كاربرد تكنولوژي نانو در صنعت ساختمان | 1biti

نانو تکنولوژی یک فرآیند کنترل کشاورزی پیشرو را، به ویژه با ابعاد کوچک آن، رصد می‌کند. هدف نانو مواد در کشاورزی کاهش میزان انتشار مواد شیمیایی، به حداقل رساندن تلفات مواد مغذی در کود دهی و افزایش عملکرد از طریق مدیریت آفات و مواد مغذی است. از کاربردهای نانوتکنولوژی در مجله خبری 1 بیتی صنعت شیشه می‌توان به محصولاتی مانند شیشه‌های خود تمیز شونده، شیشه‌های کنترل‌کننده انرژی و شیشه‌های محافظ در برابر آتش اشاره کرد. ساخت پارچه کامپوزیت با ذرات یا الیاف به اندازه نانو امکان بهبود خصوصیات پارچه را بدون افزایش قابل توجه وزن، ضخامت یا سفتی آن فراهم می کند.

نقش تکنولوژی نانو در توسعه جهان امروز، بخصوص صنعت الکترونیک و کامپیوتر

با همين مکانيزم، بيماريهاي بزرگ و کوچک در آغاز شکل‌گيري قابل تشخيص و درمان خواهند بود. يا در بخش مواد، پروژه‌هايي در دست کار مي‌باشد که موادي با وزن بسيار کم و خواص بسيار مناسب توليد شوند. کاربرد اين مواد در ساختمان، خودرو، هواپيما و بسياري از ملزومات زندگي انسانها ديده خواهد شد. بنابراين عرصه بسيار وسيع نانوتکنولوژي که زندگي انسانها را نيز در برخواهد گرفت، خود القاءکننده اين نتيجه خواهد بود که نمي‌توان به روي آن چشم بست. طی ۱۳ سال گذشته از زمان اجرای سند توسعه فناوری نانو در ایران، ۱۷۶ شرکت مبتنی بر فناوری‌نانو در ۱۳ صنعت مختلف تأسیس و مشغول به تولید هستند. حدود یک چهارم از این شرکت‌ها در تجهیزات آزمایشگاهی فعالیت دارند.

  • Marvin Minsky تفکرات بسيار باروري داشت که مي­توانست به انديشه­ هاي Feynman قوت ببخشد.
  • داشتن یک ماده دو عملکردی که توانایی غیرفعال کردن عوامل سمی شیمیایی و زیستی را داشته باشد بسیار مهم است زیرا پیچیدگی ادغام چندین ماده برای انجام این کار بالا است.
  • مدتی از حضور محصولات تولید شده توسط فناوری نانو در بازار کشورمان می گذرد اما همچنان آگاهی کافی در خصوص ویژگی های این مواد وجود ندارد و گاهی از این نام برای بازاریابی محصولات قدیمی استفاده می شود .
  • اما براي کشورهايي که بتوانند با استفاده از روند موجود، جايگاهي را در آينده امنيت جهاني براي خود در نظر بگيرند، يک فرصت خواهد بود.
بخوان  یکبار برای همیشه از شر موبایل مشکلات خلاص شوید

مودم های رومیزی ZTE با کیفیت بسیار بالا و پر سرعت یکی دیگر از محصولات پر فروش و دارای گارانتی ۲ ساله معتبر IDH می باشد. «نانومتر» یک واحد اندازه گیری است که برابر با یک میلیاردم متر است. یعنی فناوری نانو زمينه‌اي از دانش كاربردي است كه شامل فرآيند تفكيك، تقويت و تغيير شكل مواد به صورت تك‌اتم يا تك‌مولكول است.

http://118amoozesh.ir

هدف اصلی اکثرتحقیقات نانو تکنولوژی شکل دهی ترکیبات جدید یا ایجاد تغیراتی در مواد موجود است. بررسی ها نشان می دهدکه نظام سیستماتیک ماده در مقیاس نانو متری، کلیدی بر سیستم های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی باخواص جدید و بهتر می باشد. در مقیاس نانو ویژگی های معمولی مواد تغییرمی کند و رفتار سطوح رفته رفته بر رفتار توده ایی ماده غالب می شود و قلمرو کاملا نوینی گشوده می شود. تحلیل گران بر این باورند که فناوری نانو، فناوری زیستی و فناوری اطلاعات سه قلمرو علمی هستند که انقلاب سوم صنعتی را شکل می دهند. در تکنولوژی نانو با روی هم قرار دادن چهار یا پنج لایه بسیار نازک با قطر کمتر از سه نانو متر اقدام به ساخت حسگرها، بازوهایپ رباتیک و غیره می شود.

۵- کاربرد ریزذره ها در صنایع نظامی و امنيت ملي:

این میکروسکوپ‌ها همچنین دارای یک پروب بسیار کوچکی هستند که توانایی تغییر در ساختار مولکولی یا چینش اتمی را دارد. به طور مثال محققی به نام «دان ایگر» که در شرکت IBM کار می‌کرد، با استفاده از یک میکروسکوپ الکترونی STM توانست واژه I-B-M را با تغییر جایگاه اتم‌ها بنویسد. در مقیاس متر و زندگی روزمره با چیزهایی سروکار داریم که به راحتی لمس و یا دیده می‌شوند. در دنیای ماکروسکوپی می‌توانیم پاسخ چرایی و چگونگی بسیاری از پدیده‌ها را بدون اینکه نیازی به بررسی مولکولی و یا اتمی آن‌ها باشد، بدهیم. اما برای پاسخ به بسیاری از سوال‌ها در خصوص چگونگی کارکرد یک سیستم میکروسکوپی یا رفتار یک ماده و … نیاز است تا با نگاهی دقیق‌تر سیستم را بررسی کنیم.

بخوان  مفاهیم پایه به زبان ساده - منابع، کتاب و فیلم آموزشی 1 بیتی

وضعیت فناوری نانو در ایران[ویرایش]