كاربرد تكنولوژي نانو در صنعت ساختمان | 1biti

با توجه به اهمیت پرورش متخصصان فناوری‌نانو، طی ده سال گذشته در ۲۳ دانشگاه ایران دوره‌های دکتری مرتبط با فناوری‌نانو تأسیس شده‌اند که در آن‌ها دانش‌پژوهان در رشته‌هایی نظیر نانوشیمی، نانوفیزیک، نانومواد، نانوپزشکی و چند رشته مرتبط دیگر تحصیل می‌کنند. تا پایان سال ۹۶، ۳۷۷۰ پروژه مجله خبری 1 بیتی دکتری در حوزه فناوری‌نانو به اتمام رسید و ۷۴۰ پروژه نیز در دست انجام بود. در مقطع کارشناسی ارشد نیز بیش از ۱۶۰۰۰ پروژه انجام شد و ۳۴۰۰ پروژه هم در حال انجام بود. اعضاء هیئت عملی فعال در فناوری‌نانو نیز در سال ۱۳۸۳، ۲۴۴ نفر بودند که این رقم در پایان سال ۱۳۹۶ به ۲۴۵۰ نفر رسید.

برای بیماران تروما (تصادف و ضربه و جراحت شدید) که خونریزی داخلی دارند، روش دیگری برای کاهش میزان از دست دادن خون مورد نیاز است. کریستال های اکسید زیرکونیوم غیر خورنده، مقاوم و بسیار سخت هستند و در برابر واکنش بدن، سازگاری دارند. از سویی با نانو تکنولوژی می توان فرمولاسیون رهایش دارو در بدن را تغییر داد و مواد دارویی موثرتری را تولید کرد.

http://118amoozesh.ir

هنگامی که سر فنجان رو به پایین گرفته شود، دو نیرو بر خلاف جهت یکدیگر فعال می‌شوند. نیروی کشش سطحی (میل طبیعی مولکول‌های آب برای چسبیدن به یکدیگر) تمایل دارد که آب را درون فنجان نگه دارد. در فنجان معمولی نیروی گرانش بر نیروی کشش سطحی غلبه کرده و در نتیجه آب از فنجان خارج می‌شود. در فنجان مینیاتوری نیروی کشش سطحی بر نیروی گرانش غلبه کرده و آب داخل فنجان باقی می‌ماند. با توجه به این آزمایش ساده می‌توان نتیجه گرفت که با کوچک شدن ابعاد نیروهای فیزیکی متفاوت بر نیروی گرانش غلبه می‌کنند.

  • با این حال، مدت هاست که از نانو به عنوان پیشوند در محافل علمی به معنای ۱ میلیاردیم (با استفاده از میلیارد به معنای آمریکایی آن یعنی یک و پس از آن نه صفر) استفاده می شود.
  • ذرات نانو در طیف وسیعی از صنایع پزشکی، مهندسی، علم کامپیوتر، الکترونیک، محیط زیست، هوا فضا، بیوتکنولوژی و ….تحول ایجاد کرده است.
  • اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم نه تنها در بیمارستان ها بلکه حتی در بدن هر انسان و در زندگی معمولی هر فردی میتوانیم خیلی زود به بیماری ها و نقطه ی آغاز آنها دست پیدا کرده و هرچه زودتر به کنترل شرایط موجود و بازگشت به شرایط عادی بپردازیم .
بخوان  ۵ثروتمند نخست جهان تکنولوژی 1 بیتی
در ادامه مطلب به صورت کامل مزایا و معایب این علم جدید را بررسی می‌کنیم. نانو تکنولوژی به بهبود چشمگیر و حتی متحول کردن بسیاری از بخش‌های فناوری و صنعت کمک می‌کند. با ما همراه باشید تا با کاربردهای فناوری نانو در عصر حاضر آشنا شوید. بسیاری از مزایای فناوری نانو به این واقعیت بستگی دارد که می‌توان ساختار مواد را در اندازه‌های بسیار کوچک برای دستیابی به ویژگی‌های خاص تنظیم کرد. با استفاده از فناوری نانو، مواد را می‌توان به طور موثری قوی‌تر، سبک‌تر، بادوام‌تر، واکنش‌پذیرتر، رسانای الکتریکی بهتر، در میان بسیاری از ویژگی‌های دیگر ساخت. استفاده ازنانو تکنولوژی در ساخت ابزارهای ابر محاسباتی در مقیاس کوچک یکی از کاربردهای فناوری نانو است که از آن می توان برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده کرد.

فناوری نانو چیست ؟

یعنی مواد با ابعادی که در اطراف ما به چشم می خورد، خواص فیزیکی مشخصی دارند که برای همه ما شناخته شده است. امروز بشر با یک انقلاب دیگر در تکنولوژی روبروست؛ انقلابی که بسیار وسیع ‌تر و گسترده ‌تر از دو انقلاب کشاورزی و صنعتی بوده است. در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد. امروزه ممکن است به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛ یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی را برایتان ایجاد کرده است ،دکورشاپمیباشد . کمپانیچشمه نوراست با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند، برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایتدکورشاپمراجعه فرمایید. خاصیت آنتی‌باکتریال نانوذرات ZnO و ترکیبات آن از زمان‌های بسیار قدیم شناخته شده است.

بخوان  کارشناسی تکنولوژی پزشکی هسته ای مرکز مشاوره پدرام | 1biti

تفاوت علم نانو و علم شیمی