لباس جدید «نایکی» تهویه مطبوع دارد!

نایکی هنوز قیمتی را برای محصول جدید خود اعلام نکرده است.

لباس جدید «نایکی» تهویه مطبوع دارد!

لباس جدید «نایکی» تهویه مطبوع دارد!

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، کاپشن های ورزشی زیادی با دریچه های قابل تنظیم وجود دارند اما تقریباً همه آنها را هنگام دویدن، به صورت دستی باز می کنند. این کار به ویژه وقتی دویدن، راحت نیست. «نایکی» (Nike) با لباس جدید مخصوص دویدن «آئروگامی» (Aerogami) خود، یک نسخه بدون درز هواگیری را آزمایش می کند. دریچه‌های این لباس‌ها بدون نیاز به باتری یا هر وسیله الکترونیکی دیگر، به صورت خودکار خودکار تعریق می‌شوند و ویژگی خنک‌کننده‌ها را می‌سازند که به کاهش سرعت یا باز کردن زیپ‌ها نیازی ندارند.

مفهوم تهویه خودکار نایکی، بسیار ساده‌تر و پوشیدنی‌تر از یک لباس رباتیک به نظر می‌رسد و می‌تواند برای دوندگانی که بیش از اندازه گرم شوند، مناسب‌تر باشد. دریچه‌هایی که روی سینه و پشت «آئروگامی» قرار می‌گیرند، از یک لایه واکنش می‌دهند که در تماس با تعریق، منبسط یا منقبض می‌شوند. زمانی که دونده عرق می‌کند، دریچه‌ها باز می‌شوند و جریان هوای خنک‌کننده را می‌دهند. پس از خنک شدن، زمانی که عرق خشک شود، دریچه‌ها می‌شوند.

سال‌ها پیش، یک لباس رباتیک رونمایی شد که طوفان مغزی سیلیکن ولی و تهویه را از باتری را در بر داشت. ایده جالبی بود اما هرگز نمی‌توانستیم تصور کنیم که باید بدن خود را با آن بپوشانیم. استفاده از باتری‌ها و وسایل الکترونیکی در لباس‌ها معمولاً برای ما محبوب نیست و ورود هوش مصنوعی نیز به حس کلی علمی-تخیلی ترسناک کل پروژه اضافه شده است.

انتهای پیام



منبع

بخوان  چه چیزی امسال از نمایشگاه CES انتظار داریم

نایکی، این لباس را نسخه‌های متفاوت جنسی دونده و با توجه به داده‌های نقشه گرما/عرق ایجاد شده است که الگوهای متفاوتی را بین دوندگان زن و مرد نشان می‌دهند.

«نایکی» از لباس‌های ورزشی رونمایی کرده است که بدون نیاز به باتری یا سایر تجهیزات الکترونیکی می‌تواند دونده‌ها را خنک کند.

«آئروگامی» علاوه بر سیستم تهویه منحصربهفرد خود، دارای پارچه ضد آب «Storm-FIT ADV» نایکی است که با توجه به الگوی بدن طراحی شده است تا با گرم کردن، خنک کردن و محافظت از نواحی خاص اطراف بدن، به افزایش راحتی دونده. کمک کند.