام خود را از دست می‌دهند، بیشتر به دریا می‌ریزند و سطح دریا را بالا می‌برد. یخ دریا که این قره را احاطه کرده است در سال ۲۰۱۶ کاهش یافته است. حداکثر وسعت یخ دریا در زمستان امسال ۱.۷۵ میلیون کیلومتر متر کمتر از میانگین سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۰ به این معنی است که منطقه‌ای به اندازه لیبی از بین رفته است.

هوای بالای سطح یخ‌های قطب جنوب نیز در حال گرم شدن است و باعث ذوب شدن سطح می‌شود و می‌تواند باعث فروپاشی قفسه‌های یخی شود. در مارس ۲۰۲۲، شرق قطب جنوب با شدیدترین گرمایی که تا به حال ثبت شده است، ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالاتر از حد طبیعی برخورد است. اگر این گرما در تابستان رخ داد، برای اولین بار در سردترین نقطه کره زمین به بالاتر از نقطه ذوب می‌رسید.

بخوان  گزینه جدید صرفه جویی در انرژی ویندوز 11 می تواند باعث صرفه جویی در هزینه و افزایش عمر باتری لپ تاپ شما شود

پیامدهای گزارش ذوب یخ‌های جنوب به‌خوبی از محیط زیست محیطی و آب هوایی جهانی را در بر می‌گیرند. بارزترین تاثیر آن بالا آمدن سطح دریاهای جهانی است و صدها میلیون که در مناطق ساحلی در سراسر جهان می‌کنند را می‌کند، حتی چند درصد افزایش سطح زندگی می‌تواند خطر سیل، فرسایش، طوفان و نفوذ آب شور، آسیب رساندن به خانه‌ها، زیرساخت‌ها را داشته باشد. و زمینهای کشاورزی را افزایش دهد. نتایج تحقیقی در سال 2020 نشان داد که سطح جهانی را به میزان یک متر تا 2100 افزایش داد که در 20.3 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی می‌شود. گرفته شود زیرا تا سال 2100 نمی‌توانیم دو متر افزایش سطح آب دریاها را انجام دهیم.

قره ای از آدمیزاد به دور اما تحت تاثیر انسانها

از رفتن به سیستم‌های بین قطب جنوب تهدیدی برای توجه به هوای سیاره ماست آب که در منطقه قطب جنوب کاهش می‌یابد، بخش‌های بزرگتری از مناطق آزاد می‌کند، شمال شمال از دهه ۱۹۷۰ چنین تغییراتی را به نمایش گذاشته است و اگر قرار باشد. قطب جنوب شروع به رفتار مانند قطب شمال کند، هر دو منطقه قطبی برای تسریع گرمایش بیشتر عمل خواهد کرد.

بر اساس نتایج تحقیق علمی، قطب جنوب احتمالاً دو برابر سرعت سایر نقاط جهان است و سریعتر از آنچه که مدلهای تغییرات آب و هوا پیش می‌شوند، گرم می‌شوند و پیام‌های بالقوه‌ای برای افزایش سطح جهانی دریا خواهند داشت.

ذوب قطب جنوب نیز باعث ایجاد اختلال در اطراف اقیانوس‌ها می‌شود. افزایش سطح دریا در قطب جنوب، هنوز هم می‌توانیم با کاهش سریع انتشار گازخانه‌ای از بدترین گل‌های جلوگیری کنیم. در کنفرانس تغییرات آب و هوایی COP28 باید بر روی این شتاب ایجاد شود و تشخیص دهد که گرمایش جهانی را به 1.5 درجه سانتی‌گراد یک ضرورت قطعی برای جلوگیری از فروپاشی غیرقابل برگشت قطب است، بنابراین، ما باید احتمالاً به 2درجه برسیم. سانتی‌گراد گرمایش را رد کنیم که هم برای قطب جنوب و هم برای بقیه جهان فاجعه‌بار خواهد بود.

بخوان  نمونه های ماه از خاستگاه خود دیدن کردند

ما می‌توانیم با ایجاد نقاط اوج مثبت برای تغییرات اجتماعی به این مهم دست یابیم. این تغییرات سریع در رفتار، فناوری، سیاست یا بازارهای انسانی است که می‌تواند منجر به دگرگونی‌هایی شود که در نتیجه انتشار گازهای گل‌های را کاهش داده و بزرگ‌خانه‌ها را افزایش می‌دهد. زمانی که فناوری‌های پاک جدید با جایگزین‌های آلاینده قدیمی برابری هزینه‌های داشته باشند، به مکان‌های اوج قدرتمندی دست می‌یابند.

قره ای از آدمیزاد به دور اما تحت تاثیر انسانها

مدل‌ها نشان می‌دهند که انرژی‌های تغییرپذیر به‌طور تصاعدی در حال رشد هستند و پیش‌بینی می‌شوند تا سال ۲۰۳۰ از یک سوم برق جهان را تامین‌کننده و از سوخت‌های فسیلی پیشی بگیرند. به همین ترتیب، به کاهش سریع هزینه‌های باتری و رشد زیرساخت‌های شارژ، خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه‌تر و در دسترس‌تر می‌شوند. آنها همچنین بسیار ارزان‌تر از اتومبیل‌های موتور احتراقی هستند زیرا هزینه تعمیر و نگهداری و سوخت کمتری دارند. این عوامل باعث جذب خودروهای برق و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از حمل‌ونقل می‌شوند و پیش‌بینی می‌شوند که سهم بازار خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ بین ۶۲ تا ۸۶ درصد از فروش جهانی می‌شود و نیاز به پنج تا ۱۰ میلیون بشکه نفت در روز را دارد. بین ببرد.

گرم شدن‌های بیشتر باعث می‌شود بیشتر قفسه‌ها شوند که از یخچال‌های طبیعی محافظت کنند. نتایج این تحقیق که در ژورنال Nature Climate Change منتشر شد، نشان داد که قطب جنوب با نرخ بین 0.22 تا 0.32 درجه سانتی‌گراد در هر دهه گرم می‌شود، در حالی که مدل‌های آب وهوایی 0.18 درجه سانتی‌گراد در هر دهه راس بودند. پیش بینی می کنند. محققان در تلاش برای درک این موضوع هستند که چرا یخ‌های دریای قطب جنوب در دو سال گذشته در سطح کم سابقه بوده است و برخی معتقدند اکنون گرمایش جهانی می‌تواند بر منطقه تأثیر بگذارد.

بخوان  واکنش‌های منفی نسبت به حضور ربات‌های قاتل در پلیس آمریکا

این الگوی رشد احتمالاً در بخش‌های دیگر نیز دنبال می‌شود اما برای حفظ شتاب به نوآورانی نیاز داریم تا چالش‌هایی را که در این مسیر به وجود می‌آیند را حل کنند. کنفرانس تغییرات آب و هوایی و هوایی ۲۰۲۳ فرصتی برای تقویت اتحادها است و مطمئن باشید که همه بخش‌ها با سرعت و نیاز برای محافظت از تنها قطب جنوب، بلکه از آینده خودمان حرکت می‌کنند.

قطب جنوب در سال ۲۰۷۰ به نظر می‌رسد بسیار شبیه امروز است اگر ما مسیر کم انتشار را دنبال کنیم. نکته این است که ما یک انتخاب می کنیم. برای انتخاب سناریوی کم آلایندگی دیر نیست، اما ما باید خیلی زود اقدام کنیم زیرا اگر در مسیر انتشار فعلی گازهای گلخانه‌ای نسبتاً افزایش می‌یابد، طی ۱۰ سال یا کمتر به سناریوی کم انتشار، غیرمکن می‌رسد.

منابع

nbcnews.com

theguardian.com

weforum.org

انتهای پیام



منبع